یکشنبه 15 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی در ديدار گروهی از هنرمندان: هنر را در جنگ نرم تمام عيار و با قالبی مناسب به ميدان آوريد، فارس

خبرگزاری فارس: مقام معظم رهبری جنگ نرم را واقعيت امروز دانستند و فرمودند: در اين جنگ نرم وظيفه مجموعه فرهنگی اين است که هنر را تمام عيار و با قالبی مناسب به ميدان آورد تا اثرگذار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، همزمان با سالروز ولادت کريم اهل البيت امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شعرا، فرهيختگان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب عصر ديروز در فضايی صميمی با حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ديدار و گفتگو کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از اين گفتگوی صميمانه حاضران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه و روزه خود را همراه با ايشان افطار کردند.
در ادامه، تعدادی از شاعران جوان و پيشکسوت در حضور رهبر انقلاب اسلامی، سروده های خود را با مضامين حماسی، دينی، اخلاقی و اجتماعی قرائت کردند.
حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين مراسم، با اشاره به ارتقاء سطح و رشد تحسين برانگيز شعر مجموعه شاعران انقلاب خاطرنشان کردند: لفظ، معنا، آهنگ، گزينش واژگان و گسترش تخيل، همه نشان دهنده رشد و بالندگی نهال شعر در کشور است.
ايشان شعر دوران انقلاب را يک حرکت مستمر، رو به جلو و دارای اوج ارزيابی و با اشاره به افزايش کيفی شعر شاعران پيشکسوت و رويشهای شگفت انگيز نسل جوان کشور افزودند: شعر انقلاب تاکنون آزمون موفقی را پشت سر گذاشته است ضمن آنکه حرکت بالنده شعر انقلاب بايد به سمت اهداف و آرمانهای انقلاب استمرار يابد.
حضرت آيت الله خامنه ای با تأکيد بر اينکه اهداف و آرمانهای انقلاب مجموعه ای از ستاره های درخشان است که جهت پرواز را مشخص می کند افزودند: شعر انقلاب بايد در خدمت مفاهيم و آرمانهای رفيع انقلاب همچون عدالت، اخلاق، "استقلال حقيقی از جمله استقلال فرهنگی " و بازيابی هويت ايرانی و اسلامی قرار گيرد و ما در دوران دفاع مقدس ديديم که ملت ايران می تواند به سمت آرمانهای خود پر بگشايد و پرواز کند.
ايشان حوادث اخير قبل و بعد از انتخابات در کشور را مانند يک رزمايش، موجب آشکار شدن نقاط ضعف و قوت و در مجموع يک نعمت بزرگ دانستند و با تشريح وظيفه سنگين اهالی فرهنگ و هنر در اين قضايا خاطرنشان کردند: يک انسان هنری و فرهنگی وظيفه سنگين و خطير بازگويی حقيقت و "تبيين و تبليغ " را برعهده دارد و بايد برای درک حقيقت تلاش و مجاهدت کند چرا که در حوادث فتنه گون، شناخت عرصه و اطراف آن و تشخيص "مهاجم و مدافع " و "دوست و دشمن " دشوار است.
ايشان بصيرت را لازمه تشخيص و شناخت عرصه و ميدان دانستند و افزودند: اهل فرهنگ و ادب گوشه ای از حرکت عظيم و مستمر انقلاب اسلامی هستند که بايد آنچه را به عنوان حقيقت می فهمند با فصاحت و بلاغت، بيان کنند چرا که با شيوه سياستمداران نمی توان در عالم فرهنگ حرکت کرد بلکه بايد با تبيين و رساندن حقايق، گره گشايی کرد.
رهبر انقلاب اسلامی جنگ نرم را واقعيت امروز دانستند و با اشاره به تذکرات و سخنان بيست سال گذشته شان خاطرنشان کردند: وقتی انسان، تجهيز، صف آرايی، دهانهای با حقد و غضب گشوده شده و دندانهای با غيظ فشرده شده عليه انقلاب، امام خمينی و آرمانهای نظام اسلامی را می بيند وجود اين جنگ نرم را باور می کند هرچند ممکن است عده‌ای اينها را نبينند.
ايشان افزودند: در اين جنگ نرم وظيفه مجموعه فرهنگی اين است که هنر را تمام عيار و با قالبی مناسب به ميدان آورد تا اثرگذار شود.
مقام معظم رهبری در پايان اين ديدار به شعرا توصيه کردند: آثار قدما و اساتيد را بخوانيد و انس بگيريد، در انجمن ها و جلسات نقادی، عيوب شعر را برطرف کنيد و هيچگاه متوقف نشويد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016