شنبه 7 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آژانس: ايران توليد اورانيم غنی شده را کاهش داده است، بی بی سی

بر اساس آخرين گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی ايران توليد اورانيم غنی شده با غلظت پايين را ادامه داده اما حجم اين توليد کاهش يافته است.

بر اساس اين گزارش ايران همچنين به بازرسان آژانس اجازه بازديد از يک رآکتور اتمی را که آژانس همواره خواهان دسترسی به آن بوده، داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما آژانس بين المللی انرژی اتمی تاکيد کرده ايران بيش از يکسال است که پاسخی به سوالات موجود درباره "ابعاد احتمالی نظامی" برنامه هسته ای خود نداده است.

اين گزارش می افزايد آژانس همواره به ايران گفته که اين کشور به جای ارائه پاسخ های روشن و محتوايی بيشتر به مسايل جانبی پرداخته و يا به "پاسخ های کوتاه و يا تکذيب های ساده قناعت" کرده است.

گزارش ياد شده مشخصا به سوالاتی در زمينه سفر يک "تبعه خارجی" که دارای دانش تسليحات اتمی بوده به ايران اشاره می کند و می افزايد اين سفر توسط آژانس تاييد شده است.

آژانس بين المللی انرژی اتمی مايل است مقام های ايران توضيحات بيشتری درباره سفر کارشناس ياد شده به اين کشور بدهند.

گزارش آژانس همچنين به سند دست نويس مربوط به پروژه موسوم به نمک سبز اشاره می کند که ايران وجود آن را تاييد کرده اما هنوز به آژانس امکان دسترسی به افراد نامبرده در آن را فراهم نکرده است.

علاوه بر اين آژانس بين المللی انرژی اتمی خواستار گفتگو با ايران درباره مهندسی و نحوه طراحی موشک شهاب ۳ برای اطمينان از عدم ارتباط آن با برنامه های هسته ای اين کشور شده است.

کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که بدنبال توليد اورانيم غنی شده برای دستيابی به سلاح اتمی است.

اما ايران همواره اين اتهام ها را رد کرده و گفته است تنها بدنبال استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای است.

گزارش اخير آژانس در آستانه نشست هفته آتی گروه ۱+۵ درباره برنامه اتمی ايران منتشر می شود.

شورای امنيت سازمان ملل متحد در واکنش به خودداری ايران از توقف غنی سازی اورانيم تاکنون تحريم های متعددی عليه اين کشور اعمال کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016