یکشنبه 4 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده زندانيان اخير مقابل زندان اوين، سلامت زندانيان در خطر است، کانون زنان ايرانی

* فعالان جنبش زنان و روزنامه نگاران همچنان دربند

کانون زنان ايرانی - خانواده زندانيان بازداشت شده پس از انتخابات رياست جمهوری امروز شنبه سوم مرداد مقابل زندان اوين حاضر شدند . در جمع آنها خانواده فعالان سياسی ،روزنامه نگاران ، فعالان اجتماعی حضور داشتند . آنها به دنبال خبری از عزيزان شان اين روزها راهی جز زندان و دادگاه انقلاب نمی شناسند .هر چند اين مراجعه ها تاکنون برای شان هيچ نتيجه ای در بر نداشته است .

انها امروز بعد از آنکه باز هم برای چندمين بار از مسئولان زندان اوين جواب سر بالا گرفتند . شروع به سر دادن بانگ الله اکبرکردند آنها همچنين با سر دادن شعار" زندانی سياسی آزاد بايد گردد "خواسته شان را به طور ديگری مطرح کردند شايد اين بار گوش شنوائی به داد دلشان برسد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرهای مرگ جوانان نگرانمان کرده است

اين خانواده ها بسيار نگرانند «نگران سلامت عزيزان دربندشان .»آنها به خصوص از وقتی که خبرهای ناگوار مرگ افرادی را در زندان اوين شنيده اند بيشتر نگران شده اند .آنها يکصدا می پرسند :«چه چيز تضمين می کند که چنين بلائی سر عزيزان و فرزندان مانيايد .»

خبر مرگ محسن روح الامينی روز گذشته از سوی مسولان زندان اوين به خانواده اش ابلاغ شد گفته می شود . اين جوان ۲۰ ساله فرزند يکی از مشاوران ارشد محسن رضائی است . اين خبر موجب شد خانواده های زندانيان دربند شب جمعه اصلا نخوابند و صبح زود مقابل زندان اوين حاضر شوند . مسئولان زندان اوين به خانواده ها می گويند به دادگاه انقلاب برويد آنها به دادگاه انقلاب می روند اما آنجا به آنها می گويند به زندان اوين برويد .

درميان پوسترهای حاضران عکس سعيد ليلاز روزنامه نگار زندانی را می بينی که خانواده اش از بی خبری از او نگرانند و اينکه گفته می شود او در زندان انفرادی به سر می برد . عکس عبدالله رمضان زاده فعال سياسی از ديگر پوسترهائی است که در دست خانواده های زندانيان ديده ميشود . روی پوستر ديگری" نوشته شده مصطفی ،بهزاد حتی دلمان برای صدای تان تنگ شده چرا زنگ هم نمی زنيد "اين موضوع به اين نکته اشاره دارد :«که پس از گذشت ۴۰ روز از بازداشت تاج زاده و نبوی فعالان سياسی آنها تاکنون تماسی با خانواده های شان نداشته اند و اين موضوع بيش از هر چيز آنها را نگران می کند .» عشرت اوليائی مادر ژيلا بنی يعقوب روزنامه نگاردربند که ۳۵ روز قبل همراه همسرش بهمن احمدی اموئی دستگير شده می گويد :«من از ديشب که خبر مرگ اين پسر جوان را شنيدم خواب به چشمانم راه نيافت. دختر من بيمار و مبتلا به آسم است. دامادم هم که تاکنون با ما يا خانواده اش تماسی نداشته صبح نمی دانم خودم را با چه حالی به اين جا رساندم اما مسولان هيچکدام پاسخگوی مان نيستند ديگر نمی دانم به کجا پناه ببرم . ژيلا هم ده روزی است که با ما تماس نگرفته و من واقعا نگران شان هستم . ما هم خدائی داريم چرا با ما چنين می کنند دختر روزنامه نگار من مگر چه جرمی مرتکب شده است حتی آنها فرصت نوشتن را هم مدتها بود از او گرفته بودند ؟»

امروز مقابل زندان اوين فرزندان خردسال زيادی را می بينی کودکانی که به گفته مادران شان دلتنگ پدران دربندشان هستند و آنها ديگر توان نگه داشتن شان در خانه را ندارند .

نگران سلامت فرزندان مان هستيم

مادر شيوا نظرآهاری هم روز شنبه از تماس تلفنی دخترش خبر می دهد تماسی بسيار کوتاه که او را بيشتر نگران کرده است می گويد :« چهل روز از بازداشت دخترم می گذرد و من به شدت نگران سلامتش هستم مگر بازداشت موقت بيش از يک ماه غير قانونی نيست من آقای شاهرودی رئيس قوه قضائيه وآ قای احمدی نژاد را مسئول سلامت فرزندم می دانم آنها بايد در اين باره پاسخگو باشند »

شهرزاد کريمان ادامه می دهد :«شب و روز برايم باقی نمانده است دخترم هنوز تفهميم اتهام نشده و نه تنها هيچ يک از نهادهای قانونی پاسخگوی ما نيستند که هنگام مراجعه به انها به ما توهين هم می کنند .فرزندم هر بار با من تماس می گيرد می گويد از آزادی ام خبری نيست مگر اينها چه کرده اند که بايد تا اين حد در بازداشت موقت باقی بمانند . »

آذر يمينی مادر سميه توحيد لو فعال جامعه مجازی و استاد دانشگاه هم می گويد :« ۴۲ روز از بازداشت دخترم می گذرد او هر چند امروز شنبه ( ۳مرداد ) با من تماس گرفت اما من با اين تماس بيشتر نگران شدم صدای دخترم گرفته بود .حتی يک مجرم هم انقدر در بازداشت نمی ماند ما دقيقا بين زمين و آسمان هستيم از مسئولان می خواهم به اين وضع خاتمه دهند . من خيلی نگران سميه و ديگر زنان زندانی هستم وضع يک زن با مردان متفاوت است و شرايط متفاوتی هم دارند اين زنان در چه شرايطی به سر می برند اين موضوع من را به شدت هراسان می کند .»

منابع آگاه همچنين از شيوع بيماری مننژيت در زندان اوين خبر می دهند موضوعی که باز هم بيشتر از پيش خانواده زندانيان را نسبت به وضعيت سلامت عزيزان شان بيمناک می سازد

خانواده ديگر روزنامه نگاران از جمله عبدالرضا تاجيک و مهسا امر آبادی و همچنين همسر عبد الفتاح سلطانی و ديگر زندانيان دربند هم نگران سلامت فرزندانشان هستند اينکه آيا آنها دوبارعزيزان شان را در صحت و سلامت خواهند ديد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016