سه شنبه 16 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما پس از ديدار با مدودف: برنامه هسته‌ای ايران همچنان تهديدی بزرگ است، ايلنا

رئيس‌جمهوری آمريکا گفت که «ديمتری مدودف»، رئيس‌جمهوری روسيه نيز با او درباره جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای اتفاق‌نظر دارد.


ايلنا: «باراک اوباما»، رئيس‌جمهوری آمريکا عصر روز دوشنبه در جريان کنفرانس خبری مشترک با «ديمتری مدودف»، رئيس‌جمهوری روسيه در مسکو، در ادعايی تکراری برنامه هسته‌ای ايران را يک تهديد بزرگ خواند.
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، رئيس‌جمهوری آمريکا برنامه هسته‌ای ايران را خطری بزرگ دانست و افزود: «ايران و کره‌شمالی برای قرن بيست‌و‌يکم يک تهديد هستند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوباما همچنين افزود: «کره‌شمالی نيز وظايف خود را نقض می‌کند.»
رئيس‌جمهوری امريکا در حالی به تکرار سياست‌های دولت سلف خود عليه ايران ادامه می‌دهد که رهبران روسيه برنامه هسته‌ای ايران را صلح‌آميز دانسته و اعلام کردند به‌رغم اختلاف‌نظر با آمريکا همکاری‌ها با ايران در زمينه‌های مختلف از جمله بخش هسته‌ای را ادامه و تداوم می‌بخشند.
باراک اوباما ادامه داد که او و جامعه بين‌المللی ايده تبديل ايران به قدرت هسته‌ای را نپذيرفته‌اند.
اوباما در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشيتدپرس مبنی بر اينکه بسياری از کارشناسان معتقدند که ايران تا يک سال ديگر احتمالا به سلاح اتمی دست پيدا خواهد کرد و آيا او (اوباما) از همين حالا خود را با ايده ظهور يک ايران هسته‌ای وفق داده است، با رد اين نظر گفت که رسيدن به «ايران غيرهسته‌ای» دشوارتر شده است.
دولت ايران بارها تاکيد کرده است که تمام برنامه‌های هسته‌ای اين کشور صلح‌آميز است و درصدد دستيابی به سلاح هسته‌ای نيست.
اما باراک اوباما گفت که مهم‌ترين نگرانی او اين نيست که ايران هسته‌ای در آينده بتواند آمريکا، متحدان اين کشور مانند اسرائيل يا کشورهای همسايه خود را تهديد کند.
رئيس جمهوری آمريکا افزود که آغاز رقابت هسته‌ای در منطقه خاورميانه در پی تبديل ايران به قدرت هسته‌ای، مهم‌ترين نگرانی اوست.
باراک اوباما گفت: «کشورهايی مثل عربستان‌سعودی، مصر و ترکيه احساس خواهند کرد که آنها هم بايد به سلاح هسته‌ای دست پيدا کنند. اگر در بی ثبات‌ترين منطقه دنيا همه تا دندان به سلاح هسته‌ای مسلح شوند، اين مقدمه‌ای برای فاجعه‌ای بالقوه خواهد بود.»
ايران بارها با رد چنين اتهام‌هايی تاکيد کرده است که درصدد توليد سلاح هسته‌ای يا تهديد کشورهای همسايه خود نيست.
باراک اوباما بدون اينکه وارد جزئيات شود گفت: «برنامه آمريکا اين است که از نزديک شدن ايران به توليد سلاح هسته‌ای جلوگيری کند.»
وی ادامه داد که «ديمتری مدودف»، رئيس‌جمهوری روسيه، نيز با او درباره جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای اتفاق‌نظر دارد.
روسيه که از اعضای دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد است، در گذشته بارها با وضع تحريم‌های شديد عليه ايران مخالفت کرده است.
باراک اوباما گفته است که رئيس‌جمهوری روسيه تبديل ايران به قدرت هسته‌ای را موجب بی‌ثباتی جامعه بين‌المللی می‌داند و با آن مخالف است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016