پنجشنبه 4 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيئتی از پارلمان اروپا به ايران می‌رود، دويچه وله

پارلمان اروپا در پاسخ به درخواست خانم شيرين عبادی هيئتی را برای بررسی نقض حقوق بشر به ايران می‌فرستد. رياست اين هيات را هانس گرت پوترينگ رئيس پارلمان اروپا برعهده دارد.

هانس گرت پوترينگ، رئيس پارلمان اروپا شامگاه روز چهارشنبه ۲۴ ژوئن اعلام کرد، اين پارلمان هيئتی از حقوقدانان را برای بررسی وضعيت پر تنش بعد از انتخابات رياست جمهوری به ايران می‌فرستد. به گزارش خبرگزاری رويترز، رياست اين هيئت را خود پوترينگ برعهده خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بدنبال ملاقات‌‌های متعدد خانم شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل با رئيس و اعضای پارلمان اروپا، و درخواست فوری ايشان برای اعزام هئيتی به ايران جهت بررسی نقض گسترده حقوق بشر و برقراری آرامش در اين کشور، رئيس پارلمان اروپا به اين درخواست پاسخ مثبت داد.

از آغاز ناآرامی‌ها در ايران شيرين عبادی در تلاش بود توجه مجامع و نهادهای بين‌المللی را به وخامت وضعيت حقوق بشر در ايران جلب کند. خانم عبادی می‌گويد آنچه اين‌روزها در ايران در جريان است، نقض گسترده حقوق بشر است و مجامع بين‌المللی بايد در برابر آن عکس‌العمل نشان دهند.

برای نخسين‌بار است که رئيس پارلمان اروپا خود هيئت اين پارلمان را سرپرستی می‌کند. پوترينگ در اين باره گفت: «من هرگزچنين کاری نکرده بودم. اما از آنجايی که خشونت عليه مردم در ايران بسيار شديد و مهم است، من خودم به‌عنوان رئيس پارلمان اتحاديه اروپا به ايران می‌روم تا همبستگی خود و اعضای پارلمان اتحاديه اروپا را با مردم ايران ابراز کنم.»

پوترينگ از مقام‌های جمهوری اسلامی ايران خواست حقوق و آزادی‌های بنيادين شهروندان خود را رعايت کنند. وی گفت: «نقض مستمر آزادی‌ بيان و آزادی تجمع توسط مقام‌های ايرانی به هيچوجه پذيرفته نيست.»

شيرين عبادی از بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل نيز خواسته است که نماينده ويژه‌ای به ايران بفرستد. گفته می‌شود بان کی‌مون نيز در صدد اعزام هئيتی به ايران است تا نقض حقوق بشر را بررسی و نسبت به توقف آنها اقدام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016