یکشنبه 31 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نزدیکان موسوی: بیاینه های رسمی میر حسین را بین مردم پخش کنید!

گزارش ها حاکی است نزدیکان و هواداران موسوی از مردم خواسته اند برای اطلاع مردم خصوصا در جنوب شهر و شهرستان ها، اعلامیه ها و بیانیه های رسمی میر حسین موسوی را تکثیر کرده به خانه های مردم بیاندازند.

آنها تاکید کرده اند که از انتشار خبر و تحلیل ها و مطالب متفرقه خودداری کنند و تنها بیاینه های او را منتشر کنند.

به نظر می رسد با توجه به کمبود امکانات ارتباطی و نبود وسایل ارتباط جمعی، طرفداران میرحسین موسوی و معترضان قصد دارند به این وسیله توجه مردمی که در جریان امور قرار ندارند را جلب کرده و آن ها را به حمایت از خود برانگیزانند.

یکی از چالش های معترضان در روزهای اخیر مسئله اطلاع رسانی و تمیز دادن اخبار صحیح از نادرست است که حتی گریبان مهمترین رسانه های بین المللی را هم گرفته و آنها را گاه به انتشار اخبار ناموثق می کشاند.

ناظرانی که جریان حوادث روزهای اخیر را در تهران پیگیری می کنند معتقدند بسیاری از خبرهای منتشر شده به نقل از موسوی بیش از آن که صحت داشته باشد آمال و آرزوهای سازنده خبر است.

بر همین اساس انتشار این اخبار نادرست ممکن است به جای کمک به تحقق خواسته های معترضان به ضرر آنها تمام شود چرا که گاه ماموران امنیتی هم با کمک به انتشار برخی اخبار هدایت شده سعی می کنند مسیر جریان حرکت های اعتراضی آنها را تغییر دهند.

روز شنبه خبرهای زیادی از حضور مهندس موسوی در خیابان جیحون منتشر می شد که امروز سایت قلم، از سایت های نزدیک به میرحسین موسوی صحت آنرا زیر سوال برده و تکذیب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016