سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به نمايندۀ کانديداها اجازۀ ورود به وزارت کشور داده نشد، گفتگوی راديو بين المللی فرانسه با محسن مخملباف، اسماعيل گرامی مقدم و صادق زيباکلام

بيژن برهمندی - برنامه زمينه ها و زمانه ها - اسماعيل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی: " نه فقط در بسياری از مناطق، ما نماينده ای در مقابل صندوق های رای نداشتيم، بلکه در وزارت کشور نه نمايندۀ آقای کروبی و نه نمايندۀ اقای موسوی را اجازه ندادند به آن سايتی وارد شوند که در آنجا آراء جمع زده ميشد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين هفته بمناسبت حوادث غير مترقبه در روند انتخابات رياست جمهوری در ايران که موج عظيمی از خشم و ناخشنودی در ميان مردم ايجاد کرده است، مجله راديوئی زمينه ها و زمانه ها را بيشتر به انعکاس ارزيابی ها و واکنش هائی اختصاص داده ايم که نسبت به اين حوادث ايجاد شده است.

در گيری های شديد و گاه خونين خيابانی، فيلتر شدن بسياری از سايت های اينترنتی مستقل و يا وابسته به کانديداهای "شکست خورده " و بويژه، موج وسيع دستگيری گروهی از فعالان سياسی اينک جوی در کشور بوجود آورده است که کمتر کسی می تواند بدون محاسبۀ هزينه هايش با راديوهای خارجی مصاحبه کند. به همين دليل برنامۀ اين هفتۀ ما بدليل شرايط ويژۀ اين روزها مجموعه ای از مصاحبه های جداگانه با کسانی است که در اين عرصه صاحب نظر بوده اند.

صادق زيبا کلام: " مردم که قدرت برخورد با نيروهای دولتی را ندارند. بنابراين هيچ کس نمی گويد که کار با اغتشاش و نافرمانی انجام شود. چرا که در اغتشاش و نافرمانی، اين مردم هستند که آسيب می بينند."

در اين مصاحبه آقای اسماعيل گرامی مقدم گفته است که از نظر ما اين انتخابات خدشه دار است و قابل پذيرش نيست. کودکانه است که کسی بخواهد اين آمار و ارقام را بپذيرد. او می گويد حزب ما فقط دو ميليون آدم هوادار دارد. آدم هائی که در حزب ثبت نام کرده اند. بعقيدۀ او مردم ناراضی بطور خودجوش به خيابانها آمده اند و تظاهرات کردند که البته " ما اين شيوه را نمی پسنديم و از مردم می خواهيم که تحمل داشته باشند".

محسن مخملباف در اين گفتگو توضيح می دهد که ميرحسين موسوی از مردم خارج از کشور خواسته است که خود را سفير مردم رای داده بدانند و به دو اقدام دست بزنند. اول اين که بايد به ديپلمات های خارجی گفت که اين حکومت کودتاست و نبايد تاييد شود. و سپس از هنرمندان و مطبوعات خارجی بخواهند که مردم ايران را تا رسيدن به حق قانونی دنبال کنند. او اضافه می کند که موسوی قطعاً فردا، دوشنبه، راهپيمائی خواهد کرد و از امشب مردم بايد در پشت بام ها الله اکبر بگويند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016