شنبه 2 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعمال فیلترینگ گسترده سایت ها از صبح امروز

به گزارش آی تی ایران از دقایقی قبل سایت پرطرفدار فیس بوک توسط برخی سرویس دهندگان اینترنتی فیلتر شد.

سایت فیس بوک پیش از این نیز یک بار مورد فیلتر قرار گرفته بود اما چندی قبل همزمان با باز شدن تعدادی از شبکه های اجتماعی مثل فلیکر، یوتیوب و ... از این سایت نیز رفع فیلتر شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فیس بوک در طی ماه های اخیر به یکی از محبوب ترین سایت های اینترنتی میان ایرانیان تبدیل شده بود.

همزمان با فیس بوک سایت توییتر که یک سرویس میکروبلاگ است نیز مورد فیلتر قرار گرفته است.

خبرنامه امیرکبیر مجددا فیلتر شد

خبرنامه امیرکبیر برای بار هشتم فیلتر شد.

یه گزارش خبرنامه امیرکبیر اعمال فیلترینگ گسترده سایت ها از صبح امروز و با نزدیک شدن به انتخابات آتی ریاست جمهوری، تلاشی برای جلوگیری از درج اخبار مرتبط به اصلاح طلبان و خبار علیه احمدی نژاد است.

طی روزهای گذشته روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس بارها به دروغ پراکنی علیه خبرنامه امیرکبیر اقدام کرده اند. نشست دفتر تحکیم وحدت با حضور گسترده فعالین سیاسی در مورد انتخابات ریاست جمهوری و همچنین نظرات انجمن های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت پیرامون انتخابات، باعث شده است که طی روزهای گذشته با سایت ها و تریبون های متعلق و حامی دولت بارها علیه خبرنامه امیرکبیر و دفتر تحکیم وحدت به اتهام پراکنی دست زنند.

لازم به یادآوری است ۵۲ انجمن اسلامی دانشگاه های کشور با امضای طوماری خاطر نشان ساخته بودند که تمام تلاش خود را انجام خواهند تا احمدی نژاد مجددا رئیس جمهور نشود.

دلايل احتمالي فيلترينگ فیس بوک، اعتماد

سايت فيس بوک پيش از اين نيز يک بار فيلتر شده بود، اما چندي قبل همزمان با باز شدن تعدادي از شبکه هاي اجتماعي مثل فليکر، يوتيوب و... از اين سايت نيز رفع فيلتر شد.

سايت فيس بوک يکي از سايت هاي گروهي همچون اورکات و 360 است و با امکاناتي که دارد، فضا براي تبادل نظر و گفت وگو ايجاد کرده بود، اما پس از اينکه در روزهاي گذشته بحث هاي داغي درباره انتخابات بين اعضاي آن شکل گرفت، مسدود شد.

به گزارش اعتماد چندي پيش روزنامه فايننشا ل تايمز در گزارشي نوشت؛ «با نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري ايران، نامزدهاي اصلاح طلب که رقيب احمدي نژاد هستند و دسترسي چنداني به رسانه هاي دولتي براي تبليغ برنامه هاي خود ندارند تلاش مي کنند با استفاده از ابزارهاي فناوري نوين همچون شبکه اجتماعي اينترنتي فيس بوک ضمن تبليغ برنامه هاي خود بر شمار طرفداران شان بيفزايند.» فيس بوک از يک سال پيش تا زمستان گذشته در ايران فيلتر بود، اما پس از رفع فيلتر، بين کاربران داخل ايران به شدت رونق پيدا کرد، به طوري که روزنامه هاي گاردين و تلگراف هم در گزارش هايي، با تيتر«تنور انتخابات ايران در فيس بوک داغ شده است» به موضوع فعاليت گسترده کاربران ايراني در فيس بوک پرداختند. به همين دليل کارشناسان ارتباطات و فعالان انتخابات بر اين عقيده اند که دولت در تلاش است با مسدود کردن اين سايت ها (که عمده کاربران آنها جوانان تحصيلکرده خواهان اصلاحات هستند)، محدوديت دو چنداني را بر اين جناح تحميل کند. فيلتر شدن بسياري از سايت هايي عمده فعاليت شان بر انتخابات متمرکز بود. گفتني است تاکنون مسوولان تاکيد مي کردند بيشتر سايت هايي که توسط شرکت هاي زيرساخت کشور فيلتر مي شود، داراي مضاميني همچون انتشار و ترويج محتواي مستهجن، تهديد امنيت ملي، توهين به مضامين دين و انقلاب و تشويش اذهان عمومي است، اما از آنجا که سايت فيس بوک شامل هيچ کدام از اين موارد نمي شود، دليل واقعي اين فيلتر شدن همچنان در پرده يي از ابهام است.





















Copyright: gooya.com 2016