یکشنبه 27 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه "ياس‌ نو" شبانه توقيف شد، آفتاب و فارس

آفتاب: روزنامه ياس نو که از سوی حزب مشارکت ايران اسلامی منتشر می‌شد پس از انتشار اولين شماره در روز گذشته توقيف شد.

به گزارش گروه سياسی آفتاب، با توجه به تجديد نظرخواهی دادستان تهران، قاضی مرتضوی در پرونده روزنامه ياس نو، ملکيان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبير هيات نظارت با ارسال نامه‌ای به محمد نعيمی پور مديرمسئول روزنامه ياس نو خواستار توقف انتشار روزنامه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اين گزارش، شماره دوم روزنامه ياس نو توسط تيم تحريريه اين روزنامه آماده گرديده بود و تمامی صفحات جهت انتشار به چاپخانه ارسال شده بود که دبيرخانه هيات نظارت بر مطبوعات با ارسال نامه‌ای به محل چاپ روزنامه ياس نو به همراه چند مامور جلوی انتشار شماره دوم اين روزنامه را گرفت.

گفتنی است روزنامه ياس نو پيش از اين نيز يک روز مانده به انتخابات مجلس هفتم توقيف موقت شده بود.

***

فارس:
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد:
توقف انتشار ياس‌نو بر اساس نامه دادستان عمومی و انقلاب تهران انجام شد


خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتشار ياس نو بر اساس نامه دادستان عمومی و انقلاب تهران که يکی از شاکيان اين پرونده است متوقف شد.

عليرضا ملکيان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: ديروز نامه‌ای درباره روزنامه ياس‌نو از سوی دادستان عمومی و انقلاب تهران به عنوان رياست شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران ارسال و رونوشت اين نامه جهت اقدام به دبيرخانه هيئت نظارت بر مطبوعات ارسال شد.
وی اظهار داشت: در اين نامه که خطاب به رئيس شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران بوده آمده است:
«دادنامه محمد نعيمی‌پور در تاريخ ۲۶/۲/۸۸ به دادستان عمومی و انقلاب تهران ابلاغ شد و عمده شکايات مذکور نيز از سوی مدعی‌العموم بوده است. لذا با توجه به اينکه پيرامون اتهامات مدير مسئول روزنامه ياس نو اعضای محترم هيئت منصفه پس از اتمام محاکمه مشاراليه يا اکثريت مطلق آراء نظر به مجرميت و عدم استحقاق تخفيف داده‌اند و مجموع موارد الهامی لغو امتياز روزنامه مذکور را در قانون مطبوعات پيش‌بينی کرده و از طرفی مشاراليه در پرونده مفتوح در شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومی جزايی تهران از محکوم به توقيف موقت روزنامه روز نو شد. که به جای روزنامه توقيف شده ديگری انتشار يافته است و توام با ساير موارد اتهامی روزنامه ياس نو در آن شعبه مطرح رسيدگی است و در دادنامه مذکور پيرامون لغو امتياز و رفع توقيف تصميمی اتخاذ و اعلام نشده تقاضای تجديد‌نظر خواهی نسبت به رأی صادره را دارم».
ملکيان ادامه داد: اداره کل مطبوعات داخلی نيز برای ابلاغ اين نامه از نعيمی‌پور دعوت کرد اما وی از دريافت اين نامه خودداری کرد و در نهايت چون نعيمی‌پور اين نامه را نپذيرفت نامه توسط پيک موتوری تحويل روزنامه شد.
وی افزود: متاسفانه يک سايت بی‌هويت که به دنبال فضاسازی‌های سياسی است و برخی از جريان‌های سياسی به اين موضوع دامن زده‌اند در حالی که بنا به گفته قاضی مرتضوی پرونده ياس نو مسير قانونی خود را طی نکرده است.
ملکيان اظهار داشت: وزارت ارشاد و هيئت نظارت بر مطبوعات از ابتدای تشکيل پرونده ياس نو هيچ نقشی در آن نداشته‌اند و تنها نامه دادستان را در اين باره ابلاغ کرده‌اند و دبيرخانه هيئت نظارت، دستگاه انتظامی يا قضايی نيست که مأمور به همراه داشته باشد و اين پرونده همچنان با شکايت مدعی‌العمومی و شاکيان خصوصی در دادگاه مطرح است.





















Copyright: gooya.com 2016