جمعه 4 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۴۰ زائر ايراني در عمليات انتحاري دياله عراق به شهادت رسيدند، فارس

به گفته رئيس عتبات عاليات سازمان حج و زيارت كشور در عمليات انتحاري كه ساعتي پيش در عراق رخ داده است تاكنون بيش از 40 زائر ايراني كه به صورت انفرادي به عراق عزيمت كرده بودند به شهادت رسيدند.

حسين اكبري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس درباره عمليات انتحاري كه ساعتي پيش در عراق رخ داده است گفت: اين حادثه براي زائراني رخ داده است كه به صورت انفرادي به عتبات عاليات اعزام شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه اين حادثه در مرز خسروي به سمت بغداد در 15 كيلومتري مقداديه رخ داده است گفت: هنگامي كه اين زائران در يك رستوران بين راهي در حال صرف غذا بودند يك نفر داخل شده و با عمليات انتحاري كه انجام داده باعث شهيد و مجروح شدن تعداد كثيري از زائران ايراني شده است.

به گفته رئيس عتبات عاليات سازمان حج و زيارت تاكنون بيش از 40 ايراني در اين حادثه به شهادت رسيده و هنوز تعداد مجروحين مشخص نيست.

وي با اشاره به اينكه تيم پزشكي به سمت حادثه اعزام كرده‌ايم گفت: هنوز اسامي دقيق شهداي ايراني اين حادثه به دست ما نرسيده است.

اكبري اضافه كرد: به احتمال زياد شهدا و مجروحين اين حادثه را امشب به كشور بازمي‌‌گردانيم.

رئيس عتبات عاليات كشور يادآور شد: زائراني كه در اين حادثه شهيد و مجروح شدند از سوي سازمان حج و زيارت به عراق اعزام نشده و انفرادي به عتبات عاليات رفته‌‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايسنا: اسامي شهداي عمليات انتحاري «دياله» عراق تا ساعاتي ديگر اعلام مي‌شود

معاون سازمان حج و زيارت: تاكنون32شهيد و52مجروح ايراني اين عمليات انتحاري شناسايي شده‌اند

معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: در پي عمليات انتحاري كه ساعت 13:45 امروز در يك رستوران بين راهي در شهر مقداديه حدود 85 كيلومتري مرز خسروي به سمت بغداد در استان «دياله» عراق رخ داد، تا كنون 32 شهيد و 52 مجروح ايراني اين حادثه شناسايي شده‌اند.

حسين اكبري دقايقي پيش از مخابره اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: بر اساس اعلام مركز اطلاعات استان «دياله» تاكنون اين تعداد شهيد و مجروح از حاضراني كه ظهر امروز در اين رستوران بين راهي حضور داشته‌اند آمارگيري و شناسايي شده‌اند همچنين حدود سه نفر ديگر از جانباختگان اين انفجار عراقي بوده‌اند.

وي تاكيد كرد: احتمال افزايش تعداد شهدا و مجروحان ايراني اين حادثه وجود دارد.

معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اشاره به اين كه دو پزشك براي شناسايي و آمارگيري زائران ايراني به بيمارستان «بعقوبه» اعزام شده‌اند، افزود: هنوز اسامي زائران ايراني اين حمله انتحاري مشخص نيست اما در تلاشيم تا اسامي آنها مشخص و تا ساعاتي ديگر اعلام شود.

وي گفت: شهدا و مجروحان اين حادثه بلافاصله پس از آمارگيري و شناسايي از طريق مرز خسروي به كشور منتقل مي‌شوند.

معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با اشاره به اين كه اين زائران انفرادي به عتبات عاليات و از طريق دفاتر گردشگري اعزام شده بوده‌اند و مسووليت آنها با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است تاكيد كرد: كاروان‌ها حج و زيارت از اين مسير تردد نمي‌كنند.

رضا نجفيان، مدير اداره حج و زيارت استان كرمانشاه نيز با بيان اين كه اين زائران به صورت انفرادي و با كاروان‌هاي دفاتر گردشگري (بند ب)، به عراق سفر كرده بودند، به ايسنا گفت: اين افراد در مسير بازگشت و هنگام استراحت در يك رستوران بين‌راهي با اين عمليات انتحاري مواجه شده‌اند.

وي افزود: شهدا و زخمي‌ها اين حادثه امشب از مرز خسروي به كشور بازگردانده مي‌شوند و هم‌اكنون 70 دستگاه آمبولانس در مرز مستقر شده‌اند.

وي تصريح كرد: به درخواست استانداري كرمانشاه با فرمانداري قصر شيرين هماهنگ شده است تا مرز خسروي امشب براي انتقال شهدا و مجروحان اين حادثه بدون درنظر گرفتن ساعت كاري باز باشد و بيمارستان‌هاي كرمانشاه نيز براي خدمات‌دهي به اين افراد در آماده‌باش هستند.

به گزارش ايسنا، خبرگزاري‌هاي خارجي گزارش دادند: دهها تن از جمله تعدادي زائر ايراني، در اثر عمليات دو بمبگذار انتحاري در عراق جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته بي‌بي‌سي، يک بمبگذار انتحاري در بغداد در هنگامي که پليس مشغول توزيع کمک ميان جمعيتي از ميان خانواده‌هاي بي‌خانمان بود، مواد منفجره جاسازي شده در ميان لباسهاي خود را منفجر کرد.

اما يک بمبگذار انتحاري ديگر امروز در استان دياله و نزديک شهر بعقوبه در شمال شرق عراق با حمله به يک کاروان از زائران ايراني تعداد زيادي از آنها را به شهادت رساند.

استان دياله يکي از مناطقي است که دولت عراق هنوز نتوانسته امنيت آنرا تامين کند. با اين حال اين استان، راه اصلي تردد زائران ايراني از طريق گذرگاه مرزي خسروي در استان کرمانشاه است.

مقامات عراقي در بغداد گفته‌اند که در حمله اول در آن شهر بيش از 50 نفر مجروح شدند و دست کم پنج تن از کشته‌شدگان کودک بوده‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016