پنجشنبه 3 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خالد مشعل: تحريم‌‏ها بايد پايان يابد و گفت‌‏وگو با حماس آغاز شود، ايلنا

- نبرد برای شکستن محاصره و بازگشايی گذرگاه‌‏ها را پيش‌‏رو داريم

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس دفتر سياسی حماس گفت که زمان آن رسيده است که غرب به تحريم‌‏ها عليه اين جنبش فلسطينی پايان دهد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از رويتر، «خالد مشعل» در سخنرانی که از برخی تلويزيون‌‏های عربی پخش شد، گفت: «اکنون وقت آغاز گفت‌‏وگو با حماس است.»
وی در سخنانش که در دمشق، پايتخت سوريه انجام شد، گفت: «به ملل اروپايی می‌‏گويم که سه سال تلاش برای حذف حماس بس است. زمان آن است که با حماس معامله کنيد، گروهی که از طريق مجاهداتش به مشروعيت رسيده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشعل افزود: «اکنون زمان شروع گفت‌‏وگو با حماس است. حماس يک نيروی مشروع است.»
وی گفت: «نوارغزه پيروزی بزرگی را ثبت کرد. دشمن ناکام مانده و مقاومت و ملت ما پيروز شدند.»
مشعل تاکيد کرد: «اين نخستين جنگی است که در آن برنده شده‌‏ايم، اولين جنگ واقعی و تمام عيار بود. برای همين است که نبرد غزه يک نقطه عطف واقعی در مقابله عليه دشمن صهيونيست است.»
رئيس دفتر سياسی حماس افزود :«اين پيروزی نقطه عطفی در منازعه اسرائيل و فلسطين خواهد بود و اين نخستين جنگ واقعی است که مردم فلسطين در سرزمين خود پيروز می‌‏شوند.»
مشعل افزود: «اما هنوز دو نبرد مهم پيش رو داريم. نبرد برای شکستن محاصره و نبرد برای بازگشايی گذرگاه‌‏های مرزی، به ويژه گذرگاه رفح.»
رئيس دفتر سياسی حماس گفت: «آزادی فلسطين از اين پس ديگر يک رؤيا نيست بلکه اکنون واقعيتی است که می‌‏توانيم ببينيم و به رحمت خدا به تحقق آن نزديک هستيم.»
مشعل افزود: «غزه، مقاومت و ملت فلسطين پيروز شدند و دشمن که نتوانست هدف‌‏های خود را تحقق بخشد شکست خورد.»
وی گفت: «دشمن همچنان که در صحنه نبرد شکست خورد در سياست نيز با شکست مواجه شد و پس از سه هفته بدون شرطی ناگزير شد از غزه عقب‌‏نشينی کند. اين پيروزی بزرگ است و قدرت جنبش حماس را که می‌خواستند به آن پايان دهند، تقويت شد.»
رئيس دفتر سياسی حماس افزود: «سران دشمن قصد داشتند مقاومت را شکست دهند و به حکومت حماس پايان دهند و شليک موشک‌‏ها را متوقف کنند اما مقاومت ايستادگی کرد و حملات موشکی ادامه يافت و مردم نيز مقاومت کردند.»
مشعل گفت: «جنگ در غزه دارای دو پيام روشن برای هر انسان با وجدان است نخست اينکه رژيم‌‏صهيونيستی نخواهد توانست بر ملت فلسطين پيروز شود و تنها داشتن قدرت نمی‌تواند امنيت را برای رژيم‌‏صهيونيستی به ارمغان آورد و اين درس عبرتی برای جامعه بين‌المللی و دولت اوباما و همپيمانانش در اروپا است و بدانند که اسرائيل نمی‌‏تواند از خود محافظت کند.»
وی افزود: «درس دوم اين است سه سال تلاش برای حذف حماس از طريق محاصره و بستن گذرگاه‌ها و گرسنه نگاه داشتن کافی است.»





















Copyright: gooya.com 2016