سه شنبه 4 آذر 1382

آنچه بعد از ايراد نطق جنجالي شيرزاد گذشت!

هنگامي كه نطق شيرزاد تمام شد و وي قصد ترك جايگاه را داشت، آقاي كروبي با لحن تندي به او گفت، در جايگاه بايستد و درباره اظهارات خود جواب دهد.
آقاي كروبي گفت: من در همه مدت مسؤوليتم سابقه نداشته به نماينده‌اي درباره نطقش اعتراض كنم؛ ولي حرف‌هايي كه شما (شيرزاد) گفتيد، همان حرف‌هايي است كه هر شب راديو اسراييل مي‌گويد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجلس با بيان اينكه صحبت‌هاي شيرزاد زير سؤال بردن انقلاب اسلامي و اقدامات نظام در 25 سال گذشته است خطاب به وي گفت: با همه احترامي كه براي شما قائلم، به نظر من سخنان شما به اين معنا بود كه كل نظام به مردم دروغ مي‌گويد و آمريكا و اسراييل راست مي‌گويند. اگرچه ممكن است اظهارات من مخالف آيين‌نامه باشد ولي چون موضوع ريشه‌اي است مي‌گويم سه سال و نيم است كه نگفته‌ام ولي الان مي‌گويم. بايد منظورت را شفاف بگويي چون اين مشكلي ريشه‌اي است.
در اين هنگام برخي از نمايندگان با سر دادن شعار «مرگ بر منافق» از سخنان آقاي كروبي حمايت كردند.
پس از سخنان رييس مجلس شوراي اسلامي، شيرزاد كه هنوز پشت تريبون بود گفت: چون وقت تمام شد، من نتوانستم آخر نطق خود را كه نوشته‌ام و موجود و قابل استناد است، بخوانم.
وي افزود: من در پايان نطق مي‌خواستم بگويم به عنوان انقلابي سال 57 به صراحت اعلام مي‌كنم، برخي از مطالبي كه امروز بر اين سرزمين مي‌رود، با انقلابي كه امام راحل ما راهبردي كردند و انقلابي كه با هدف استقلال و آزادي انجام شد هيچ نسبيتي ندارد.
وي افزود: هنوز هم جمهوري اسلامي را در همان راستا ادامه مي‌دهيم. سپس آقاي كروبي گفت: گاهي در نطق‌ها مطالبي در اعتراض به اشخاص يا نهادها و يا انتقاداتي مطرح مي‌شود ولي امروز شما كل نظام را زير سؤال برديد.
رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: در نظام جمهوري اسلامي، همه ما مسؤوليم و همه ما در اقداماتي كه انجام شده است، شريك بوده‌ايم. خيلي از كارهايي كه امروز بعضي‌ها به آن اعتراض مي‌كنند خودشان آنها را انجام داده و امروز مدعي شده‌اند.
آقاي كروبي گفت: خود اين آقاي شيرزاد سابقه‌اش مشخص است و بايد بگويد در سال‌هاي قبل، در چه نهادهايي بوده و چه كارهايي مي‌كرده است. رييس مجلس شوراي اسلامي درباره مرگ زهرا كاظمي گفت: زهرا كاظمي كار احمقانه‌اي كرد و در كنار اوين رفت و عكس گرفت و او را مأموران بازداشت كردند. حالا يا از اطلاعات بودند يا از قوه قضاييه يا از نيروي انتظامي.
آقاي كروبي افزود: اطلاعات و قوه قضاييه فرقي نمي‌كند. اينها با هم همكار هستند و ما بارها گفته‌ايم هر كسي اين جنايت و كار خودسرانه را مرتكب شده است، بايد مجازات شود.
وي اضافه كرد: كل نظام را نبايد به خاطر هر مسأله‌اي هرچند تلخ و تأسف‌آور زير سؤال برد.
رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به نمايندگان گفت: نطق‌هايتان را طوري تنظيم كنيد كه ضعف‌ها، انتقادها و نقص‌ها را منعكس كند، اما نظام را زير سؤال نبرد.
كروبي افزود: با اين روند كه بعضي‌ها مدعي عملكرد گذشته شده‌اند، مي‌ترسم در آينده نزديك اصل انقلاب را هم زير سؤال ببرند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1624

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آنچه بعد از ايراد نطق جنجالي شيرزاد گذشت!' لينک داده اند.

نطق پيش از دستور
نطق پيش از دستور : والا اين حقير ديدم هر كي از راه رسيد درباره اين سخنان جناب شيرزاد تفسير و تحليل كرد ، گفتيم ما ايشون و بي نصيب نگذاريم! شير...
HamedYou
November 25, 2003 01:45 PM

Copyright: gooya.com 2016