جمعه 7 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> انتشار مستند "سخن از هایده" توسط شبکه ایرانیان هلند (ویدئو)

مستند پرحاشیه «سخن از هایده» پس از یک سال نمایش در جشنواره‌های سینمایی اروپا و آمریکا، توسط شبکه ایرانیان هلند منتشر شد.

این فیلم ساخته پژمان اکبرزاده، پیانیست و روزنامه نگار بیست و نه ساله ایرانی مقیم آمستردام است که به زبان فارسی و با زیرنویس انگلیسی تهیه شده است.

ستند «سخن از هایده»، نگاهی است چند جانبه به فعالیت‌های هنری این خواننده ایرانی در بستر رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معاصر، همراه با گفتگوهایی با بسیاری از همکاران او مانند فریئ زولاند، انوشیروان روحانی، آندرانیک، صادق نجوکی و ...؛ در بخش‌هایی، منوچهر بی‌بی‌یان (بنیانگذار تلویزیون جام جم)، محمود خوشنام (منتقد موسیقی) و فرح پهلوی (ملکه پیشین) ایران نیز از خاطرات خود درباره هایده گفته‌اند. مستند همچنین ویدئوهایی کمیاب از اجراهای هایده در داخل و خارج از ایران را در خود دارد؛ از جمله برنامه‌هایی در رویال آلبرت هال لندن و کنسرت پر سر و صدای او در استادیوم تل آویو در اسراییل.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مستند در جشنواره فیلم نور در لوس آنجلس نامزد دریافت جایزه بهترین مستند شد و در نهمین جشنواره سینمای تبعید در گوتنبرگ (سوئد) و جشنواره فیلم‌های ایرانی در هلند نیز به نمایش در آمد. در همان زمان، هومن خلعتبری، رهبر اپرا مقیم اتریش در نقدی برای وب‌سایت فارسی بی.بی.سی. نوشت: «ظاهراً این نخستین مستند ایرانی است که همه زوایای کار یک خواننده را بررسی می‌کند و تقربباً همه چهره‌های موثر در آفرینش آثار آن هنرمند در آن حضور دارند.»

پژمان اکبرزاده، سازنده مستند، متولد ۱۹۸۰ در شیراز، پیانیست، پژوهشگر موسیقی و روزنامه نگار مقیم هلند است. وی در کنار کنسرت‌هایی در هلند و آلمان، مجموعه "موسیقی دان ایرانی" را به صورت کتاب منتشر کرده است؛ کاری که در میان منابع دانشنامه ایرانیکا جای گرفت. وی به عنوان تهیه‌کننده با رادیو زمانه در آمستردام نیز همکاری دارد.

تارنمای رسمی مستند هایده
www.HayedehDocumentary.com



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016