پنجشنبه 25 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه‌های پلاستیکی در راهند، بی بی سی

شرکتی انگلیسی صفحه‌ای پلاستیکی ابداع کرده که قرار است از سال آینده روانه بازار شود و جای روزنامه‌های کاغذی را بگیرد.

این صفحه پلاستیکی در حقیقت صفحه‌ای الکترونیکی است که می‌توان در آن صفحات روزنامه‌های مختلف را دانلود کرد و آن را به همراه خود به این طرف و آن طرف برد.

به گزارش بی.بی.سی جنس پلاستیکی این صفحه تحولی در صفحه‌های الکترونیک محسوب می‌شود زیرا تا پیش از این صفحه‌های الکترونیکی از جنس سیلیکون بودند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همه قطعات این صفحه از رویه آن گرفته تا چیپ‌های داخل آن پلاستیکی است و به همین دلیل وزن آن هم اندک است و قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

با این صفحات می‌توان چندین روزنامه را در یک صفحه نازک به همراه داشت، بدون نگرانی از پخش شدن کاغذ در مترو یا اتوبوس روزنامه خواند و از همه مهم‌تر، از هدر رفتن حجم زیادی از کاغذ که روزانه برای تولید روزنامه به کار می‌رود جلوگیری کرد.

البته کارخانه تولیدکننده این صفحات که در آلمان در شهر درسدن قرار دارد صفحات را در "اتاق تمیز" که به شدت مسائل امنیتی در مورد آن اجرا می‌شود، تولید می‌کنند.

تولیدکنندگان این صفحات تاکید می‌کنند که نمایشگر این صفحه به گونه‌ای است که خواننده همان حس روزنامه کاغذی را تجربه می‌کند. با این حال طرفداران سنتی کاغذ معتقدند که این روزنامه‌ها نمی‌تواند جایگزین روزنامه‌های کاغذی شود.

در فاصله چند کیلومتری از کارخانه تولید روزنامه الکترونیک، یکی از چاپخانه‌های بزرگ آلمان قرار دارد. رالف اوبرتور، مدیر چاپ این چاپخانه یکی از طرفداران سنتی روزنامه کاغذی است.

او می‌گوید: «روزنامه کاغذی را شما همه جا و همه وقت می‌توانید بخوانید: در قطار یا هنگام صرف صبحانه. در عین حال اگر آن را گم کنید پول چندانی را از دست نمی‌دهید. اما صفحات الکترونیک گران هستند.»

او اضافه می‌کند: «من متوجه شده‌ام که علاوه بر همه مزایای روزنامه‌های کاغذی یک کار بسیار مهم دیگر هم می‌توان با آنها کرد که با روزنامه‌های الکترونیک نمی‌توان انجام داد؛ روزنامه را پس از خواندن روی صندلی مترو یا اتوبوس بگذارید تا شخص دیگری آن را بخواند.»





















Copyright: gooya.com 2016