شنبه 2 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترن فولادي، سه راه مدعيان قهرماني ليگ برتر

سه مدعي قهرماني ليگ برتر يكشنبه رودرروي حريفان خود قرار مي‌گيرند تا راه خود را براي رسيدن به اين عنوان هموارتر كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هفته‌ سي و يكم ليگ برتر فوتبال يكشنبه با انجام ديدارهاي سه تيم مدعي قهرماني وارد حساس‌ترين روز خود مي‌شود. تيم‌هاي سپاهان، استقلال و تراكتورسازي به ترتيب برابر فولاد، شاهين و راه‌آهن قرار مي‌گيرند تا وضعيت خود را در صدر جدول بيش از پيش روشن كنند.

** فولاد ـ سپاهان،‌ ساعت 17، ورزشگاه تختي اهواز

ديدار تيم‌هاي فولاد ليگ برتر براي هر دو تيم از حساسيت‌هاي زيادي برخوردار است، چرا كه زردپوشان اصفهاني براي رسيدن به سومين قهرماني پياپي خود در ليگ برتر مي‌جنگند و اهوازي‌ها براي رسيدن به ليگ قهرمانان آسيا تلاش مي‌كنند. فولاد اهواز براي رسيدن به هدف آسيايي‌اش راه بسيار سختي را پيش رو دارد و كارشناسان شانس كمتري را نسبت به ساير مدعيان براي اين تيم متصور هستند. شاگردان مجيد جلالي اما انگيزه زيادي براي نيل به هدف خود دارند و اين مساله مي‌تواند بيش از هر چيز به ضرر سپاهان تمام شود.

سپاهان براي كسب عنوان قهرماني نياز مبرمي به هر سه امتياز اين بازي دارد و اين در حالي است كه فولاد علاوه بر تيم‌هاي صبا، نفت تهران و ذوب آهن، سايه سنگين پرسپوليس را هم در يك قدمي خود احساس مي‌كند. نكته جالب توجه ديگر اين بازي اين است كه فولاد در قهرماني دوم استقلال در ليگ برتر نقش پررنگي داشت. اين تيم با برتري برابر ذوب آهن در هفته‌ پاياني فصل هشتم باعث قهرماني استقلال شد و اينك بار ديگر برابر يك تيم اصفهاني ديگر كه دست به قضا رقيب استقلال در كسب قهرماني است، قرار گرفته است.

سپاهان هم اكنون با 59 امتياز صدرنشين است و فولاد با 39 امتياز در رده هفتم جاي گرفته است.

** شاهين ـ استقلال، ساعت 17 ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر

ديدار فيناليست‌هاي جام حذفي در هفته‌ سي و يكم ليگ برتر از جذابيت‌هاي خاص خود برخوردار است. از يك سو آبي‌هاي تهراني اميدوارند با پيروزي برابر حريف جنوبي راه صدر جدول را در پيش بگيرند و از سوي ديگر بوشهري‌ها در انديشه انتقام شكست فينال جام حذفي هستند.

شاگردان پرويز مظلومي كه بر خلاف ليگ برتر در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا نتايج چندان قابل قبولي كسب كرده‌اند، تلاش مي‌كنند با ارائه بازي‌هاي خوب و كسب قهرماني در ليگ برتر ضمن اين كه تعداد جام‌هاي خود را در فصل جاري به عدد دو مي‌رسانند، دل هوادارانشان را نيز به دست بياورند.

از طرف ديگر اهالي شهر ساحلي خليج فارس كه تا سقوط چند قدم بيشتر فاصله ندارند با تمام توان به ميدان مي‌روند كه با پيروزي برابر استقلال هم شكست در جام حذفي را جبران كنند و هم كاري كنند كه سال بعد هم در ليگ برتر حضور داشته باشند.

استقلال چند هفته‌ به دليل مصدوميت چند بازيكن اصلي خود بازي‌هاي خوبي از خود به نمايش نمي‌گذاشت، اما اينك با بازگشت ستاره‌ها مي‌توان انتظار داشت كه كيفيت بازي اين تيم نسبت به هفته‌‌هاي اخير بهتر شود. همچنين شاهيني‌ها كه امسال با تغييرات پي در پي مديريتي و فني دست به گريبان بودند، در حالي به مصاف مدعي قهرماني مي‌روند كه همچنان تكليف نيمكت مربيان و مديريت باشگاهشان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. استقلال هم اكنون 58 امتيازي است و در رده دوم جدول قرار دارد و شاهين با 31 امتياز رتبه دوم را از پايين جدول در اختيار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




** راه‌آهن ـ تراكتورسازي، ساعت 17، ورزشگاه تختي تهران

سومين مدعي قهرماني ليگ برتر هم مانند دو مدعي ديگر اين هفته‌ در خانه حريف ميهمان است، اما بازي اين تيم يك تفاوت عمده با بازي دو مدعي ديگر دارد؛ راه‌آهن با علي دايي انگيزه بسيار زيادي براي شكست دادن تيم قلعه‌نويي دارد.

تيم فوتبال تراكتورسازي كه امسال با نتايج خوبش ضلع دوم مثلت مدعيان قهرماني را تشكيل داده، اين هفته‌ به مصاف راه‌آهني مي‌رود كه سال 91 را بر خلاف سال گذشته با نتايج خوب و جالب توجه آغاز كرده است.

شاگردان كاپيتان و سرمربي اسبق تيم ملي در حالي به مصاف تراكتورسازان مي‌روند كه نسبت به برگزاري ديدارشان در ورزشگاه تختي به شدت معترض بودند. راه آهني‌ها معتقدند كه با انجام بازي در ورزشگاه تختي به جاي اكباتان ديگر ميزباني آن‌ها بي‌معنا خواهد بود و حتي علي دايي در جايي گفته بود كه حاضر است به جاي ورزشگاه تختي تهران در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز به مصاف حريف برود.

از سوي ديگر شاگردان امير قلعه‌نويي كه به خوبي مي‌دانند لغزش در هفته‌هاي پاياني ليگ برتر چقدر در سرنوشت قهرماني تاثيرگذار است، تمام حواس خود را براي برتري مقابل راه‌آهني‌ها گذاشته‌اند و در همين حال انتظار لغزش رقبا را مي‌كشند.

تراكتورسازي اكنون با 56 امتياز سوم است و راه‌آهن با 35 امتياز رتبه سيزدهم را از آن خود كرده است.

** ذوب آهن ـ داماش، ساعت 17، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

ذوب آهن و داماش هم در روز يكشنبه ديدار مي‌كنند تا پرونده‌ هفته‌ سي و يكم ليگ برتر بسته شود. ديدار دو تيمي كه با بيشترين مشكلات مالي در بين تيم‌هاي ليگ برتري مواجه هستند، در نوع خود جالب توجه است. ضمن اين كه ذوب آهن اگر بتواند در اين بازي به پيروزي برسد، مي‌تواند به صعود به ليگ قهرمانان آسيا هم اميدوار باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016