جمعه 1 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين شمشيرباز المپيكي: اين سهميه چيزي از طلاي المپيك كم ندارد

مجتبي عابديني پس از كسب نخستين سهميه المپيك در تاريخ شمشيربازي ايران معتقد است اين نتيجه حاصل تلاش‌هاي او و فدراسيون شمشيربازي ايران است.

شمشيرباز المپيكي ايران در گفت‌وگوبا خبرنگار ايسنا سطح رقابت‌هاي قهرماني آسيا را بالا دانست و گفت: تمام كشورهايي كه در رقابت‌هاي جهاني سهميه نگرفته بودند در اين رقابت‌ها به دنبال قهرماني بودند تا بتوانند راهي المپيك شوند. شمشيربازان قدرتمند قزاقستان، چين تايپه و ژاپن حريفان اصلي من محسوب مي‌شدند و در اين رقابت‌ها نيز بسيار آماده بودند. خوشبختانه پس از شكست دادن حريفانم در مرحله‌هاي نخست، در ديدار فينال به شمشيرباز كشور ميزبان رسيدم كه چهار سال گذشته سهميه المپيك پكن را به دست آورده بود.

وي ادامه داد: در اين مسابقه نيز با توجه به شناختي كه از او داشتم سعي كردم به بهترين شكل از نقاط ضعفش استفاده كنم و به او ضربه بزنم. خدا را شكر كه توانستم در تاريخ شمشيربازي ايران نخستين كسي باشم كه سهميه المپيك مي‌گيرد و حالا از اين پس بايد براي رقابت‌هاي لندن آماده شوم.

عابديني با اشاره به هزاران تماشاگر ژاپني در سالن به ايسنا گفت: ديدار فينال حساسيت فوق‌العاده‌اي داشت. سالن مملو از جمعيت بود و حتي ورزشكاران ايراني جاي نشستن نداشتند. خوشبختانه داور مسابقه نيز فرانسوي بود و همين مسئله خيال من را نيز آسوده كرد. با راهنمايي‌هايي كه كادر فني كرد توانستم از همان ابتدا برتري‌ام را به حريف تحميل كنم و در آخر نيز برنده ميدان باشم.

شمشيرباز المپيكي ايران در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كردي سهميه المپيك بگيري يا نه بيان كرد: واقعا از خودم انتظار قهرماني داشتم. به عنوان يك شمشيرباز زحمت زيادي كشيدم و فكر مي‌كنم حق ايران بود كه المپيكي شود. فدراسيون شمشيربازي در سال‌هاي اخير به خوبي تلاش كرده تا ورزشكارانش همانند كشورهاي صاحب سبك در اين رشته آماده شوند و حالا نتيجه‌اش را گرفته است.

عابديني با بيان اين مطلب كه براي كسب مدال در المپيك لندن آماده مي‌شوم بيان كرد: از خودم ا نتظار دارم در المپيك مدال بگيرم چرا كه براي نخستين بار در تاريخ شمشيربازي است كه كاروان ايران در اين رشته ورزشي نماينده دارد و فكر مي‌كنم اگر بتوانم نتيجه خوبي كسب كنم، آن موقع از خودم راضي خواهم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: البته بايد بگويم كه گرفتن اين سهميه از مدال طلاي المپيك كمتر نبود. در رقابت‌هاي جهاني كه تمام حريفانم امتياز كسب مي‌كردند، من برابر نماينده رژيم اشغالگر قدس به ميدان نرفتم و امروز مزد آن كارم را گرفتم. از اين پس بايد آماده شوم و در تمامي رقابت‌هاي پيش رو شركت كنم تا نماينده شايسته‌اي براي شمشيربازي ايران باشم. اميدوارم نگاه مسئولين ورزشي نيز به شمشيربازي تغيير كند چرا كه اين ورزش نيز مي‌تواند براي كشور مدال‌هاي رنگارنگ بياورد.

شمشيرباز المپيكي ايران در پايان به حريفان اصلي‌اش در المپيك اشاره كرد و گفت: چين، كره جنوبي، روسيه، فرانسه، بلاروس، اوكراين و ايتاليا هميشه از قدرت‌هاي شمشيربازي دنيا به حساب مي‌آيند و در المپيك بايد برابر نماينده‌هاي آن‌ها مبارزه كنم. اميدوارم آنقدر آماده شوم كه نتايج خوبي كسب كنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016