دوشنبه 6 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرسپوليس ۳ - سپاهان ۲، صحبت های قطبی، فيرات، هادی عقيلی و نيکبخت واحدی، ايسنا

هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال يادآور آخرين هفته ليگ هفتم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر يکشنبه ورزشگاه آزادی ميزبان ديدار پرسپوليس و سپاهان اصفهان بود. دو تيم آخرين بار در هفته پايانی ليگ هفتم در همين ورزشگاه به ديدار هم رفته بودند. ديداری که به فينال ليگ هفتم معروف شد و در آن پرسپوليس تهران توانست با شکست ۲ بر ۱ تيم اصفهانی برای دومين بار در ليگ حرفه‌ای ايران جشن قهرمانی را برپا کند.

در هفته دوازدهم ليگ هشتم باشگاه‌های ايران هم اين پرسپوليس بود که توانست ۳ بر ۲ حريفش را شکست دهد. کريم باقری و عليرضا نيکبخت واحدی (۲ گل) در دقايق ۱۷،‌ ۴۴ و ۶۳ برای قرمزپوشان و عماد رضا (۲ بار) در دقايق ۲۸ و ۳۴ برای زردپوشان اصفهانی در اين ديدار گل‌زنی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين ديدار که قضاوت آن را محسن ترکی بر عهده داشت سپاهان در نيمه نخست نمايش قابل قبولی از خود ارائه کرد. مهمان‌ اصفهانی در همان دقيقه نخست بازی می‌توانست با کمک حاج صفی دروازه مهدی واعظی را باز کند، اما اين طور نشد.

واعظی ۴ دقيقه بعد برای دومين بار ناجی دروازه قهرمان ليگ هفتم شد. در ادامه پس از حمله‌های دقايق نخست سپاهان، اين پرسپوليس بود که بازی را در دست گرفت. پيش از گل دقيقه ۱۷ کريم باقری که هفتمين گل او در ليگ برتر بود فرانک آتسو در دقيقه ۱۳ می‌توانست با ضربه سر دروازه رحمان احمدی را باز کند. پس از اين گل پرسپوليس تا حدودی عقب نشست و ميانه‌ی ميدان را به حريفش واگذار کرد.

مهدی واعظی علاوه بر آنکه در نيمه نخست دو بار دروازه‌اش را به روی سپاهان گشوده ديد، بارها و بارها مجبور بود حمله مهاجمان حريف را خنثی کند. هادی اصغری آقای گل ليگ هفتم می‌توانست زننده گل سوم تيمش باشد اما او دو بار در مصاف با دروازه‌بان پرسپوليس ناکام بود.

هنوز يک دقيقه از خطر مسلم بازيکنان سپاهان نگذشته بود که نيکبخت واحدی با پاس تماشايی کريم باقری توانست بازی را در دقيقه ۴۴ به تساوی بکشاند. هر دو گل عماد رضا در نيمه نخست روی اشتباه بازيکنان خط دفاعی پرسپوليس به ثمر رسيد.

در نيمه دوم افشين قطبی دست به تعويض زد و ديکارمو برزيلی را به جای فرانک آتسو به ميدان فرستاد. تعويضی که باعث شد خط دفاع پرسپوليس نسبت به نيمه نخست هماهنگ‌تر عمل کند و کم‌اشتباه‌تر ظاهر شود. هرچند ديکارمو در اين ۴۵ دقيقه چندين فرصت مسلم گل‌زنی را از دست داد تا صدای تماشاگران حاضر در ورزشگاه در بيايد.

علی کريمی هم در دقيقه ۵۴ در دو قدمی دروازه سپاهان از گشودن دروازه شاگردان فيرات باز ماند. نيکبخت واحدی در دقيقه ۶۳ با شوت تماشايی خود از پشت محوطه جريمه توانست برای سومين بار دروازه رحمان احمدی را باز کند.

پس از اين گل پرسپوليس بارها و بارها می‌توانست دروازه حريفش را باز کند اما بی‌دقتی مهاجمان در زدن ضربه آخر مانع از اين امر شد. سپاهان که از دقيقه ۷۷ با اخراج هادی عقيلی ۱۰ نفره بازی می‌کرد نيز دست به بازی انتحاری زد تا بازی را به تساوی بکشاند. پژمان نوری در دقيقه ۷۲ ناجی دروازه قرمزپوشان پايتخت شد.

قطبی در پايان بازی که تيمش را خسته می‌ديد علی کريمی و پترويچ را بيرون کشيد و منصوری و علوی را به ميدان فرستاد تا نتيجه بازی و ۳ امتياز ‌آن ر ا حفظ کند.

ديکارمو در دقايق پايانی بازی دو، سه بار تا آستانه گشودن دروازه سپاهان پيش رفت اما اين مهاجم برزيلی از زدن ضربه آخر باز ماند.

سپهر حيدری، عليرضا نيکبخت واحدی، مازيار زارع از جمله اخطاری‌های پرسپوليس بودند. در سوی مقابل هادی عقيلی با کارت زرد و قرمز داور روبه‌رو شد.

پرسپوليس با اين پيروزی با ۲۱ امتياز به مکان سوم جدول رقابت‌های ليگ برتر راه يافت.

***

قطبی:
نيمه اول برای سپاهان بود،‌ نيمه دوم برای ما
پاس ندادن برخی بازيکنان به ديکارمو را حس نمی‌کنم
رسانه‌ها به دايی و کريمی فرصت دهند


افشين قطبی گفت: پی‌گيری و صحبت‌های هر روز رسانه‌ها درباره بازگشت علی کريمی به تيم ملی اين جريان را سخت‌تر می‌کند و رسانه‌ها بهتر است به اين دو بزرگ فوتبال ايران (دايی و کريمی) وقت بدهند تا به درستی تصميم‌شان را بگيرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس پس از پيروزی ۳ بر ۲ اين تيم در مقابل سپاهان در جمع خبرنگاران گفت: به خوبی می‌دانستم که موفقيت در اين بازی چقدر برای هواداران پرسپوليس با اهميت است، چرا که آ‌ن‌ها به اين بازی به مانند يک داربی نگاه می‌کنند و من هم اين بازی را مثل آ‌ن‌ها حساس می‌دانم، لذا اين موفقيت شيرين را تقديم به آن‌ها کرده و از حضور و تشويق‌شان در استاديوم آزادی تشکر می‌کنم.

وی در ارزيابی‌اش از تيم سپاهان نيز گفت: در تعداد بازی‌هايی که تاکنون در ليگ انجام داده‌ايم سپاهان را قوی‌ترين تيم ديده‌ام، آنها به خصوص در نيمه اول بسيار خوب بازی کردند و تيم ما را تحت فشار قرار دادند که باعث شد يک بازی پرهيجان و بانشاط را شاهد باشيم. من فوتبال زيبای آن‌ها را به اين تيم تبريک می‌گويم.

قطبی ادامه داد: معتقدم اين بازی دو نيمه متفاوت داشت، در نيمه اول اين تيم سپاهان بود که با کنترل بازی موقعيت‌های خطرناکی را روی دروازه ما ايجاد کرد اما ما هم چندين موقعيت داشتيم که خوشحالم توانستيم با درخشش کريم باقری و عليرضا نيکبخت که از تاثيرگذارترين مهره‌های ما در پرسپوليس هستند نيمه اول را با تساوی به پايان ببريم. در نيمه دوم تغييراتی در سيستم فوتبال‌مان انجام داديم و طی آن ديکارمو را هم به بازی آورديم. اين تغييرات باعث شد پرسپوليس روند بهتری پيدا کند و موقعيت‌های پرشماری را روی دروازه سپاهان ايجاد کند. ما پس از اين که گل تساوی را هم به ثمر رسانديم و می‌توانستيم با گل‌های بيشتری بازی را تمام کنيم اما متاسفانه اين مهم حاصل نشد.

قطبی هم‌چنين گفت: پيش از اين که به انتقاد از فوتبال ديکارمو بپردازيد درباره او بايد بگويم که اين بازيکن بسيار جوان است. شما ديديد پس از خراب کردن موقعيت اول روحيه‌اش شکست و حتی در ادامه بازی تلاش زيادی را وارد تيم کرد. فکر می‌کنم همه بازيکنان پرسپوليس اين مساله را متوجه هستند و سعی می‌کنند شرايط روحی ديکارمو را بالاتر ببرند. مطمئن باشيد او درآينده برای تيم ما تاثيرگذار خواهد بود.

قطبی هم‌چنين در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران مبنی بر حمايت‌اش از حضور علی کريمی در تيم ملی گفت: فکر می‌کنم رسانه‌ها با صحبت و پيگيری هر روزشان در رابطه با اين مساله جريان را بيش از پيش سخت کرده‌اند. معتقدم رسانه‌ها بايد به علی کريمی و دايی فرصت بيشتری بدهند تا آ‌ن‌ها با آرامش و دقت لازم بهترين تصميم را بگيرند.

قطبی هم‌چنين پاس ندادن برخی بازيکنان پرسپوليس به ديکارمو را رد کرد و گفت: من چنين چيزی را احساس نمی‌کنم چرا هر بازيکنی که در موقعيت حمله قرار دارد سعی می‌کند بهترين تاثير را در تيم داشته باشد، حتی در چند صحنه هم ديدم که بازيکنان به ديکارمو پاس می‌دادند.

***

فيرات:
پس از اخراج "عقيلی" بازيکنان ما هندبال بازی کردند!


سرمربی تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: پرسپوليس از روی اشتباه‌های فردی و کاملا ساده بازيکنان ما به گل رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران ‌(ايسنا)‌، انگين فيرات پس از شکست ۳ بر ۲ تيمش مقابل تيم پرسپوليس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ما شاهد يک فوتبال با سرعت بسيار بالا بوديم. ما طبق برنامه سعی کرديم از اول بازی به شدت روی دروازه پرسپوليس فشار وارد کنيم و موفق هم شديم و توانستيم ۲ گل را به آن‌ها بزنيم اما در مقابل فکر می‌کنم گل‌های پرسپوليس در نيمه اول روی اشتباه‌های فردی و کاملا ساده بازيکنان ما بود.

وی افزود: در شروع نيمه دوم اين تيم پرسپوليس بود که فشار زيادی روی تيم ما آورد و باز هم روی يک اشتباه فردی از مدافعان‌مان گل سوم را هم از بازيکن بزرگی چون عليرضا نيکبخت واحدی دريافت کرديم. در ادامه بچه‌های ما توانستند خودشان را در زمين پيدا کنند و روند بهتری داشتند اما با اخراج نابهنگام هادی عقيلی ما يک بازيکن کمتر شديم و پس از آن رفته رفته اعتماد به نفس تيم ما کاهش پيدا کرد و بازيکنان ما مثل بازی هندبال بازی کردند و ما می‌توانستيم گل‌های بيشتری را دريافت کنيم.

فيرات در پاسخ سوالات خبرنگاران درباره اخراج هادی عقيلی و عملکرد داوری در اين مسابقه تنها گفت: ‌از زمانی که در ايران کار کرده‌ام تنها يک بار درباره داوری صحبت کرده‌ام که آن هم در بازی قبل مقابل تيم پيکان بود؛ از اين پس بنا ندارم که ديگر درباره داوری‌ها صحبت کنم.

وی درباره وضعيت بد تيم سپاهان در جدول ليگ تصريح کرد: طبيعی است که پس از گذشت ۱۲ هفته از ليگ رده دهم جدول جايگاه خوبی برای تيم سپاهان نباشد. اما ما در يازده بازی گذشته هفت مسابقه را در خارج از خانه بازی کرديم که اين شرايط را برای تيم ما سخت کرد. فکر می‌کنم در ۳ بازی آتی که سپاهان در شهر خودش مقابل حريفان می‌ايستد بتوانيم روند بهتری پيدا کنيم.

سرمربی سپاهان درباره مصدومين تيمش گفت: محمود کريمی و بنگر از بازيکنان کليدی و تاثيرگذار سپاهان هستند که کريمی هنوز شرايط بازی را پيدا نکرده و بنگر هم پس از ۵ هفته مصدوميت اين اولين بار بود که در تيم ما کار می‌کرد و طبيعی بود که شرايطش خوب نباشد. همچنين بايد قبول کنيد که ما بازيکنان بسياری را در ابتدای فصل به دلايل مختلف از جمله حضور در تيم‌های ملی ايران در اختيار نداشتيم که نبود آن‌ها در مقاطع مختلف می‌تواند باعث دير هماهنگ شدن ما باشد. فکر می‌کنم در آينده وضعيت بهتری پيدا خواهيم کرد.

فيرات همچنين درباره تزلزل جايگاهش در تيم سپاهان پس از شکست مقابل پرسپوليس گفت: اين تصميم تنها از سوی هيات مديره و مديريت باشگاه سپاهان گرفته می‌شود؛ من يک مربی حرفه‌ای هستم و به خوبی می‌دانم که يک مربی هيچ وقت نبايد در فوتبال بترسد.

فيرات در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه آيا در صورت ترک سپاهان به تيم ملی بازمی‌گرديد؟! گفت: هنوز هيچ صحبتی در اين رابطه با من نشده است، اما من هميشه دوست دارم که به فوتبال ايران کمک کنم. اکنون در جايگاهی هستم که فقط تمام تمرکزم بايد معطوف به تيم سپاهان باشد که هست.

***

هادی عقيلی در گفت‌وگو با ايسنا:
داور به درستی من را اخراج کرد

مدافع تيم فوتبال سپاهان گفت: داور به درستی مرا از بازی اخراج کرد.

هادی عقيلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) درباره اخراجش از بازی تيم‌های سپاهان و پرسپوليس اظهار کرد: فکر می‌کنم داور به درستی کارت‌های زرد‌ش را به من نشان داد و پس از کارت دوم من را از زمين اخراج کرد.

وی که بسيار هم عصبانی بود درباره شکست تيمش مقابل پرسپوليس گفت: ما روی اشتباهات خودمان از تيم پرسپوليس گل خورديم و در بازی‌يی که تيم شکست می‌خورد هيچ حرفی برای گفتن وجود ندارد. ما اين بازی را به واقع باختيم و عملکرد خوبی مقابل پرسپوليس نداشتيم.

وی در ارزيابی‌اش از تيم پرسپوليس گفت: تيمی که ما را شکست می‌دهد و موقعيت‌های فراوانی هم برای زدن گل‌های بيشتر دارد بدون شک از ما بهتر بوده و شايسته پيروزی بوده است. پرسپوليس در اين بازی سپاهان را شکست داد و ديگر هيچ حرفی برای گفتن باقی نيست.

***

نيکبخت واحدی:
با درآغوش گرفتن "قطبی" جواب حاشيه‌سازان را دادم
همه از "ديکارمو" حمايت خواهيم کرد
هميشه به تيم ملی فکر می‌کنم


مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس گفت:‌ همه بازيکنان پرسپوليس حمايت می‌کنند تا "ديکارمو" شرايط خوبی در خط حمله پرسپوليس پيدا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (‌ايسنا)، عليرضا نيکبخت واحدی پس از پيروزی ۳ بر ۲ تيمش مقابل تيم سپاهان گفت:‌ بازی بسيار خوبی بود و خوشحال هستم، در اين بازی که خاطره قهرمانی فصل پيش بود توانستيم پيروز ميدان شويم. اين موفقيت را به تمامی تماشاچيان پرسپوليس که لطف بسيار زيادی به اين تيم دارند تقديم می‌کنم. من مديون اين تماشاگران هستم.

وی افزود:‌ همچنين از اين که توانستم ۲ گل را از ۳ گل تيم پرسپوليس به ثمر برسانم خوشحالم، البته اين گل‌ها زحمت تمامی بازيکنان بود و من تنها کار آن‌ها را تکميل کردم. اکنون فکر نمی‌کنم که چه کار بزرگی برای پرسپوليس انجام دادم و تنها خوشحالم که اين دو گل باعث پيروزی تيمم و خوشحالی هواداران شد.

وی درباره بازی ديکارمو در تيم پرسپوليس نيز به ايسنا گفت: او بازيکن خوبی است و تنها جوانی‌ و شرايط روحی‌اش باعث شده نتواند با اعتماد به نفس بالا کار کند. من و تمامی بازيکنان پرسپوليس در تمرينات و بازی‌های آينده از او حمايت کرده و سعی می‌کنيم شرايط روحی‌اش را برای مسابقات آتی بهتر کنيم.

نيکبخت در پاسخ به شايعاتی مبنی بر اختلاف‌اش با افشين قطبی گفت: خوشحالم که پس از زدن گل دوم، ‌رفتاری (در آغوش گرفتن قطبی) انجام دادم که همه ديدند چه ميانه‌ای با قطبی دارم. فکر می‌کنم اين رفتار جواب دندان شکنی به آن رسانه‌هايی بود که چنين مطالبی را منتشر کردند.

نيکبخت همچنين درباره احتمال حضورش در تيم ملی گفت: من هميشه به تيم ملی ايران فکر می‌کنم و هر زمان که از حضورم در اين تيم دعوت شود با کمال ميل و تمام وجود در خدمت آ‌ن خواهم بود.





















Copyright: gooya.com 2016