سه شنبه 7 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۵ ميليون جوان مجردند، خروج از بحران ازدواج به سالانه ۵/۱ ميليون وصلت نياز دارد، مهر

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان ملی جوانان گفت: ۵/۱ ميليون ازدواج در سال نياز است تا حدود ۹۰ درصد جوانان تا ۱۰ سال آينده ازدواج کرده باشند.
عليرضا عصارنيا در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد اظهار داشت: بين ۱۲ تا ۱۵ ميليون جوان مجرد در کشور در آستانه سن ازدواج قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی گفت: ميانگين سنی جوانان در آستانه ازدواج ۲۳ سال و يک شاخص مهم در برنامه‌ريزی‌هاست که يک هشدار جدی را برای جامعه به دنبال دارد.

وی افزود: در حال حاضر ميانگين اختلاف سنی زوج‌ها ۷/۳ سال است، در حالی که ۲۰ سال پيش ميانگين اين اختلاف شش سال بوده و بر اساس آمار ميانگين، سن ازدواج پسران در ۲۰ سال گذشته ۲۵ سال بوده که اکنون به ۹/۲۵ رسيده و در دخترها از ۱۸ سال به ۹/۲۱ رسيده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان ملی جوانان از افزايش ۹ درصدی ازدواج و پنج درصدی طلاق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اعتياد، مسائل اقتصادی و سازگاری و تفاهم نداشتن، بيشترين عامل ثبتی و اعلامی آمار طلاق از سوی زوجين است.

وی با اشاره به اينکه فرايندهای الگوسازی در جامعه در امر همسريابی نيازمند بازنگری است گفت: تسهيلات و حمايت از ازدواج از محورهايی است که نيازمند تقويت و توسعه آن بويژه در حوزه مسکن، اشتغال، از سوی دولت است.





















Copyright: gooya.com 2016