سه شنبه 7 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به منظورجلوگيري از تولد نوزادان بيمار و ناقص‌الخلقه؛ هزينه‌هاي آزمايش‌هاي وراثت قبل از ازدواج تا 100هزار تومان پرداخت مي‌شود، ایسنا

به گفته مسوول گروه ژنتيك سازمان بهزيستي، اين سازمان به منظور تشويق زوج‌هاي جوان به انجام آزمايش‌هاي وراثت خاص قبل از ازدواج و جلوگيري از تولد نوزادان بيمار و ناقص‌الخلقه، از اين پس به ازاي هر يك از زوج‌هاي نيازمند تا سقف 100 هزار تومان كمك هزينه آزمايش ژنتيك پرداخت مي‌كند.

دكتر اكبراوقلي در گفت‌و گو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، ضمن بيان اين مطلب افزود: پيشگيري از تولد نوزادان بيمار و ناقص با مشاوره پزشكي و انجام آزمايش‌هاي وراثت خاص قبل از ازدواج از لحاظ اقتصادي، به صرفه‌تر است، اما تصور مردم از بالا بودن هزينه‌هاي مشاوره پزشكي و انجام آزمايش‌هاي وراثت، موجب استقبال كمتر مردم از اين آزمايش‌ها و افزايش موارد معلوليت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: بسياري از معلوليت‌ها و بيماري‌هاي خاص، به وسيله انجام مشاوره وراثت قبل از ازدواج و بارداري قابل پيشگيري است، اين در حاليست كه اكثر بيماري‌هاي ارثي پس از تولد، حتي با صرف هزينه‌هاي كلان قابل درمان نيستند.

مسوول گروه ژنتيك سازمان بهزيستي عنوان كرد: اعتبار در نظر گرفته شده، براي اين طرح در مجموع براي هفت هزار و 900 نفر و به ازاي هر نفر تا سقف 100 هزار تومان است.

اكبراوقلي تصريح كرد: آزمايشگاه‌هاي طرف قرارداد سازمان بهزيستي در قبال انجام آزمايش‌هاي وراثت خاص، هزينه‌هاي مربوط را تا سقف تعيين شده از سازمان بهزيستي دريافت مي‌كنند.

اكبر اوقلي با بيان اين كه چنان چه در مواردي هزينه آزمايش‌ها كمتر از سقف 100 هزار تومان به ازاي هر نفر باشد، به تعداد بيشتري از متقاضيان خدمات آزمايشگاهي ارائه مي‌شود.

وي درباره عملكرد مراكز مشاوره ژنتيك سازمان بهزيستي خاطر نشان كرد: در حال حاضر 127 مركز مشاوره ژنتيك در سراسر كشور فعال هستند كه 51 مركز دولتي و 76 مركز خصوصي است.





















Copyright: gooya.com 2016