شنبه 20 آبان 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبير کانون عالی شوراها‌‏: وزارت کار با ايجاد تشکل‌‏های مستقل کارگری و کارفرمايی مخالف است، ايلنا

- جهرمی قانون را قربانی اهداف خود کرده است


تهران- خبرگزاری کار ايران

يکسال از انتخابات کانون عالی شوراهای اسلامی کار در اصفهان گذشت و وزارت کار ضمن خودداری از تاييد و ثبت اين کانون، به حربه های مختلف حکم ابطال انتخابات کانون عالی شوراها را گرفت و به رغم تقاضاهای مکرر تاکنون از برگزاری مجمع اين کانون طفره رفته و جامعه کارگری را در وضعيتی ابهام انگيز نگاه داشته است.

"عليرضا حيدری" دبير کانون عالی شوراها با انتقاد از نحوه برخورد وزارت کار با انتخابات قانونی کانون عالی شوراها‌‏, تاکيد کرد‌‏: کوچکترين ابهامی در اين انتخابات وجود ندارد و وزارت کارقصد دارد تشکل‌‏هايی را ايجاد کند که همسو با اهداف خود باشد و به واقع ايجاد تشکل های مستقل را برنمی تابد.
اين نماينده ارشد کارگران کشور گفت‌‏: در قانون تصريح شده که چنانچه انتخابات کانون عالی شوراها منع ثبت داشته باشد , وزارت کار مکلف است که ظرف ۳ ماه زمينه برگزاری مجمع کانون را فراهم نمايد که تا کنون وزير کار و سازمان‌‏های کارگری و کارفرمايی وزارت کار از چنين اقدامی طفره رفته‌‏اند و جامعه کارگری همچنان در يک بلاتکليفی بسر می برد .
او گفت‌‏: چنانچه وضعيت انتخابات کانون عالی شوراها و برگزاری مجمع اين کانون به زودی روشن نشود , در آينده‌‏ای نزديک تصميمات لازم را اتحاذ خواهيم کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





دبير کانون عالی شوراها دخالت گسترده وزارت کار در امور داخلی کانون‌‏های استانی شوراها را نيز بر خلاف قانون دانست و گفت‌‏: وزير کار به انحاء مختلف قوانين را نقض می کند و به هيچ اعتراضی هم توجهی ندارد .
او با اشاره به انحلال کانون عالی کارفرمايان گفت‌‏: اين اقدامات نشان می دهد که وزير کار تشکل‌های مستقل را بر نمی تابد و صرفا به اهداف خود می انديشد .





















Copyright: gooya.com 2016