جمعه 29 اردیبهشت 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ريس دفتر يونيسف: حدود ‪۲۰‬ درصد از كودكان شش تا ‪ ۱۱‬ساله و بيش از ‪ ۹‬درصد از كودكان ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۸‬سال ايراني تنبيه بدني مي‌شوند، ايراني

- پدران و مادران كودك آزار بايد ديه بپردازند

رييس دفتر يونيسف در ايران گفت : براساس يك تحقيق انجام شده با همكاري وزارت بهداشت و يونيسف در رابطه با وضعيت كودك آزاري در ايران، حدود ‪۲۰‬ درصد از كودكان شش تا ‪ ۱۱‬ساله تنبيه بدني مي‌شوند.


به گزارش ايرانيوز" كريستين سالازار والكمن "افزود : بر اساس اين تحقيق بيش از ‪ ۹‬درصد از كودكان ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۸‬سال هم تنبيه بدني مي‌شوند.
وي ادامه داد: براين اساس يونيسف براي پيشگيري از كودك آزاري در ايران يك برنامه پنج ساله را در قالب پنج بخش اجرا مي‌كند.
رييس دفتر يونيسف در ايران گفت: جمع‌آوري اطلاعات و بررسي عمق معضل براي كودكان، پشتيباني در جهت تدوين قانون به نفع كودكان با همكاري قوه قضاييه ، همكاري با بخشهاي مختلف دولت در زمينه كنترل كودك آزاري و ارايه آموزش هاي لازم به كاركنان بهداشت براي تشخيص زودهنگام كودك آزاري از جمله برنامه‌هاي در دست اقدام است.
سالازار افزود: هفته گذشته يك كنفرانس با عنوان "بسيج مذاهب در توجه به مساله خشونت عليه كودكان" در شهر تولدو اسپانيا با هدف بررسي نقش رهبران مذهبي و سازمانهاي ديني برگزار شد كه ايران نيز در آن حضور داشت.
وي ادامه داد : اين كنفرانس كه آيت الله " موسوي بجنوردي" و " قربان نيا " به عنوان نمايندگان روحانيون ايران شركت داشتند، دستاوردهاي خوبي بهمراه داشت.
رييس دفتر يونيسف درايران گفت: مسئله خشونت عليه كودكان يك پديده جهاني و روبه گسترش است كه بايد مورد توجه جدي دولتها قرار گيرد.
سالازار افزود: خشونت جسمي، عاطفي، جنسي، اعتنا نكردن به كودك و بهره- كشي تجاري از انواع خشونت عليه كودكان است كه در خانه، مدرسه، مراكز نگهداري كودك، جوامع و محل كار به كودكان اعمال مي‌شود.
وي ادامه داد: در اين اجلاس ‪ ۶۰‬نفر از ‪ ۱۵‬مذهب شركت‌كننده به تفاهم‌هاي عمده‌اي در زمينه كودك آزاري رسيدند كه نقش نمايندگان اسلام در اين اجلاس بسيار چشمگير و تاثيرگذار بود.
وي اظهار داشت: توجه به حرمت انسانيت، توجه به تفاوت ميان تربيت و خشونت، گسترش روشهاي آموزشي غيرخشونت آميز از جمله مهمترين توافقات انجام شده در اين اجلاس بود.
ريس دفتر يونيسف در ايران گفت: در اين اجلاس از جوامع مذهبي جهان خواسته شد كه خشونت عليه كودكان را جدي بگيرند و با كمك رهبران مذهبي كه نفوذ خوبي كه در خانواده‌ها دارند در جهت كنترل آن تلاش كنند.
به گزارش ايرانيوز در اين جلسه آيت الله "موسوي بجنوردي" رييس گروه فقه و حقوق پژوهشكده امام خميني(ره)، گفت: در اين اجلاس توافقات خوبي ميان رهبران مذهبي سراسر جهان شد و همه مذاهب بر اصول كلي عقلانيت و فطرت انسان در مورد تنفر از خشونت توافق كردند.
وي افزود: آموزه‌هاي ديني هر مذهبي معتقد است انسان با هر رنگ و نژاد و بي‌توجه به قوميت و مليت خاصي داراي كرامتي است كه نبايد خدشه دار شود.
وي ادامه داد: براي ساختن جامعه‌اي امن و سالم بايد كودك را از دوران كودكي در محيطي امن و آرام و دور از خشونت بزرگ كرد تا جامعه به ناهنجاري كشيده نشود.
به گفته وي، به دنبال برگزاري اين اجلاس برنامه‌هايي براي توجه روحانيت به موضوع كودك آزاري در ايران به اجرا درخواهد آمد.
رييس گروه فقه و حقوق پژوهشكده امام خميني (ره) گفت: در اسلام مسئله تربيت كودكان بسيار حائز اهميت است از اين رو به زودي رشته "حقوق كودك" در دانشگاه تربيت معلم راه‌اندازي خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آيت الله موسوي بجنوردي افزود: در تلاش هستيم در دادگاههايي كه براي كودكان زير ‪ ۱۸‬سال تشكيل مي‌شود از حضور يك حقوقدان و روانشناس نيز بهره گيري كنيم تا به كودك ظلم نشود و آزاري نرسد.
وي اظهار داشت: بايد توجه كرد كه تاديب كودك تنها از طريق كتك زدن محقق نمي‌شود بلكه اين كار بايد بيشتر از طريق موعظه، پند و دور از خشونت باشد.
وي گفت: قانون نيز داريم كه اگر پدري فرزندش را تا حدي كتك بزند كه كبود شود يا آسيب ببيند بايد ديه پرداخت كند.





















Copyright: gooya.com 2016