شنبه 27 فروردین 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسلام، سکس و شهوت جنسی مردان، حسین خداداد

برخلاف نظر اکثریت روحانیت بنده شهوت جنسی را امری مطلوب و خدادادی می دانم و آنرا نعمت بزرگ الهی می دانم. هوای نفس که همیشه در مورد آن بحث می شود کمتر به شهوت جنسی ارتباط دارد. مقام پرستی و ایجاد مقام رهبریت مادام العمر بنظر بنده هوای نفس است.
بحث بسیار خطرناکی است و کمتر کسی در این مورد حاضر به بحث و گفتگو است. باید روابط میان زن و مرد و بخصوص جوانان را بحث کرد و از دیدگاه سنتی خارج بشویم. و همچنین حقوق مردان که کمتر مورد بحث قرار می گیرد و تعداد زوجات و ازدواج موقت بحث بشود.
اولین سخنی که به هیچ عنوان نباید گفت این استکه مردان غریزه جنسی شدید و خیلی بیشتر از زنان دارند. می توان بسادگی گفت غریزه جنسی مرد چندین برابر قوی تر از یک زن است. برای مثال اگر شهوت جنسی زن در هر ده روز یکبار باشد برای مردان هر سه روز یکبار است. یکی شوخی می کرد و می گفت زنان هر سال یکبار شهوت جنسی دارند و هر روز عشق و محبت می خواهند و مردان هر سال یکبار عشق می خواهند و هر روز شهوت جنسی دارند. این موضوع از دیدگاه اولیه ناعدالتی خلقت را نشان می دهد، ولی اینچنین نیست. چگونه می شود دو جنس مختلف با این همه اختلاف قدرت جنسی بتوانند با هم زندگی کنند و جوابگوی نیازهای همدیگر قرار بگیرند؟ یا باید قدرت جنسی مرد سرکوب شود و به حد یک زن کاهش پیدا کند تا بتواند زندگی مثبت داشته باشد و یا باید زن خود را فدا کند تا بتواند جوابگوی یک مرد قرار بگیرد.
جوابهای زیادی ذکر کرده اند. در عمل در اروپا حق انتخاب تعداد زنان و ازدواج پیش از یک زن مجازات سنگینی دارد ولی دوست زن و محل فساد رفتن مجازات نمی شود. اگر مردی که همسر دارد و با زن دیگری برود از نظر قانون مجازات نمی شود ولی اگر همان زن را به همسری بگیرد مجازات می شود. درک این مطلب بسیار مشکل است و بر طبق گزارش روزنامه های غرب اکثریت مردانی که به محل فساد و به فاحشه خانه می روند مردان زندار هستند. در خبری شنیدم 95 درصد مردان زندار به این نوع محلهای می روند. یعنی مخالف تعداد زوجات هستند ولی در عمل اکثریت مردان تعداد زوجات را در عمل عملی می کنند و سکوت می کنند ، حالا چه محل فساد و چه دوست گرفتن در کنار همسر. مسیحیت مخالف تعداد زوجات است و می داند این پیام اسلام می تواند جوابگوی جامعه غرب شود ولی کلیسا می داند که در هر شهر حتی شهریهای کوچک در اروپا که جمعیتی ندارند بیشتر از دو یا سه محل فساد وجود دارد. و همچنین کلیسا مخالف عقد محدود و زمانی است (صیغه) ولی در عمل اکثریت جوانان به آن عمل می کنند. واقعیت های اجتماعی را نمی شود منکر شد و باید بحث کرد و همچنین از سخنان تکراری و خسته کننده روحانیت سنتی نیز خسته شده ایم. در حالیکه جوانان روابط و دوست پسر و دختر دارند و به این نتیجه رسیده اند که همسر موقت اصل مخالف بشر نیست در اکثر کشورهای اسلامی ازدواج با مدت محدود خلاف قانون و مجازات می شود و حتی در کشوری مانند ایران که این اصل را قبول می کنند ولی تفکر جامعه به این اصل تن نمی دهد و کسی حاضر نیست دختر خود را به ازدواج موقت دربیاورد. البته متاسفانه فرهنگ به پسران بیشتر اجازه می دهد و با دختران با خشونت تمام برخورد می کنند.
اول روابط دو جنس در اجتماع باید برسی شود. متاسفانه هیچگونه تعریف درستی در ایران برای روابط اجتماعی دختر ها و پسرها وجود ندارد چه برسد به بانوان و اقایان. روابط دختر و پسر را همیشه فساد و تباهی تفسیر می کنند در حالیکه روابط اجتماعی زن و مرد نه فقط نباید با عینک طالبانی فساد به آن توجه کرد بلکه قرار دادن روابط عادی بین هر جنس باعث شادی و پیشرفت و تکامل انسانها می شود. اجتماع و جامعه را نباید به مرد و زن تقسیم و از هم جدا کرد. حتی در محیط دانشگاه اجتماع باید باهم و در کنار هم باشند. اخلاق و پشرفت و انسانیت در همین روابط سالم زنان و مردان است.
برای تایین همسر و اینده (هر دختر و پسر) باید شناخت بیشتر طرف مقابل صورت بگیرد. اتنتخاب درست یکی از ارکان استواری ازدواج و کانون خانواده می باشد. باید در نهایت به یک انتخاب درست که خارج از عاشقی کورکورانه و از روی احتیاج باشد وارد زناشویی شوند. مشکل اینجا است که اگر اجتماع را رادیکال به جامعه زن و مرد تقسیم نکنند مانند غرب دوست پسر و دوست دختر بوجود می اید. در نهایت باید یا مانند غرب اجرا کنند و یا اجازه عقد موقت به جوانان بدهند. چون مخالف هر دو موضوع هستند با تفکری افراطی مخالف خلقت و غریزه بشر به جنگ برمی خیزند و با زور و اجبار هر دو جنس را از هم جدا می کنند در حالیکه خود می دانند در اینده این دو جنس با هم در محل کار و بازار و شهر باید با هم رفت و آمد کنند. مصلحت و علت آفرینش به ما دستور می دهد که جوانان را از هم جدا نکنیم و مدارس جدا از هم نسازیم و اجازه رشد و پیشرفت روحی و فکری به جوانان بدهیم و اعتماد به آفرینش خداوند داشته باشیم. باید به دختران و پسران خود اعتماد داشته باشیم و به آنها حق انتخاب بدهیم و اگر حق انتخاب را از آنها بگیریم زندگی و آینده آنها را تباه می کنیم. شاید بیان مطالب زود باشد و با توجه به زمان امروز و تفکر فرهنگی ایران این سخن خیلی زود باشد ولی تاکید می کنم باید واقعیت اجتماع را بیان و بحث کرد. امروز پسران خود را تا حدودی ازاد ساخته اند ولی دختران هنوز زیر زنجیر تفکر سنتی تباه می شوند. این مادران و پدران هستند که فشار شدیدی که به پسر وارد نمی کنند ولی به دختران آنچنان زور و فشاری با سخنان ناسزا و فحاشی و مجازات مختلف با بی رحمی کامل انجام می دهد و علت آن تفکر فرهنگی که // پسر که ناموس و شرف ما نیست بلکه دختر ناموس و شرف و غیرت ما و تمام آبروی ما در دامن دختر قرار دارد. شاید امروز دختران را زنده بگور نمی کنند ولی بعضی رفتارها کمتر از زنده بگور کردن نیست.
عاشق شدن گناه می دانند و انسان حق عشق ندارد و قلب را بکلی فراموش می کنند. دختر یا پسری که عاشق می شوند باید احساس گناه بکنند در حالیکه عشق یک محبت الهی و نعمت خدادادی است. همگی عاشق شدیم و شاید در آینده نیز بشویم و نباید خجالت و ترس داشته باشیم. چرا سخن از عشق که مرکز تفکر و پیشرفت انسان است و با این قدرت می تواند شکوفایی بینهایتی داشته باشد را فراموش کنیم؟ عاشق مانند چراغ می درخشد و این نور و برق چشم عاشقان را چگونه می تواند گناه دانست؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




درست است که عاشق شدن همیشه آینده خوبی ندارد و عاشقی اکثریت به شکستگی دل می انجامد ولی باز حق عاشق شدن و دل شکستگی حق انتخاب انسان است و دوست دارد آن را تجربه کند. بحث بسیار طولانی است و نمی خواهم در یک نوشتار آنرا کامل بیان کنم ولی در مورد تعداد زوجات و شهوت جنسی مردان وسکس در زناشویی بحث باید بشود و جوابگو بودن زنان در مقابل شهوت مردان و همچنین جوابگو بودن مردان به شهوت زنان باید برسی شود و بدانیم که هر انسانی همیشه و مادام العمر محتاج به سکس و عشق است و انکار این مطلب منطقی نیست. در مورد غریزه جنسی مردان و زنان و اختلاف آن باید بحث کرد. آیا هر نوع رابطه بین زن و مرد فساد و گناه است؟ اگر پیامبر(ص) و امام علی (ع) امروز بودند شاید بسیج آنان را زندانی می کرد و حتی در خارج برای داشتن بیشتر از یک زن زندان می شدند. آنها با غریزه جنسی با سلاح سرکوبی حمله نمی کردند. عیب نیست بگوییم امام علی عاشق فاطمه بود... عیب نیست بگوییم امام علی بیشتر از یک زن داشت. عیب نیست بگوییم پیامبر در بین تمام خوبیها و نعمتهای این جهان و تمام خلقت الهی زن را یکی از بهترین و مهمترین شمرده است. عیب نیست بگوییم زن و مرد باعث تسکین و آرامش و سیر آب شدن غریزه جنسی هستند. مسائل زیادی هست که می خواهم بنویسم ولی در قسمت بعدی اگر علاقه وجود داشته باشد و دوستان همراهی کنند بیشتر وارد این بحث اجتماعی می شویم.

حسین خداداد
لطفا نظر خود را در وبلاگ بیان کنید
http://hosseeinkhodadad.blogfa.com/





















Copyright: gooya.com 2016