Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 9 تیر 1384

خاتمی: با سر چشمه های پلید بداخلاقی در انتخابات برخورد می کنم، با غده سرطانی برخورد کردم هرچند ریشه آن خشکانده نشد، مهر

سید محمد خاتمی رئیس جمهور با انتقاد شدید از بروز برخی بداخلاقی های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به عنوان آخرین ادای وظیفه به عهدی که با خدا و مردم بسته ام ، سرچشه های پلید بداخلاقی را که شخصیت های انقلاب را به خطر انداخته شناسایی و با آن برخورد می کنم.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر" رئیس جمهور که عصر امروز در آیین گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران انقلاب در مسجد قبا در تهران سخن می گفت، شهید بهشتی را نمونه اخلاق توصیف کرد و گفت: دفاع از بهشتی دفاع از شخص نیست دفاع از اخلاق است که گمشده جامعه امروز بشری و بویژه جامعه اسلامی ما که مدعی حکومت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه هدف پیامبر ایجاد اخلاق در جامعه بود افزود: اگر اخلاق از بین برود امنیت از بین می رود و هرچه بدست آوریم هیچ بدست نیاورده ایم.

خاتمی افزود: دفاع از بهشتی که در طول عمر خود هیچگاه لب به غیبت و بداخلاقی نگشود دفاع از شخص نیست دفاع از اخلاق است زیرا هنجار شکنی، تخریب و تهمت نسبت به سرمایه های انقلاب گناهی نابخشودنی است.

رئیس جمهور با گلایه از انتقاد و تخریب هایی که در ایام انتخابات علیه برخی کاندیداها از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد اظهار داشت: باید برای این بداخلاقی ها فکر بکنیم. تخریب بزرگانی چون هاشمی رفسنجانی، کروبی ، احمدی نژاد و لاریجانی و دیگر شخصیت های نظام خطرناک است بخصوص اگر این بداخلاقی ها در آستانه داوری مردم باشد.

وی اضافه کرد: دیروز بهشتی را تخریب کردند و به بهشتی تهمت و افترا زدند و امروز هاشمی رفسنجانی را و خدا می داند چه کسی فردا در معرض این بداخلاقی ها و تخریب ها قرار می گیرد. ریشه این بد اخلاقی ها کجاست ؟ در ذهن افیون زده بیماری که مثل آفتی به جان جامعه ما و انقلاب ما افتاده است .

رئیس جمهور گفت: انتخابات پایان یافت رئیس جمهور نیز تعیین شد و همه باید به او کمک کنیم ، اما این فضای ناسالم و بی انصافی و تخریب را چه کنیم؟ خاتمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در گلایه مندی از بد اخلاقی های ایام انتخابات افزود: بداخلاقی ناپسند است ولی اگر سازماندهی شده باشد بدتر و با پشتوانه امکانات مالی و سازمانی و اطلاعاتی دستگاهی باشد که موظف به دفاع از ارزشها و اخلاق در جامعه است ، فاجعه ای بزرگ و اگر این ها همه به نام اسلام باشد فاجعه روی فاجعه .

خاتمی تصریح کرد: اگر این تخریب ها و بداخلاقی ها با پشتوانه باندهای مخفی و نیمه مخفی باشد که خود را در درون جامعه قرار داده اند، باید نسبت به اصل موجودیت انقلاب و جامعه نگران باشیم ، این بداخلاقی ها آثار پلیدی دارد.

وی با یادآوری قتل های زنجیره ای ، کشف آن را از بزرگترین افتخارات دولت خود عنوان کرد و گفت: خدا را سپاسگزارم که با این غده سرطانی (در وزارت اطلاعات ) برخورد کردم ، هرچند ریشه آن خشکانده نشد .

وی در ادامه افزود : امروز وزارت اطلاعات ایران بیدارترین، روشن بین ترین و هشیار ترین نظام امنیتی دنیا در برابر تهدیدات است.

رئیس جمهورتاکید کرد : ما امروز نگران نیستیم که در درون دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور که باید پناهگاه مردم باشد توطئه ای صورت بگیرد. امروز وزارت اطلاعات پشتوانه مورد اعتماد ، امنیت و عدالت جامعه ایران است.

وی تصریح کرد: به اعتبار عهدی که با این ملت و پیش از آن با خدای خود بسته ام و با یاری خدا بر اساس اسناد و مدارک متقن سرچشمه های پلید بداخلاقی و تخریب هایی را که در انتخابات اخیر ظاهر شد وشناسایی شده است، تنظیم خواهم کرد و به رهبر معظم انقلاب، قوه قضائیه و رئیس جمهور منتخب ارائه خواهم داد و به عنوان آخرین ادای وظیفه به عهدی که با مردم و خدای خود دارم با سرچشمه های تخریب شخصیتهای انقلاب برخورد می کنم و امیدوارم برخورد شود.

وی درعین حال گفت : کار ما تنظیم و تحویل این گزارش به دستگاه قضائی است زیرا زمان زیادی از مسئولیت من باقی نمانده است.

خاتمی در ادامه با یادآوری خاطراتی از آشنایی خود با شهید بهشتی گفت: دفاع از بهشتی دفاع از یک شخص نیست دفاع از یک اندیشه و جریان فکری است که در مقابل اندیشه های واپس گرا و ضربه زننده به اسلام و مردم ایستاد ، تفکری که آزادی، آبادی، استقلال، پیشرفت، عدالت و سرافرازی را برای ایرانیان می خواهد.

شهید بهشتی از جمله افرادی بود که شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت و علیرغم تهمتهای فراوانی که به این بزرگوار زده شد ، برای حفظ اسلام و انقلاب دم بر نیاورد و وجود خود را مایه ثبات و آرامش و پیشرفت کشور در روزهای خوف و خطر قرار داد.

خاتمی گفت: شهید بهشتی شخصیتی بزرگوار و آشنا به زبان و اندیشه غرب بود که در شکل گیری جمهوری اسلامی نقشی ممتاز داشت.

وی با تاکید بر اینکه جای بهشتی تا ابد خالی خواهد بود اظهار داشت : نگوییم دشمن در چه فکری است ایران پر از بهشتی است ، ایران پر از بهشتی نیست بهشتی محصول تلاش فکری، اخلاقی و علمی یک ملت است که برای پرورش آن هزینه های زیادی شد. اگر بهشتی بود بسیاری از تنگ نظری ها و واپس گرایی ها نبود یا تاثیری نداشت امروز اگر بهشتی بود شاهد بسیاری از این فرصت سوزی ها نبودیم پس ایران پر از بهشتی نیست. فقدان بهشتی برای انقلاب فاجعه ای جبران ناپذیر است.

شهید بهشتی سید الشهدای کربلایی بود که در آن شهیدان گرانقدری چون قندهاری، عباسپور، فیاض بخش، کلانتری، محمد منتظری، حقانی، موسوی و دهها انسان خدوم و متعهد یاران او بودند و مطمئن باشید اگر شخصیت ممتاز و بی نظیر امام نبود که بار سنگین همه این مصیبت ها را به دوش می کشید هیچ اثری از انقلاب باقی نمانده بود. ایران پر از بهشتی نبود اما امام با تدبیر و هوشمندی موجب شد این ملت و این انقلاب زنده و پایدار بماند و دشمن شکست بخورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئیس جمهور گفت: ملت ما بارها و بارها مورد حملات تروریستی قرار گرفت و بسیاری از رهبران و مسئولان دلسوز خود را در حوادث تروریستی از دست داد آنگاه ما را به دفاع از تروریست متهم می کنند. آیا ما متهمیم یا آنها که به پلید ترین تروریست های عالم پناه می دهد و یا حاضر به برخورد با آنها نیستند. امروز جهانیان می دانند ایران خود قربانی تروریست است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25420

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمی: با سر چشمه های پلید بداخلاقی در انتخابات برخورد می کنم، با غده سرطانی برخورد کردم هرچند ریشه آن خشکانده نشد، مهر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005