Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 7 تیر 1384

زيباكلام: اگر احمدي‌‏نژاد بر مواضعش پافشاري كند باعث بحران در روابط با غرب و همسايگان مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

صادق زيبا كلام، كارشناس روابط بين‌‏الملل گفت: حضور احمدي‌‏نژاد در مسند رياست‌‏جمهوري چالش جديدي براي ايران به وجود نمي‌‏آورد زيرا آگاهان به مسائل ايران، وي را چندان جدي نمي‌‏گيرند.

وي در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، گفت: آنچه در رسانه‌‏هاي بين‌‏المللي و خارج از كشور درباره احمدي‌‏نژاد گفته مي‌‏شود تخريب شخصيت و تبليغات منفي نيست زيرا به هر حال احمدي‌‏نژاد منتخب يك جريان اصول‌‏گرا، آرمان‌‏گرا و راديكال است و خود او هم به اين موضوع اذعان دارد.
اين استاد دانشگاه ابراز عقيده كرد: اگر احمدي‌‏نژاد بخواهد بر مواضع خود پافشاري كند باعث تنش و بحران بين ايران با غرب و همسايگان خواهد شد.
وي ادامه داد: احمدي‌‏نژاد يا بايد از مواضع و شعارهايي كه مطرح كرده و اهداف سياسي گروه‌‏هاي پشتيبان خود كوتاه بيايد و يا با دو زبان صحبت كند؛ يكي براي داخل و يكي براي جامعه بين‌‏المللي و پاي ميز مذاكرات.
زيباكلام با بيان اينكه رئيس قوه مجريه در بهترين حالت نقش چنداني در تعيين سياست‌‏خارجي ندارد، گفت: احمدي‌‏نژاد حتي حداقل اقتدار را هم در سياست‌‏خارجي ندارد و قدرت‌‏هاي خارجي هم مي‌‏دانند كه حد و اختيارات رئيس‌‏جمهور ايران چندان زياد نيست.
وي با اشاره به اعتماد غرب به خاتمي در سال‌‏هاي اوليه رياست‌‏جمهوري وي گفت: اين اعتماد اگر چه مهم بود اما زياد طول نكشيد زيرا غرب فهميد كه اگرچه نيت خاتمي خير است و اهل مدارا و گفت‌‏وگوست اما قدرت چنداني در تعيين تكليف سياست‌‏خارجي ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه ادامه داد: احمدي‌‏نژاد نيز اگرچه ديدگاه‌‏هاي تفاهم‌‏آميز خاتمي را ندارد اما به هر حال فرقي نمي‌‏كند.
وي تأكيد كرد: آنچه باعث بالا رفتن قدرت چانه‌‏زني ايران در روابط با غرب مي‌‏شد رئيس‌‏جمهوري با 70 يا 80 درصد اقبال عمومي بود كه حرف‌‏هاي تازه‌‏اي مي‌‏زد و اين موضوع مي‌‏توانست باعث شود رئيس‌‏جمهور بيشتر جدي گرفته شود.
زيباكلام ادامه داد: آنها كه به مسائل ايران وارد هستند مي‌‏دانند كه چه رئيس‌‏جمهور ايران حرف تهديدآميز بزند چه اهل مدارا و گفت‌‏وگو باشد، هيچ چالش جديدي به وجود نمي‌‏آيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25365

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زيباكلام: اگر احمدي‌‏نژاد بر مواضعش پافشاري كند باعث بحران در روابط با غرب و همسايگان مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005