Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 7 تیر 1384

آيت الله خامنه ای: تخريب آقاي‌‏هاشمي‌‏رفسنجاني از روي غفلت نبود و مسوولان قضايي بايد عوامل آن‌‏را پيدا كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در ديدار رئيس و مسوولان دستگاه قضايي، انتخابات اخير رياست جمهوري را حادثه‌‏اي بي‌‏نظير و حركتي بسيار عظيم بر شمردند و افزودند: عزت، عظمت و منطق ملت ايران در اين انتخابات پر شكوه, شيرين و پر افتخار متجلي شد و مردم نشان دادند كه تشنه "عدالت و حقيقت" و دشمن "فساد" هستند و همه مسولان بايد با درك خواست‌‏هاي ملت، در جهت تحقق آنها، گام بردارند.

به گزارش "ايلنا"، حضرت آيت‌‏الله خامنه‌‏اي، عبور سر افرازانه و مقتدرانه نظام از حوادث تلخ و انتخابات دشوار از جمله حوادث تروريستي هفتم تير و هشتم شهريور و نيز توطئه‌‏هاي سنگين سياسي, نظامي, اقتصادي و فرهنگي را نشان دهنده ريشه‌‏هاي سالم و عميق شجره طيبه انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: در آن حوادث تلخ، مدعيان امروزي مبارزه با تروريسم، با لبخند تمسخرآميز از نابود شدن ملت ايران سخن مي‌‏گفتند، اما هر حركتي تاريخي، در طول راه با ريزش‌‏ها و خزان‌‏هايي روبروست كه اگر ريشه‌‏ها و اصول اين حركت سالم باشد، در كنار اين ريزش ها, رويش‌‏هاي پر طراوت نيز وجود خواهد داشت كه پيشرفت نظام اسلامي و از جمله حضور پر بركت ملت در انتخابات اخير نشان مي‌‏دهد انقلاب به لطف پروردگار و همت مردم همچنان زنده و پرنشاط و پايدار آرمان‌‏هاي والاي خود را دنبال مي‌‏كند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به خودداري دشمنان ملت ايران از اعتراف به عظمت حضور اين ملت در انتخابات رياست جمهوري، افزودند: دشمنان شما در دل خود تحقير شدند، اما در زبان حاضر نيستند شكست و حقارت خود را بپذيرند، با اين همه واقعيت اين است كه حضور پر نشاط ملت در انتخابات بر روي همه توطئه‌‏ها خط بطلان كشيد كه بعد از اين هم اين حركت مقتدرانه ادامه خواهد يافت.
رهبر معظم انقلاب، تقوا و پرهيز از غرور را شرط جلب رحمت الهي و استمرار توفيقات ملت ايران و نظام اسلامي دانستند و خاطر نشان كردند: هيچ ملتي بدون مجاهدت, تلاش, ابتكار و نوآوري به جايي نمي‌‏رسد و مردم و مسوولان ايران نيز بايد همواره اين موضوع را مد نظر داشته باشند.
حضرت آيت‌‏الله خامنه‌‏اي با تبريك مجدد به ملت ايران به تحليل‌‏هاي دشمنان نظام در مورد شركت حداكثر 20 درصد مردم در انتخابات اشاره كرد ند و افزودند: حضور سي ميليوني ملت در 27 خرداد و شركت حدود 28 ميليون نفر در انتخابات سوم تير نشان داد كه بر خلاف تصور اين‌‏گونه سياستمداران و تحليل‌‏گران ملت ايران زنده، مومن و پايبند به مباني انقلاب است و با همه وجود, عزت, عظمت و آرمان‌‏هاي خود را دنبال مي‌‏كند كه دنيا بايد اين منطق ملت ايران را بفهمد و با محاسبه اين واقعيات با مردم ايران سخن بگويد.
رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنان‌‏شان با انتقاد از برخي اقدامات تخريبي در دوران تبليغات انتخاباتي، خاطر نشان كردند: بعضي نامزدها و طرفدارانشان با سياه‌‏نمايي پيشرفت‌‏هاي نظام و اقدامات مثبت دولت‌‏ها را ناديده گرفتند كه اين تخريب‌‏ها از سر بي‌‏توجهي صورت مي‌‏گرفت، اما برخي تخريب‌‏هاي غيرمنصفانه و ناجوانمردانه كه در مورد تعدادي از نامزدها صورت گرفت، از جمله تخريب شخصيت موجه محترم و با سابقه‌‏اي مثل آقاي هاشمي رفسنجاني از روي غفلت نبود كه مسوولان قضايي و ديگر دستگاه‌‏هاي ذيربط بايد عوامل اين كارها را پيدا كنند.

ايشان در همين زمينه، افزودند: بسياري از اين كارهاي تخريبي كار كساني بود كه به هيچ نامزدي علاقه نداشتند و براي فتنه انگيزي اين كارها را مي كردند كه مقصرين اصلي بايد مشخص شوند و آشكار شود كه دست دشمن مطمئناً در اين تخريب‌‏ها در كار بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با انتقاد از تخريب جوانان مومن بسيجي در بعضي سخنان، افزودند: برخي اظهارات نيز متأسفانه عزيزترين قشرهاي اين كشور يعني جوانان مومن و بسيجي را زير سوال مي‌‏برد كه اينگونه نيست و اين كارها نشان دهنده تلاش دشمن براي فتنه انگيزي است.
حضرت آيت‌‏الله خامنه‌‏اي با اشاره به لزوم درك خواست‌‏هاي ملت كه در انتخابات رياست جمهوري نيز جلوه‌‏گر شد، افزودند: دستگاه قضايي يكي از مراكزي است كه مردم براي تحقق عدالت بشدت به آن چشم دوخته‌‏اند.
ايشان افزودند: قوه قضاييه براي پاسخ به عدالت‌‏خواهي ملت بايد به گونه‌‏اي عمل كند كه هر مظلوم و صاحب حقي مطمئن باشد با مراجعه به دستگاه قضايي حقش را خواهد گرفت.
حضرت آيت‌‏الله خامنه‌‏اي پرورش عناصر فعال و گسترش علم و آگاهي و دانش قضايي را در تمام سطوح قوه قضاييه ضروري خواندند و با اشاره به اقدامات و برنامه هاي ارزشمند دستگاه قضايي، افزودند: نتيجه اين برنامه‌‏ها بايد در عمل در مردم احساس آرامش و امنيت ايجاد كند.
رهبر معظم انقلاب رعايت كامل قوانين در دادرسي‌‏ها، نظارت بر قوه قضاييه را باعث مستحكم شدن دستگاه قضايي خواندند و با اشاره به لزوم استقبال دستگاه قضايي از نظارت، افزودند: هر قدر سازمان‌‏هاي بازرسي و نظارتي درون و بيرون دستگاه قضايي و صاحب نظران حوزه و دانشگاه و حقوق‌‏دانان كشور در مورد قوه قضاييه بيشتر پيشنهاد و نظر دهند و منصفانه انتقاد كنند، دستگاه قضايي تقويت مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايشان رئيس دستگاه قضايي را عالم, هوشمند و شخصيتي برجسته خواندند و با اشاره به حضور قضات شريف و پاك دامن در دستگاه قضايي، افزودند: اركان و پايه‌‏هاي دستگاه قضايي بسيار خوب و مستحكم است و هر قدر اين دستگاه در معرض چالش قانوني و نظارتي قرار بگيرد، ورزيده‌‏تر خواهد شد.

در آغاز اين ديدار كه خانواده هاي معظم شهداي هفتم تير نيز حضور داشتند، رئيس قوه قضاييه در گزارشي از عملكرد و برنامه‌‏هاي دستگاه قضايي تحولات ايجاد شده در اين قوه را برگرفته از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب خواند و با اشاره به لوايحي نظير احياي دادسراها، شوراهاي حل اختلاف، مجازات‌‏هاي جايگزين حبس و پيشگيري از جرايم، گفت: كاهش چشم‌‏گير پرونده‌‏هاي ورودي به دستگاه قضايي و سرعت يافتن روند بررسي پرونده‌‏ها از جمله نتايج برنامه‌‏هاي دستگاه قضايي است.
آيت الله هاشمي شاهرودي الزامي شدن استفاده از وكيل در رسيدگي به پرونده‌‏ها، رسيدگي به حقوق زندانيان، صيانت از حقوق شهروندي، مبارزه با مفاسد اقتصادي، نهادينه كردن نظارت و ارزشيابي تدوين دو برنامه پنج ساله، استفاده از تجربيات علمي روز، رويكرد نرم افزاري به مسايل قضايي، پاسخ گو بودن در مقابل مردم، تعامل خوب با قواي مجريه و گسترش ارتباط مستقيم مسوولان قضايي با مردم را از ديگر اقدامات دستگاه قضايي برشمرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25360

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله خامنه ای: تخريب آقاي‌‏هاشمي‌‏رفسنجاني از روي غفلت نبود و مسوولان قضايي بايد عوامل آن‌‏را پيدا كنند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005