Click for Amazing Phone Card








شنبه 4 تیر 1384

كيانوش‌راد، عضو جبهه‌ مشاركت: شاهد دسته‌بندي‌هاي مختلف در ميان اصلاح‌طلبان خواهيم بود، ايسنا

* برنامه‌ اصلاح‌طلبان براي جامعه ايران با راي نياوردن درستي خود را از دست نخواهد داد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي با بيان اين كه طبقات مختلفي در اين انتخابات راي خود را به كرسي نشاندند، گفت: جريانات سياسي بدون اين كه در شرايط فعلي دچار افراط و تفريط‌هاي معمول شوند، بايد جمع‌بندي دقيقي از پيام سياسي اين انتخابات داشته باشند.


محمد كيانوش‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه هر انتخاباتي براي خود پيام‌هاي خاصي دارد، خاطرنشان كرد كه صرف نظر از چگونگي روند برگزاري انتخابات به هيچ عنوان نمي‌توان مردم را متهم كرد و انتخاب آن‌ها را ناديده گرفت. به هر حال مردم با حضور پرشوري در انتخابات شركت كردند.


وي اظهار داشت: صرف نظر از درستي يا نادرستي يك پيام سياسي نحوه‌ي القاي آن براي مردم مي‌تواند بسيار بسيار تاثيرگذار باشد. تامل بر شيوه‌هاي ارتباطي اصلاح‌طلبان در اين دوره جاي بررسي بيشتري دارد، همچنين رقابت در دور اول و توان لجستيكي در تبليغ يك كانديدا نيز مي‌توانست بسيار موثر باشد و همچنين هدف قرار دادن اكثريت جامعه‌ي ايران و دريافت اين كه چه چيزي مردم را به تحرك وادار مي‌كند.


وي خاطرنشان كرد: مجموعه‌اي از نكات سلبي و ايجابي در مجموعه‌ي برگزاري انتخابات اين دوره وجود دارد كه راه حل اساسي برخورد تحليلي و صادقانه با اين پديده است و ناديده گرفتن حل صورت مساله و يا مقصر دانستن ديگران مشكلي حل نمي‌كند بايد يكجمع‌بندي كاملي را ارائه داد.


كيانوش‌راد تاكيد كرد: برنامه‌هايي كه تاكنون اصلاح‌طلبان دنبال كردند منطبق با شرايط اجتماعي جامعه‌ي ايران بوده و خواهد بود. همان گونه كه در جريان اين انتخابات، كانديداها نتوانستند اين خواست اصلاح‌طلبانه‌ي مردم را ناديده بگيرند، در آينده نيز ناگزير از عمل به خواسته‌هاي اصلاحي مردم خواهند بود، استفاده از گفتماني كه مي‌تواند جمعيت حداكثري را به دنبال خود بكشاند و شايد در اين قسمت اصلاح‌طلبان نياز به بررسي جدي و بيشتري دارند، اما راه و برنامه‌اي كه اصلاح‌طلبان براي جامعه‌ي ايران دنبال نمودند با راي نياوردن درستي خود را از دست نخواهد داد.


وي درباره‌ي انتظارات از رييس‌جمهور آينده گفت: آنچه كه اتفاق خواهد افتاد انتظاري است كه توده‌هاي مردم از جناح محافظه‌كاران امروز دارند، جناحي كه با وعده‌هاي فوري و فوتي بسياري از مسايل را تاكنون به مردم داده و در حال حاضر با يك دست شدن مجموعه‌ي قوا بايد در جهت تحقق آن‌ها اقدامات خود را نشان دهد.


وي درباره‌ي تغييرات در عرصه‌ي سياسي گفت: قاعدتا در آينده مثل هر جريان ديگري احتمال بروز ديدگاههاي متفاوت در ميان جناح حاكم فعلي مي‌تواند به وجود بيايد. به هر حال در ميان جريان‌هاي اصلاح‌طلب نيز بسته به تحليلي كه از رويدادها دارند، احتمال بروز نگرش‌هاي مختلف وجود دارد بسته به آن كه اصلاح‌طلبان چه سهمي را در حوادث اخير معطوف به خود و جامعه بدانند، مي‌توان شاهد دسته‌بندي‌هاي مختلفي در ميان اصلاح‌طلبان بود، آنگونه كه ما حتي قبل از برگزاري انتخابات و نتيجه‌ي آرا مي‌توانستيم وجود حداقل سه جريان را در ميان اصلاح‌طلبان شاهد باشيم. هم‌چنين با توجه به نوع تحليل از حوادث اخير، مي‌توان به تبيين شفاف‌تر ديدگاه‌هاي جريان‌هاي مختلف در ميان اصلاح‌طلبان رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در بخش پاياني خود با تاكيد بر “ميزان راي ملت است“ يادآور شد: تلقي من اين است كه برنامه‌اي كه اصلاح‌طلبان دنبال مي‌كردند برنامه‌هايي منطبق با شرايط جامعه‌ي ايران و برنامه‌اي علمي و واقع‌بينانه بر اساس ساز و كارهاي امروز دنيا بود. شايد نحوه‌ي انتخاب، برخي شعارها و نحوه‌ي آرايش نيروها و يا شايد نحوه‌ي آرايش كانديداها در مرحله‌ي اول و بعد از آن در مرحله‌ي دوم شرايطي را ايجاد كرد كه داوطلبان نتوانند به توفيق دست بيابند. اما در هر حال بايد به اين نكته اذعان داشت كه ميزان راي مردم است و لذا قدرت به دست كانديداي منتخب مردم خواهد افتاد و اين منتخب مردم است كه مي‌تواند با درك شرايط واقعي جامعه‌ي ايران راهي را مبتني بر منافع ملي دنبال كند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25235

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كيانوش‌راد، عضو جبهه‌ مشاركت: شاهد دسته‌بندي‌هاي مختلف در ميان اصلاح‌طلبان خواهيم بود، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005