Click for Amazing Phone Card








شنبه 4 تیر 1384

"رابین هود" ایران با بيکاري جوانان چه خواهد کرد؟ سينا

تهران، خبرگزاری سینا ـ مسعود شایان

خبرگزاری ها و رسانه های مختلف جهان در نخستین ساعات صبح امروز خبر انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان ششمین رئیس جمهوری ایران را بر روی خروجی های تلکس خود منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، هم اکنون محافظه کاران قلمرو حکومتی خویش را با در اختیار گرفتن پست ریاست جمهوری ایران کامل تر کردند و برخی از کارشناسان نزدیک به محافل اصلاح طلبان ابراز نگرانی کرده اند که آقای احمدی نژاد ایران را به سوی ایران سال 1979 ببرد.

در حال حاضر محافظه کاران پیروز حاکمیت در ایران هستند و اين در حالي است که آنها هم بر مجلس شورای اسلامی و هم بر ریاست جمهوری تسلط پيدا کرده اند.

اظهار نظر آمریکاییان

دولت ایالات متحده و وزارت امور خارجه آمریکا ، ساعاتی پس از اعلام انتخاب شدن محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری ایران تصریح کردند که نگاه سیاسی واشنگتن به ایران تغییر نخواهد کرد و آمریکا معتقد است در انتخابات ایران به رای عامه مردم و زنان آن کشور توجهی نشان داده نشده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است : آنچه که ما از فرآیند های جاری در ایران برداشت کرده ایم آن است که ایران در مسیر آزادی و دموکراسی حرکت نمی کند و می توان وضعیت ایران را با آنچه که در افغانستان و عراق جدید می گذرد و متفاوت دانست و حتی لبنان هم به لحاظ دستیابی به ساختارهای دموکراتیک از ایران پیش افتاده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از "علی اکبر جوانفکر" عضو ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد خبرداد که هواداران وی با رفتن به مساجد نماز شکر را برای رئیس جمهوری شدن او به جا آورده اند.

خبرگزاری رویترز می نویسد در خیابانهای تهران چیزی تحت عنوان انجام مراسم جشن دیده نمی شود و مردم با بی تفاوتی بر سر کارهای روزانه خود حاضر شده اند. تحلیل گران سیاسی پیش بینی می کنند که به زودی کابینه احمدی نژ اد معرفی شود و حتی برخی می گویند احتمال می رود آیت الله مصابح یزدی فردی خواهد بود که بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکیه خواهد زد.

آقای احمدی نژاد با شعارهای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض وارد کارزار مبارزات انتخاباتی ایران شد و حتی وی در نظر تحلیل گران خارجی لقب "رابین هود ایران " را به خود اختصاص داده است.

به گفته تنی چند از افرادی که دیروز به آقای احمدی نژاد دادند بمب اتمی واقعی در ایران مشکل بیکاری نسل جوان این کشور است و اگر کاری برای اشتغال جوانان صورت نگیرد به زودی این بمب در خیابان های ایران منفجر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دومین تحقیر برای هاشمی

اکبر هاشمی رفسنجانی پس از نخستین تحقیری که در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 2000 علیه وی صورت گرفت این بار نیز با دومین ناکامی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایران در سال 2005 رو به رو شد.

در کنار هاشمی باید تجار و اصلاح طلبان ایران را گروههای دیگری دانست که با نگرانی به وضعیت جدید بوجود آمده نگاه می کنند و اروپاییان نیز به زودی فردی را خواهند دید که در بحث گفت و گوهای هسته ای با آنها با مواضع تندتری پای میز مذاکره خواهد نشست.

احمدی نژاد با انتقاد از تاکتیک های کنونی دیپلماتهای ایران درباره مذاکره هسته ای آنان را به امتیاز دهی قبل از نشستن پای میز مذاکره با اروپا متهم کرده است و این در حالی بود که آقای رفسنجانی راغب بود گفت و گوهای هسته ای با اروپاییان را به پیش ببرد.

در حال حاضر نرخ بیکاری در ایران 16 درصد است و آمار غیر رسمی حتی 30 درصد بیکاری را نشان می دهد و در فصل پاییز هم یک میلیون جوان ایرانی دیگر وارد سن کار خواهند شد و مشکلات ایران در این زمینه افزایش خواهد یافت.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25229

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"رابین هود" ایران با بيکاري جوانان چه خواهد کرد؟ سينا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005