Click for Amazing Phone Card








شنبه 4 تیر 1384

نامه ای به نویسندگان و روشنفکرانی که از هاشمی رفسنجانی دفاع کردند، فرزاد. م

حاکم شهری که مرغابی بود
بر سر آن شهر رسوایی بود


روشنفکر و قلم به دست جامعه ای که شما باشید به احمدی نژاد حق بدهید که رئیس جمهور آن باشد. تفاوت انسان روشنفکر و عادی در همین بحرانها و شرایط خاص مشخص می شود. شما با این طرز فکرتان نشان دادید که تا چه اندازه از خواست مردم ایران نا اگاهید و تا چه اندازه احساسی فکر می کنید. به راستی شما را چه می شود؟ شما مقصرید. شما بر آنچه که به این مردم می گذرد مسئولید. زمانی که شروع کردید به هشدار دادن درباره ظهور فاشیست و استبداد در ایران درست مانند زمان ظهور هیتلر و نازیسم در آلمان بود این را من قبول دارم اما آیا در این زمان باید از فردی چون هاشمی که خود باعث ظهور اینگونه افکار شد حمایت کرد؟ امروز مردم ایران به شدت غرورش به زیر سوال رفته است و برای بدست آوردن غرور بر باد رفته خود مانند غریقی به هر خاشاکی چنگ می اندازد. به نظر من احمدی نژاد می آید و محبوبیتی نیز در بین این ملت بدست خواهد آورد اما از این نکته غافل نشویم که اندیشه ی او اندیشه ای نیست که برای طولانی مدت جواب بدهد. شرایط سیاسی ایران شرایط بسته ایست و به قول دوستی اگر جورج بوش هم در این سیستم رئیس جمهور بشود کاری از پیش نمی برد. شما اول به صورت مسئله نگاه کنید سپس در پی یافتن جواب آن باشید. شما به جای آنکه هدف اصلی خویش که همان یافتن راه حل عملی ( نه راه حل آرمانگرا و غیر قابل دسترس) باشید دست و پای خود را در این میدان گم کردید و چهره ی واقعی و بی استدلال خود را در دید عموم به نمایش گذاشتید. که البته با پاسخ دندان شکنی مردم مواجه شدید. البته شاید شما نیز مانند ایت الله خزعلی مردم را نادان بدانید که آنهم برای خودش عقیده ایست هرچند نامحترم. احمدی نژاد قبل از اینکه شعار ها و اهدافش مورد توجه این ملت قرار بگیرد قیافه نحیف و تکیده او که بیانگر حالت واقعی این مردم بود در دل مردم جای گرفت. قیافه ای نحیف اما پر امید و قاطع. من بسیاری از ویژگیهای او را می پسندم اما برای من همین ویژگی اصولگرا بودن آن هم از نوع اسلامی و شدید کافیست که با اندیشه های ایدئولوژیک او مخالف باشم. درست است من با اندیشه های او مخالفم اما من در دور دوم شرکت کردم و به او رای دادم بر خلاف دور اول که شرکت نکردم. دلیل من هم اینست که حضور او برای پيش بردن ایران به سمت دموکراسی و لیبرالیسم نه تنها لازم بلکه واجب است. رفسنجانی فقط با مکر و فریب خویش ، همانطور که شما روشنفکران و اهل قلم را گول زد می تواند جهانی را معطل خود کند همانطور که کرد. اما احمدی نژاد باعث آن می شود که مردم به آنچه خواست واقعیشان است برسند هرچند در این راه هزینه های زیادی را پرداخت کنند. آزادی هزینه دارد و به رایگان بدست نمی اید . آن روشنفکری که فکر می کند با ارامی و گفتگو می تواند به آزادی دست یابد و از دیکتاتورها امتیاز گرفت بویی از الفبای سیاست نبرده است. واقعیت جهان ما اینست : هیچ چیز بدون پرداخت هزینه ی آن بدست نخواهد آمد این واقعیت طبیعت ماست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دوران کنوني ما تا حدودی مانند دوران به قدرت رسیدن نازیسم در اروپاست. این دوران برای رسیدن نه تنها مردم ایران بلکه خاورمیانه به دموکراسی و مردم سالاری لازم و ضروریست که متاسفانه ملت ما باید بیشترین هزینه را در این راه بپردازد. روشنفکر عزیز! بی خود دست و پا نزن که جلوی تکرار تاریخ بگیری که اگر اینکار را بکنی تنها و تنها خودت را خراب می کنی. منتظر پرداخت هزینه های ازادی باشید. من اینها را می نویسم حتی اگر متهم به آنارشیست شوم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25222

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه ای به نویسندگان و روشنفکرانی که از هاشمی رفسنجانی دفاع کردند، فرزاد. م' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005