Click for Amazing Phone Card








شنبه 4 تیر 1384

رئيس جمهوري براي همه، عليرضا ملكيان، کيهان

مرحله دوم نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز ديروز با حضور پرشور مردم سراسر كشور در پاي صندوق هاي رأي برگزار شد و برگ زرين ديگري بر تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي اضافه گرديد. رسم معمول در دور دوم انتخابات طي 26سال گذشته اين بوده كه تعداد شركت كنندگان در دور دوم كاهش مي يافته كه اين امر بسيار طبيعي به نظر مي رسد، اما در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري به نظر مي رسد كه اين عرف معمول، شكسته شده و مردم تقريبا با همان شور و حرارت در پاي صندوق هاي رأي حاضر شدند. البته تاكنون هيچ يك از انتخابات رياست جمهوري طي 26سال گذشته به دور دوم كشيده نشده و اين نخستين بار است كه چنين رخدادي در انتخابات نهم به وقوع پيوسته است و اگرچه هنوز آمار دقيقي از ميزان شركت كنندگان در انتخابات اعلام نشده است، ولي به نظر مي رسد كه تعداد شركت كنندگان، خيلي پايين تر از دور اول نباشد.
نكته مهم كه در اين شرايط مي بايستي مورد توجه همگان قرار بگيرد، نتيجه انتخابات است. حضور جدي اعضاي هيئت هاي اجرايي و نظارت در پاي صندوق هاي رأي و دقت نظر بازرسان وزارت كشور و شوراي نگهبان در مراحل مختلف رأي گيري ، بشارتي براي برگزاري انتخاباتي سالم و به دور از تخلف است، اگر چه متأسفانه ديروز خبرها حاكي از دخالت و اظهارنظر برخي مقامات دولتي براي مخدوش جلوه دادن انتخابات در تعدادي از حوزه ها، به ويژه در حوزه هايي بود كه يكي از نامزدها رأي بالاتري از رقيب خود داشت. بنا به گفته رياست محترم جمهوري، مسئولين محترم وزارت كشور و شوراي محترم نگهبان، دور اول انتخابات در سلامت كامل برگزار شد و به جز بداخلاقي هاي انتخاباتي از سوي هواداران و يا ستادهاي برخي از نامزدها در نحوه تبليغات انتخاباتي و مواجهه با ساير رقبا، موارد جدي كه نشان از تخلف در انتخابات باشد، مشاهده نگرديد.
اكنون پس از اعلام نتيجه انتخابات، ممكن است برخي افراد و جريان هاي مسئله دار با هدايت رسانه هاي بيگانه و به بهانه دفاع از ديدگاه ها و مواضع فلان نامزد، وارد عمل شده و وانمود كنند كه چنانچه فلاني انتخاب مي گرديد، چنين و چنان مي شد و حالا كه نفر مقابل او انتخاب شده است، بايد منتظر عواقب آن هم باشيد و با چنين ترفندهايي، گروه هاي مختلف را به مقابله با يكديگر بكشانند و شيريني اين انتخاب پرشور و حماسي را به كام مردم تلخ كنند.
خوشبختانه ملت ايران از آگاهي و شعور سياسي بسيار بالايي برخوردار است و هرگز فريب چنين ترفندهايي را نخواهد خورد. ملت ايران در انتخابات ادوار گذشته، چه انتخابات مجلس شوراي اسلامي ، چه انتخابات رياست جمهوري و چه انتخابات ديگر، نشان داده است كه مفهوم دموكراسي را به معناي واقعي آن درك كرده و به قواعد و ضوابط آن پايبند است و نتيجه انتخابات آزاد و عادلانه را كه در چارچوب قانون صورت گرفته، با جان و دل مي پذيرد و هركس كه منتخب اكثريت باشد، براي همه قابل احترام است.
پس از اعلام نتيجه انتخابات، مهم نيست كه من، تو و او به چه كسي رأي داده ايم. حالا منتخب اكثريت، مورد تاييد همه ماست. به هرحال كشور با يك رئيس جمهور اداره مي شود و در جريان برگزاري انتخابات، هركسي كه بالاترين رأي را به دست آورد، منتخب ملت خواهد بود و ساير نامزدها از گردونه اين انتخاب حذف مي شوند. قطعا قشرهاي مختلف مردم با شناختي كه از نامزدها كسب كرده اند، به كسي رأي مي دهند كه به خواسته ها و منويات آنان نزديك تر باشد و نيازها و مشكلات آنان را درك كند، ولي به هرحال از ميان همه نامزدها يك نفر بر كرسي رياست جمهوري تكيه خواهد زد و آن يك نفر نه فقط رئيس جمهور كساني است كه به او رأي داده اند، بلكه رئيس جمهور تمام ملت خواهد بود و خواسته ها، نيازها و مشكلات تمامي مردم را مورد توجه قرار خواهد داد و براي حل و رفع آن، برنامه ريزي خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اكنون در ساعات اوليه جمعه شب كه اين يادداشت به زير چاپ مي رود، از اعلام رسمي نتيجه دور دوم انتخابات رياست جمهوري خبر دقيقي نداريم، ولي قطعا در ساعات اوليه صبح امروز، آراء تعدادي از حوزه هاي انتخابات قرائت و مشخص شده و احتمالا تا ظهر امروز نتيجه كلي و نهايي انتخابات نيز به طور رسمي از سوي مسئولان ستاد انتخابات وزارت كشور اعلام خواهد گرديد و منتخب ملت و كسي كه براي مدت چهارسال سكان اداره كشور را در دست خواهد گرفت مشخص خواهد شد. ما به پاسداشت احترام به آراء مردم، اين انتخاب احسن و مبارك را به رئيس جمهور آينده، تبريك مي گوييم و دست او را به گرمي مي فشاريم و براي ايشان از خداوند متعال، سعادت و سربلندي و توفيق خدمت به اين ملت بزرگ و آگاه را خواهانيم و انتظار جدي داريم كه رئيس جمهور آينده، قدردان اين ملت هوشمند و وظيفه شناس باشد و براي رفع معضلات كشور، به ويژه مشكلات اقتصادي و تنگناهاي معيشتي مردم و مقابله با فقر، فساد، تبعيض و بي عدالتي گام هاي اساسي بردارد و وعده هاي انتخاباتي خود را محقق سازد. ان شاء الله.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25218

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس جمهوري براي همه، عليرضا ملكيان، کيهان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005