Click for Amazing Phone Card








شنبه 4 تیر 1384

رسانه هاي مهم جهان و پيروزي احمدي نژاد

درحاليکه همه چيز از پيروزي قريب الوقوع احمدي نژاد حکايت دارد و خبرگزاري هاي داخلي به انتشار آن دست زده اند، رسانه هاي مهم جهان نيز در صفحات اينترنتي خود اغلب جزو مهمترين اخبار جهان به آن اشاره کرده اند. در زير بازتاب اين اتفاق را در برخي از اين رسانه ها مي بينيد.


bbc-ahmadinejad-24062005.gif

بي بي سي (انگلستان): ايران يک رهبر جديد تندرو را انتخاب کرد
بنا به گفته وزارت کشور، ايران محمود احمدي نژاد يک تندرو افراطي را انتخاب کرد.


cnn-ahmadinejad-24062005.gif

سي ان ان (آمريکا): شمارش معکوس انتخابت ايران
رقباي او، پيروزي احمدي نژاد را پيش بيني مي کنند.

aljazireh-ahmadinejad-24062005.gif

الجزيره (قطر)

zdf-ahmadinejad-24062005.gif

زد دي اف (آلمان):

سايت شبکه خبري زد. دی. اف آلمان تيتر نخست صفحه خبری خود را به دور دوم انتخابات ايران اختصاص داد. زد. دی. اف ضمن بيان اين که اين نخستين مرتبه از کشيده شدن انتخابات رياست جمهوری در جمهوری اسلامی به مرحله دوم است، توجه مردم را به اين انتخابات، بالا توصيف کرد و نوشت عليرغم اين که اختيارات رئيس جمهور در ايران محدود است؛ اما بسياری از ايرانيان اين انتخابات را تصميم مردم برای حرکت به پيش و يا بازگشت مي دانند. اين شبکه با اعلام پيشی گرفتن احمدي نژاد، "مذهبی محافظه کار" از رقيب خود هاشمی به معرفی محمود احمدی نژاد پرداخته است.

زد. دی. اف پيروزی احمدی نژاد را در دور نخست انتخابات "غافلگيرانه" ناميد و علت موفقيت وي را تاکيد او بر حمايت از فقرا دانست . سايت اين شبکه تلويزيونی، احمدی نژاد را "رابين هود اسلامی" اقشار تنگدست؛ کسی که می خواهد با قوانين سخت اسلامی در برابر گرايش های غربی جامعه بايستد؛ ناميد.

اين شبکه در بخش ديگری حتا به ارسال پيام های اس. ام. اس تلفنی مردم عليه احمدی نژاد نيز اشاره کرده است . احساس خطر از ظهور نيروهای راديکال اسلامی و ايجاد ائتلاف در بين نيروهای ملی مذهبی و اصلاح طلب در حمايت از رفسنجانی، مواضع متفاوت هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد در قبال آزادی های فردی و سياست خارجی، از جمله نکاتی است که زد. دی. اف به آن ها اشاره کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

echpigel-ahmadinejad-24062005.gif

اشپيگل (آلمان):

اشپيگل نيز پيروزی احمدی نژاد را غافلگيرانه ارزيابی کرد. اشپيگل ميزان شرکت مردم را 47% اعلام کرد که آرای 60% آنان به احمدی نژاد بوده است. اين روزنامه با اشاراتی به برنامه های دو کانديد مرحله دوم نوشت رفسنجانی در برنامه خود غيربوروکراتيک کردن صنايع دولتی و رابطه با آمريکا با حفظ حق داشتن برنامه های اتمی برای ايران را ذکر می کرد در حالی که احمدی نژاد بر فقرا و تقسيم دارائی ثروتمندان برای آن ها تاکيد داشت. اشپيگل نيز از احمدی نژاد به عنوان "مذهبی محافظه کار" و "رابين هود" ياد کرده است.


google-ahmadinejad-24062005.gif

گوگل (آمريکا): اولين رقابت هاي انتخاباتي ايران که به دور دوم کشيده شده است، به انتخاب بين دو فرد کاملا متفاوت در رابطه با غرب تبديل شده ...


liberation-ahmadinejad-24062005.gif

ليبراسيون (فرانسه): رقابت بسيار فشرده در دور دوم انتخابات رياست جمهوري ايران

dizeit-ahmadinejad-24062005.gif

دي تسايت (آلمان)

msnbc-ahmadinejad-24062005.gif

ام اس ان بي سي (آمريکا): پيروزي تندروها
کاهش محبوبيت اصلاحات، موجب پيروزي آسان شهردار تهران شد.


yahoo-uk-ahmadinejad-24062005.gif

ياهو (آمريکا): شهردار تندرو برنده رقابت هاي انتخاباتي
به گفته وزارت کشور شهردار بسيار تندرو تهران، مي رود که برنده رقابت انتخاباتي گردد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25209

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رسانه هاي مهم جهان و پيروزي احمدي نژاد' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005