Click for Amazing Phone Card








جمعه 3 تیر 1384

سایه نظامیان بر فضای انتخابات کشور سنگینی می کند، امروز

امروز: گزارش های دریافتی از شعب اخذ رای در تهران و شهرستان ها حاکی است تخلفات انتخاباتی در دور اول انتخابات که با جهت دهی آرای سازمان یافته و با دخالت نیروهای نظامی همراه بود، در دور دوم انتخابات، جای خود را رسما به تقلب های آشکار و جابه جایی آرا داده است.
براساس این گزارش در کنار اخباری که درباره کشف صدها شناسنامه جعلی توسط عوامل وزارت کشور می رسد، روز جمعه در اغلب شعب اخذ رای، موارد متعددی از ممهور نشدن شناسنامه های افرادی با گرایش مشخص (حامی محمود احمدی نژاد) که امکان رای دادن مجدد را فراهم می سازد، به چشم خورد.
علاوه بر این، به راه انداختن کارناوال های تبلیغاتی در روز رای گیری، علی رغم تصریح قانون بر غیرقانونی بودن این امر، از دیگر اقدامات غیرقانونی حامیان احمدی نژاد بود که روز جمعه اعتراض مراجع ذی صلاح را برانگیخت. با وجود این حمایت آشکار شورای نگهبان و نیروی انتظامی از قانون شکنان که تاسرحد دستگیری میرباقری از مدیران وزارت کشور به پیش رفت، حاکی از اراده کانون قدرت به انجام این حرکات کودتاگونه است.
از سطح شهر تهران گزارش می رسد، حامیان محمود احمدی نژاد در نقاط مختلف شهر به خصوص شرق تهران اقدام به تبلیغ کاندیدای مورد حمایت خود و ضرب و شتم مخالفان کرده اند. همزمان با این اقدام، افراد تحت امر «بدری» مسؤول سازماندهی داوطلبان عملیات انتحاری و از نظامیان وابسته به سپاه پاسداران، با هجوم به خیابان ها و ایجاد رعب و وحشت میان مردم سعی در منصرف سازی رای دهندگان دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتنی است بدری که از فعالان ستاد انتخاباتی احمدی نژاد است چندی پیش به عنوان یکی از عوامل تخلف در دور اول انتخابات بازداشت شد.
از سوی دیگر، موسوی لاری، حوالی ظهر، دستور توقف رای گیری در برخی شعب را صادر کرد و همزمان سخنگوی وزارت کشور از تقلب بی سابقه در انتخابات خبر داد. اما دبیر شورای نگهبان با انتشار اطلاعیه ای اقدام وزیر کشور را غیرقانونی خواند و از عوامل خود خواست فعالیت خویش را از سر گیرند.
همزمان از برخی شعب اخذ رای خبر رسید که ناظران شورای نگهبان با کمک ماموران نیروی انتظامی از فعالیت نیروهای وزارت کشور جلوگیری کرده اند. این درحالی است که از ظهر روز جمعه به بعد حضور اشخاص لباس شخصی مجهز به بی سیم و کپسول گاز اشک آور در خیابان ها و شعب اخذ رای به صورت مشهودی افزایش یافت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25186

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سایه نظامیان بر فضای انتخابات کشور سنگینی می کند، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005