Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 2 تیر 1384

رای ندادن بدون در نظر گرفتن اثرات آن اشتباه است، امير. ا

اگر عدم توجه به انتخابات ملاک تحریم قرار بگیرد ، انتخاباتهای قبل از دوم خرداد مثالهای بارزی از تحریم است ،انتخاباتهایی که شاید در بین خیلی از مردم بحث برانگیز هم نبود و خیلی از کسانی که این روزها رای داده اند در آن دوران شناسنامه هایی خالی از مهر داشتند.
بهرحال شاید انرژی آزاد شده در دوم خرداد و 2 سال پس از آن اندوخته سالها تحریم و بایکوت عملی بود ولی اتفاقات سالهای اخیر تامین کننده خواسته مردم نبود.
اثر این سرخوردگی در انتخابات اخیر که عده ای به تحریم فرا میخواندند و عده ای به ادامه کوبیدن درهای بسته دعوت می کردند مشهود بود ، که هیچ کدام از این دو دسته به اهداف خود در این انتخابات نرسیدند و هیچ کدام حتی تحلیلی از انتخابات نتوانستند ارایه کنند .
آنان که سیاست تحریم پیش گرفتند، بدون توجه به گذشته ، بیشتر از بقیه بر پایه اگر این کار را بکنیم آن طور میشود عمل کردند و حال اینکه کسانی را که به اصلاحات امیدوار بودند را به خاطر همین طرز تفکر ملامت میکردند.
کمتر میتوان در بین اینها راه حل یا چشم اندازی مشخص جز اما و اگر پیدا کرد مگر اینکه بگویند رای شما هیچ فرقی ندارد و با اینکار فقط مشروعیت نظام را تامین میکنید و ...
آیا غیر از این است که عدم حضور پای صندوق رای علاوه بر اینکه هیچ تاثیری نداشته بلکه باعث تصویب قانون اساسی 68 که منشا بسیاری از گرفتاریهای امروز است ، شده است.
غیر از این است که عدم حضور منجر به تقلب شده و در ضمن آمار مشارکت هم همیشه در حد قابل قبولی مانده!!
فارغ از اینکه ما چه بگوییم و چه کار بکنیم .
من موافق با رای ندادن هستم ، به شرطی که اینکار هدفمند و مشخص باشد نه اینکه من وظیفه شخصی ام را انجام داده باشم .
ترکیب آرا و درصد مشارکت نشان میدهد که عوام زدگی و 50 هزار تومان و غیره در این مملکت اثر دارد و نمیتوان آنرا ندید گرفت و بنابراین همیشه میتوان بیش از 50 درصد به پای صندوق کشاند ، آری رای ندادن ماهیچ فرقی ندارد.
یک سوال دیگر هم هست؟ به نظر شما معین و احمدی نژاد و هاشمی اگر قرار باشد در این حکومت زندگی کنید فرقی ندارند؟ یا فقط به امید آینده نامعلوم به این قضیه فکر نمیکنیم .
در شرایط موجود حکومت با تکیه بر چند میلیون تشکل یافته تمام قشر نخبه و تاثیر گذار جامعه رو ندید گرفته و مطمئنن از عدم وجود همه این قشر خوشحال خواهد شد .
همانطوری که محدود کردن خواسته های ما به کاندیدایی مانند معین اشتباه است ، رای ندادن بدون در نظر گرفتن اثرات آن هم اشتباه است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وقتی اعلام اسم یک نفر به عنوان کاندید راه یافته به دور دوم انتخابات نفس بورس را میگیرد ، مطمئن باشید خیلی دیگر از مسائل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و شاید خیلی از حداقل ها از دست برود.
در ضمن همانطور که شما میدانید برای چه رای داده اید ، دیگرانهم میفهمند ، آنانی هم که فریاد میکشند که دیدید همه رای دادند همیشه بدون توجه به شما این کار را کرده اند.
راه رای ندادن کور و از روی قهر را به دلایل فوق نمی پسندم و معتقدم باید پس از این مرحله که هیچ پیروزی از نخبگان ، چه تحریمگر و چه تحلیلگر و ... نداشت ، با حفظ شرایط گذرای موجود ، تحلیلی جدید ارائه کرد و راهی درست اندیشید.
از نظر من یکی از آن راه ها که جای بحث و بررسی دارد ، بالا بردن سطح مطالبات عمومی است .
به جز مساله انتفاد و بر شمردن مشکلات ، بالا بردن مطالبات و سازماندهی شدن آن نتایجی بسیار مطلوب تر خواهد داشت.

1 تیر 84
امیر .ا

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25089

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رای ندادن بدون در نظر گرفتن اثرات آن اشتباه است، امير. ا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005