Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 1 تیر 1384

ائتلاف ملي؛ انتخاب طبيعي، سرگه بارسقيان، آفتاب

علاوه بر آن دوستي ها و دشمني ها تا انتها پايدار نيست، چه اين که مفهوم دوستي و دشمني در قاموس عمل سياسي نا آشناست و آن چه وجود دارد منافع مشترک است نه دوستي ها و دوستان مشترک. حياط بازي سياسي گاه شاهد بازي بازيگراني همنوع و همجنس است و گاه مأمن بازيگراني با تيپ ها و تفکرات مختلف. نگاه راهبردي و نه راهکاري به واقعيت هاي موجود و آرمانهاي ممکن خالق اتحادهاي جديدي مي شود که يا در جهت حمايت از يک آرمان مشترک است يا واهمه از يک آينده غيرقابل درک. اتحادي که ميان گروه هاي تحول خواه در بهار 76 به خلق حماسه دوم خرداد منتهي شد يا ائتلافي که در بهار و تابستان 84 به حمايت از اکبر هاشمي رفسنجاني در دور دوم انتخابات انجاميده هم به حمايت از آرمان مشترک نظر دارد و هم به يک آينده غيرقابل درک چشم دوخته است.

منافع مشترک گروه هاي خردگرا و تحول خواه در دو جناح اصلاح طلبان واصولگرايان ايجاب مي کند که هاشمي انتخاب طبيعي انتخابات سوم تير 84 باشد. چنين انتخاب طبيعي مرهون تکامل عقلاني گرايي و ملي انديشي در جناح هاي سياسي و مديون روشنگري ها و روشن بيني هاي اعتداليون هر دو جناح است. توافق بر منافع مشترک و بلند مدت و عمومي مقدمه اي است بر حصول به آرمان کابينه فراجناحي و آشتي ملي. ائتلاف خود جوش فعلي که دفاع ملي از هاشمي رفسنجاني را نشانه رفته است گوياي آنست که رجحان منافع ملي بر منافع حزبي و گروهي ريشه دار تر از آنست که برخي اختلاف سلايق و علايق مانع از ژرف انديشي هاي استراتژيک شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انتخاب هاشمي رفسنجاني و دفاع از وي برآيند همين عقلاني گرايي سياسي جناح هاي موجود است و نشان دهنده آن که انتخاب ها در انتخابات با علم به ملزومات زماني و مکنونات محيطي صورت مي گيرد و چنين رويکردي بسترساز خلق جبهه هايي بزرگتر و ائتلاف هايي عظيم تر خواهد شد. افزون بر آن روند موجود نشان مي دهد که سنسورها (حساسيت هاي) سياسي جامعه در زمان مقتضي توان موضع گيري مبتني بر ژرف انديشي را دارد و همين عامل اميد است که چشم هاي نگران بي تامل به رصد حياط سياست و روند حيات سياسي مشغولند و اين خود متغير بازدارنده اي خواهد بود بر هر نوع حرکت هاي غيرقابل کنترل. ائتلاف ملي براي حمايت از هاشمي دايره وسيعي است که در نقطه مرکزي خود عقلاني گرايي و اعتدال منشي را در بر گرفته و شعاع آن سياستمداران، روشنفکران، فرهنگيان، هنرمندان و نويسندگان، دانشجويان، اهالي مطبوعات و... و حتي اقشار مختلف اجتماعي اعم از جوانان، زنان، کارگران و ... را در بر گرفته است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25047

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ائتلاف ملي؛ انتخاب طبيعي، سرگه بارسقيان، آفتاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005