Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 1 تیر 1384

احمدي نژاد: در چند روز گذشته به مظهر تمام بدي‌‏هاي عالم تبديل شده‌‏ام! ايلنا

* نوسانات تغيير قيمت نفت بايد در زندگي مردم مشاهده شود

* اگر آموزش و پرورش در اختيار شهرداري قرار مي‌‏گرفت, تمامي مشكلات آموزشي حل مي‌‏شد

* با رواج پديده "مرگ بر فلان" و "درود بر فلان" در دانشگاه‌‏ها مخالفم

* بايد عرصه ميراث فرهنگي را از انحصاري بودن, خارج كرد

* تفكيك جنسيتي را قبول ندارم
-------------------------------------------

تهران- خبرگزاري كار ايران

محمود احمدي‌‏نژاد, گفت: مردم بايد نوسانات قيمت نفت را در زندگي خود احساس كنند.

به گزارش خبرگزاري ايلنا, دكتر محمود احمدي‌‏نژاد, كانديداي راه يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوري، شب گذشته در برنامه گفت و گوي ويژه خبري ساعت 22:30، در خصوص شرايط داخلي و بين‌‏المللي ايران و اين‌‏كه آيا مي‌‏توان تهديدهاي موجود را به فرصت تبديل كرد يا خير, گفت: براي يك ملت زنده، هميشه تهديد وجود دارد و به ويژه با توجه به جغرافياي خاص ايران بعد از انقلاب نيز اين تهديدها وجود داشته و تبديل اين تهديدها به فرصت، به نوع نگاه مديران بازمي‌‏گردد.
وي تصريح كرد: هم‌‏اكنون كشور در شرايط بحراني قرار ندارد و بايد تهديدها را به يك فرصت تبديل كنيم و اگر مديري داراي نگاه بلند مدت باشد، همه اين تهديدها به فرصت تبديل مي‌‏شود.
احمدي‌‏نژاد, در خصوص برنامه‌‏هاي دولت احتمالي خود با كشورهاي جهان, گفت: امروز بدون توجه به دنيا نمي‌‏توان زندگي كرد و دنيا عرصه تعامل است.
وي, با تعريف 3 نوع نگاه در عرصه سياست خارجي, گفت: يكي از نگاه‌‏هاي در عرصه سياست خارجي نگاه منفعل است كه در آن تمامي اقتضائات و واقعيات روز دنيا را قبول مي‌‏كنيم.
احمدي‌‏نژاد گفت: نگاه دوم عرصه مناسبات بين‌‏المللي را عرصه سلطه مي‌‏داند ؛ البته با اين نگاه به هيچ جا نخواهيم رسيد.
به اعتقاد وي, ديدگاه سوم در عرصه سياست خارجي, نگاه فعال و تاثيرگذار بر مسايل است كه در اين عرصه،‌ ‏كشور تاثيرگذار, فعال و مبتكر در نظر گرفته مي‌‏شود.
وي، با تاكيد بر اينكه ماموريت سياست خارجي، تامين امنيت ملي و حفظ منافع است, گفت: متاسفانه، هم اكنون عرصه سياست خارجي, عرصه منفعلي است، در حالي كه اگر يك فشاري در عرصه بين‌‏الملل توليد شود، بايد سياست خارجي فشارها را به فرصت تبديل كنيم.
كانديداي رياست جمهوري، گفت: متاسفانه سياست خارجي كشور, امكانات موجود را نمي‌‏شناسد؛ در حالي كه شناخت توانايي‌‏ها سبب پيروزي در عرصه‌‏هاي بيروني و دروني مي‌‏شود.
وي در ادامه، در خصوص برنامه‌‏هاي دولت احتمالي خود در قبال مساله آموزش و پرورش، گفت: دولت بايد شرايط برابر براي آموزش ايجاد كند و به همين دليل بايد اولويت خود را بر روي مسايل آموزشي قرار دهيم.
وي، با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش مهمترين نقش را در اداره كشور دارد, خاطرنشان كرد: از محل صرفه‌‏جويي در مخارج شركت‌‌‏هاي دولتي مي‌‏توانيم مخارج لازم براي رشد آموزش و پرورش فراهم كنيم.
احمدي‌‏نژاد گفت: به عنوان نمونه از محل صرفه‌‏جويي در منابع شهرداري, توانسته‌‏ايم تعدادي از مدارس شهر تهران را تجهيز كنيم و اگر اصول برنامه سوم توسعه پياده شده و آموزش و پرورش در اختيار شهرداري قرار مي‌‏گرفت, تمامي مشكلات آموزشي حل مي‌‏شد.
وي، در خصوص ميزان انتقادپذيري خود, گفت: انتقاد يك نعمت الهي است و اگر مديري تصور كند كه "عقل كل" است, در واقع هيچ چيز ‌‏نمي‌‏داند.
احمدي‌‏نژاد, در خصوص تعامل دولت احتمالي خود با رسانه‌‏ها, و تحمل دولت در مقابل نقدپذيري مطبوعات، گفت: عموم مردم بايد نقاد باشند و فقط رسانه‌‏ها انتقاد كننده نيستند ؛ چرا كه رسانه‌‏ها به صورت گزينشي عمل مي‌‏كنند.
وي، در ادامه با تشكر از حضور مردم براي شركت در انتخابات دور اول رياست جمهوري, گفت: بايد كشور را طوري ساخت كه يك ايراني در آن احساس شادي كند و بايد برخي نگرش‌‏ها مثل نگرش به موضوع عدالت عوض شود؛ چرا كه يك جامعه عادل و عدالت‌‏پرور، شاد است.
وي، با تاكيد بر تغيير نگاه دولت به مردم, گفت: انتخابات 27 خرداد بسيار درس به مردم داد؛ چرا كه در اين انتخابات مردم به كسي كه حداكثر شان وي استادي دانشگاه است- احمدي‌‏نژاد - راي دادند.
وي گفت: لايه‌‏اي از مديران در دولت تشكيل شده كه نگاهشان منبعث از دولت نيست و داراي نگاه حزبي هستند و خود را برتر از مردم مي‌‏دانند كه اين موضوع بايد پايان پذيرد.
وي گفت: ما نيازمند يك تحول در عرصه سياست لايه‌‏اي از مديران كشور هستيم و با اين تغيير نگاه، بايد هزينه‌‏هاي غيرضرور دولت را كاهش دهيم.
به اعتقاد وي, مديران كشور بايد عاشق خدمت به مردم, داراي تخصص, مومن و مردمي باشند؛ چرا كه كاخ‌‏نشيني و عاج‌‏نشيني مديران در فرهنگ ما جايي ندارند.
وي، در ادامه با اشاره به شايعاتي كه در خصوص وي, در جامعه وجود دارد, گفت: شايعاتي كه براي بنده ايجاد كرده‌‏اند، بسيار زياد است اين در حالي است كه وضعيت بنده به عنوان يك استاد دانشگاه كاملاً مشخص است.
وي گفت: با توجه به اين شايعات, بنده در دو، سه روز گذشته تبديل به مظهر تمام بدي‌‏هاي عالم شده‌‏ام كه گويا اگر رييس جمهور شوم "روزگار ملت ايران سياه خواهد شد".
احمدي‌‏نژاد گفت: هر شخصي كه مردم به وي به عنوان رييس جمهور راي دهند، مسوول خواهد بود و باقي كانديداها نيز بايد او را كمك كنند.
وي، با اشاره به اينكه مشكل مردم ايران, هم‌‏اكنون شكل موي جوانان نيست, گفت: دولت بايد اقتصاد را سامان داده و امنيت رواني در كشور ايجاد كند؛ چرا كه مردم سلايق مختلف دارند.
به اعتقاد احمدي‌‏نژاد, دولت خدمت‌‏گزار دولتي است كه در ارايه خدمات قايل به خط‌‏كشي نيست، در حالي كه برخي از مديران دولتي اين كارها را انجام داده‌‏اند.
وي گفت: اگر من مورد حمايت يكي از احزاب بودم, اين هجوم و توهين صورت نمي‌‏گرفت؛ چرا كه افراد حزب كه از مقامات كشوري نيز هستند از من دفاع مي‌‏كردند.
وي گفت: عده‌‏اي, افرادي را استخدام كرده‌‏اند كه در شهرها به نام من به مردم تعدي كنند و اطلاعيه و شب‌‏نامه به نام من صادر كنند.
وي گفت: اگر اين توهين‌‏ها را بپذيريم, يعني هيچ فرد مستقلي نمي‌‏تواند وارد عرصه رياست جمهوري شود.
احمدي‌‏نژاد گفت: اتهاماتي كه به من نسبت داده‌‏اند، بسيار سنگين است به گونه‌‏اي براي مردم دل‌‏نگراني ايجاد شده است.
وي گفت: من زورم به يك بچه دبيرستاني نيز نمي‌‏رسد و اين در حالي است كه به من اتهامات گوناگوني مي‌‏زنند.
احمدي‌‏نژاد, در پايان گفت: مناسبات كشور نبايد به گونه‌‏اي باشد كه هر روز بر افراد تحت پوشش نهادهاي امدادي افزوده شود.
بنابراين گزارش, گويا در زمان پخش برنامه ويژه خبري كه احمدي‌‏نژاد, در آن صحبت مي‌‏كرد, برق تعدادي از استان‌‏هاي كشور قطع شده بود.
محمود احمدي‌‏نژاد گفت: دانشگاه بايد پرسش‌‏گر باشد و خود را براي اداره كشور آماده كند و من رواج پديده "مرگ بر فلان و درود بر فلان" در دانشگاه‌‏ها مخالفم؛ چرا كه اين كار, كار رده پايين و حزبي است.

به گزارش خبرگزاري كار ايران,ايلنا, دكتر محمود احمدي‌‏نژاد, كانديداي راه يافته به مرحله دوم نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، شب گذشته در گفت و گوي ويژه خبري ساعت 22:30 در خصوص نگاه دولت احتمالي وي به مقوله فرهنگ, هنر, موسيقي, گردشگري, سينما و غيره, گفت: دولت بايد در عرصه فرهنگ‌ هادي و هدايت‌‏گر باشد ؛ چرا كه مردم هستند كه فرهنگ را مي‌‏سازند و دولت بايد از آنان حمايت كند.
وي، با تاكيد بر اينكه كارهاي فرهنگي در كشور معطوف به هويت ايران است, گفت: بدون توجه به اين هويت، قادر به انجام هيچ كاري نيستيم و بايد هويت خود را بازسازي كنيم.
احمدي‌‏نژاد خاطرنشان كرد: حركت‌‏هاي فرهنگي، بايد معطوف به احياي هويت‌‏ها باشد و جهت اين حركت‌‏ها نيز به سمت اهداف و آرمان‌‏هاي كشور باشد ؛ چرا كه ملت ايران ملتي آرمان‌‏گرا است.
به اعتقاد احمدي‌‏نژاد, در سال‌‏هاي اخير مديريت منسجم فرهنگي در كشور وجود نداشته و دولت بايد حمايت‌‏هاي جدي از توليدات هنري داشته باشد.
كانديداي دوره دوم رياست جمهوري, خاطرنشان كرد: به همين منظور بايد صندوقي براي حمايت از هنرمندان تاسيس شود.
وي، با اشاره به اينكه هم‌‏اكنون اكثر سينماهاي ايران خالي است, گفت: دولت بايد به طور جدي از معيشت هنرمندان حمايت كند؛ چرا كه هنرمندان لطافت را به جامعه تزريق مي‌‏كنند.
احمدي‌‏نژاد گفت: آرمان‌‏ها بايد با يك حركت لطيف به جامعه عرضه شود ؛ چرا كه بدون هنر هيچ مكتبي نمي‌‏تواند, فعاليت كند.
وي، با اشاره به اينكه فرهنگ ايراني و اسلامي در تمام دنيا مشتري دارد, گفت: ما مي‌‏توانيم برنامه‌‏هايي داشته باشيم كه خاص ايرانيان مقيم خارج باشد و در عين حال برنامه‌‏هايي نيز براي ساير جهانيان كه به فرهنگ ايرانيان علاقه‌‏مند هستند، تهيه كنيم.
احمدي‌‏نژاد, يادآور شد: سرمايه‌‏گذاري در عرضه فرهنگ و هنر به ضرر جامعه نيست.
وي، در خصوص توجه دولت خود به عرصه ميراث فرهنگي, گفت: ميراث فرهنگي به هويت يك كشور باز مي‌‏گردد و بايد اين عرصه را از انحصاري بودن خارج كرد و اجازه داد علاوه بر ميراث فرهنگي, دانشگاه‌‏ها و حوزه‌‏هاي علميه نيز بايد وارد اين عرصه شوند.
وي، در ادامه در خصوص برنامه‌‏هاي دولت خود براي رسيدن به سطح اول منطقه بر اساس چشم‌‏انداز 20 ساله نظام و جايگاه دانشگاه‌‏ها و پژوهش در اين چشم‌‏انداز، گفت: چشم‌‏انداز 20 ساله بر اساس دانش و دانايي است و اگر تا 10 سال ديگر هم فناوري را وارد كنيم, وارد كردن فناوري منجر به توليد علم نخواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به اعتقاد احمدي‌‏نژاد, محل توليد علم در دانشگاه است و بايد رويكرد موجود در كشور به علم و دانش تغيير پيدا كند.
وي گفت: بايد از تحقيقات علمي به صورتي حمايت كنيم كه هيچ تحقيقي به خاطر مسايل مالي عقب نماند و بايد رويكرد مديريتي به تحقيقات را عوض كنيم.
كانديداي رياست جمهوري، در پاسخ به اين سوال كه اگر دانشگاه‌‏ها توانايي اين امر را دارند، چرا برخي از وزارتخانه‌‏ها و موسسات خود اقدام به تاسيس مراكز آموزش عالي مي‌‏كنند, گفت: در نظام اداري, سلسله مراتب براساس مدارك است و بسياري از مديران در دوران مديريت خود موفق به كسب مدرك مي‌‏شوند, كه اين امر منجر به توليد عمل نمي‌‏شود.
وي، با تاكيد بر اينكه دانشگاه متولي آموزش است, گفت: يك‌‏هزار و 100 ميليارد تومان بودجه آموزش عالي است كه اين بودجه غير از دانشگاه آزاد است و بايد مساله صنعت را براي دانشگاه تعريف كنيم تا تز‌‏هاي فوق ليسانس و دكتري براي حل مشكلات داخلي باشد.
وي، در خصوص ديدگاه‌‏هاي خود در مورد فعاليت‌‏هاي سياسي در دانشگاه‌‏ها‌‏, گفت: فعاليت سياسي جزء ذات دانشگاه و ذات مسلمان‌‏ها است و هر فردي بايد فعاليت سياسي به معناي حساسيت در مسايل كشور را داشته باشد.
احمدي‌‏نژاد گفت: دانشگاه بايد پرسش‌‏گر باشد و خود را براي اداره كشور آماده كند؛ البته من با اين پديده كه در دانشگاه "مرگ بر فلان و درود بر فلان باشد, مخالفم؛ چرا كه اين كاري, كاري رده پايين و حزبي است و دانشگاه بايد محل سوال علمي و ريشه‌‏يابي مسايل باشد.
وي گفت: مي‌‏توان كار سياسي و طرف‌‏داري از آن را همه جا انجام داد و كار دانشگاه آفرينش است.
كانديداي دور دوم رياست جمهوري خاطرنشان كرد: وزير علوم من بايد فردي عالم و دانشمند باشد كه توانايي‌‏هاي داخل را بشناسد و اين امر را كه ايراني مي‌‏تواند را باور كند؛ چرا كه برخي از مديران نسبت به توانمندي ملي ترديد دارند.
وي، در خصوص نگاه دولت خود به مسايل زنان, گفت: باور من اين است كه نبايد راجع به خانم‌‏ها مصنوعي صحبت كرد و در مورد آنان تفكيك جنسيتي را قبول ندارم و معتقدم كه زنان داراي شان و حقوق و ارزش يكسان با مردان هستند.
احمدي‌‏نژاد, با تقسيم عرصه‌‏هاي مسووليتي مردم به 3 دسته, گفت: يك عرصه مانند عرصه "مادري" خاص زنان است, عرصه ديگري مانند "جنگ" مخصوص مردان و يك عرصه نيز "مشترك"، براي حضور مردان و زنان است كه نبايد در اين عرصه تفكيك جنسيتي انجام داد.
وي، در پاسخ به اين سوال كه زنان در دولت آينده شما در بين مديران ارشد جاي دارند, گفت: دولت من دولت شايسته سالار است و بايد فرصت‌‏ها را براي تمام مردم فراهم كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25026

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: در چند روز گذشته به مظهر تمام بدي‌‏هاي عالم تبديل شده‌‏ام! ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005