Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 31 خرداد 1384

بيانيه انجمن دانشجويي دفاع از حقوق بشر در ايران درباره مخدوش بودن انتخابات رياست جمهوري

اين روزها انتخاب ششمين رئيس جمهور ايران ، به آشكار شدن چهره فاشيست هاي پستو نشين تبديل شده است. نهمين انتخابات رياست جمهوري همانگونه كه انتظار مي رفت به گونه اي برگزار گرديد كه از آن مي توان به عنوان رسواترين انتخابات ياد كرد تا جايي كه شيخ مهدي كروبي ، گلايه مند از تقلبي هاي صورت گرفته،نامه اي سرگشاده خطاب به رهبر حكومت منتشر نموده است.اما اين شيخ اصلاحات حكومتي كه پيش از اين و در مجلس ششم، دستورات فراقانوني رهبر را با عنوان حكم حكومتي اجرا مي نمود،اين بار و به سبب اعتراض به روند برگزاري انتخابات و اعلام نتايج آن به شدت از سوي رهبر مورد انتقاد قرار گرفته است و نتوانسته راه به جايي برديك روز پس از برگزاري انتخابات و در ساعت 45/7 صبح،دكتر الهام سخنگوي شوراي نگهبان در اقدامي عجيب و غيرمنتظره از طريق سيماي جمهوري اسلامي آراي شمارش شده را بيست ميليون راي و هاشمي،احمدي نژاد و كروبي را به ترتيب حائز اكثريت آرا معرفي نمود.اين مقام شوراي نگهبان در اين مصاحبه تلويزيوني افزود كه آراي اعلام شده مربوط به 31 هزار صندوق شمارش شده مي باشد و تنها 10 هزار صندوق ديگر باقي مانده است،اما تنها دقايقي بعد و در ساعت 8 صبح ستاد انتخابات وزارت كشور از طريق سيماي جمهوري اسلامي آراي شمارش شده را 15 ميليون راي از 31 هزار صندوق و هاشمي ،كروبي و احمدي نژاد را به ترتيب حائز اكثريت آرا معرفي نمود.اين تفاوت آشكار در اعلام نتايج خبراز واقعيتي ناگوار مي داد كه همين گونه نيز شد.
با همه اين اوصاف و اعتراضات چند نامزد انتخاباتي،حكومت اما به راه خويش ادامه مي دهد و روز جمعه سوم تيرماه، اكبر هاشمي بهرماني و محمود احمدي نژاد در مقابل يكديگر براي به دست گرفتن قدرت به مبارزه خواهند پرداخت.همانگونه كه به صورتي كاملا غير منتظره و دور از ذهن ، محمود احمدي نژاد به دور دوم راه يافت،نبايد از به قدرت رسيدن او در روز جمعه سوم تير ماه شگفت زده شد.همچنان كه آشكار است اراده اي محكم از سوي نهادهاي نظامي و شبه نظامي در همسويي با شوراي نگهبان تمام تلاش خود را براي سپردن كرسي رياست جمهوري به اقتدارگرايان به كار بسته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انجمن دانشجويي دفاع از حقوق بشر در ايران ضمن محكوم دانستن برگزاري انتخابات به دليل "غيرآزادانه بودن آن از يك سو و دوگانه ساختار قدرت از سوي ديگر"، اعتراض خود را نسبت به اين موضوع به مجامع و نهادهاي بين المللي اعلام مي دارد و خواستار واكنش جدي اينگونه سازمان ها در برابر برگزاري انتخابات غيرآزاد و غير دموكراتيك در ايران مي باشد.

انجمن دانشجويي دفاع از حقوق بشر در ايران
anjoman_defa@yahoo.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24969

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه انجمن دانشجويي دفاع از حقوق بشر در ايران درباره مخدوش بودن انتخابات رياست جمهوري' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005