Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 31 خرداد 1384

سخنگوي قوه قضاييه: اكثر تخلفات انتخاباتي مربوط به حضور نظاميان در ستادهاي انتخاباتي است، ايلنا

سخنگوي قوه قضاييه گفت: دور اول انتخابات رياست جمهوري با امنيت كامل و با همكاري همه مسوولان ذيربط در امر انتخابات از جمله وزارت كشور، شوراي نگهبان و قوه قضاييه به خوبي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، جمال كريمي‌‏راد در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران از ملت ايران به جهت حضور گسترده در انتخابات تشكر كرد و گفت: مردم پشتوانه واقعي اين نظام هستند و زماني يك نظام سياسي را موفق معرفي مي‌‏كنند كه اين نظام از درون تضمين بقا داشته باشد كه تضمين بقاي نظام ما نيز حضور ولايت و رهبري و مردم در صحنه‌‏هاست.
وي ضمن محكوم كردن اظهارات رئيس‌‏جمهور و وزير امور خارجه آمريكا در مورد ردصلاحيت كانديداها و عادلانه نبودن انتخابات، گفت: مردم ما با حضور خود در انتخابات پاسخ آنها را دادند، آنها سعي مي‌‏كردند كه در روند انتخابات خدشه وارد كنند اما نتيجه اين اظهاراتشان حضور 65 درصدي مردم در انتخابات بود كه به نوعي بي‌‏سابقه است.
كريمي‌‏راد گفت: در فرانسه هركس بخواهد كانديداي رياست جمهوري شود، بايد حداقل 500 نفر از نخبگان از 30 استان آن كشور، آن فرد را تاييد كنند كه چنين محدوديتي در ايران وجود ندارد.
وي تاكيد كرد كه بهترين امنيت را در طول همه انتخابات اخير، در انتخابات رياست جمهوري دوره نهم شاهد بوديم.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال كه تاكنون به چند پرونده از تخلفات نظاميان در انتخابات رسيدگي شده است، گفت: تاكنون 44 پرونده در اين زمينه تشكيل شده است كه عمده آنها مربوط به اظهار نظر و حضور نظاميان در ستادهاي انتخاباتي بوده است.
كريمي‌‏راد ضمن انتقاد از طرح موضوع حضور نظاميان در جريان انتخابات، گفت: اين موضوع از موضوعاتي بود كه خيلي بزرگش كردند، برخي از هيات‌‏هاي نظارت از روحانيون عقيدتي سياسي استفاده كردند كه در اين زمينه به شوراي نگهبان تذكر داده شد چون بنابر ماده 24 قانون انتخابات حضور نيروهاي نظامي در انتخابات ممنوع است البته شوراي نگهبان نيز اعلام كرد كه اين افراد نظامي نبوده‌‏اند بلكه روحاني بودند.
وي اظهار داشت: خوشبختانه يا متاسفانه آن كسي كه نظامي بود، راي نياورد، اين موجب تاسف است كه برخي هم اينقدر به اين مساله مي‌‏پردازند، طرح اين مسائل مگر چقدر تاثير دارد؟
كريمي‌‏راد در ادامه با بيان اينكه تاكنون در دادسراي كاركنان دولت تهران 103 پرونده تخلف انتخاباتي تشكيل شده است، اظهار داشت: در كشور پرونده مهم انتخاباتي نداشته‌‏ايم كه خللي در روند انتخابات وارد كند يا مساله خريداري راي را به وجود آورد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا سياست رئيس قوه قضاييه در مورد نحوه برخورد با مطبوعات تغيير يافته است كه روزنامه اقبال با توقيف مواجه شده است، گفت: اين سياست رئيس قوه قضاييه تغييري نكرده است و همان سياست است اما در مواردي ممكن است حقي از كسي ضايع شود.
كريمي‌‏راد با تاكيد بر اينكه سياست‌‏گذار اصلي قوه قضاييه، رئيس اين قوه است، خاطر نشان كرد: در اصل 157 قانون اساسي عالي‌‏ترين مقام قوه قضاييه، رئيس آن است و سياست‌‏گذار اصلي محسوب مي‌‏شود و هيچ‌‏كس ديگري نمي‌‏تواند در اين قوه سياست‌‏گذاري كند.
سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: طبق اصل 40 قانون اساسي هيچ‌‏كس نمي‌‏تواند در جهت اعمال حق خويش به منافع عمومي تجاوز كند، ما خود آزاديم و بر حقوق خود مسلط هستيم اما اعمال حق نبايد موجب مخدوش شدن حق ديگران شود.
كريمي‌‏راد تاكيد كرد: سياست رئيس قوه قضاييه همواره در راس حمايت از مطبوعات و دفاع از آزادي‌‏هاي مشروع و حقوق شهروندي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شايعه دستور دفتر دادستاني تهران به مطبوعات در مورد عدم درج خبر توقيف روزنامه اقبال صحت دارد، گفت: اين ادعاي شماست اما مي‌‏توان آن را بررسي كرد، الحمدالله ما در جامعه مطبوعات مشكلي نداريم، خود مسوولان اين روزنامه‌‏ها موجب توقيف اين روزنامه شدند و نبايد اين‌‏گونه خبرسازي‌‏هاي دروغ انجام مي‌‏شد.
كريمي‌‏راد تاكيد كرد: نبايد بگذاريم با ديدگاه‌‏هاي خودساخته فضاي جامعه مخدوش شود، برخي‌‏ها اظهارات نامهربانانه مي‌‏كنند و مي‌‏گويند كه گرچه با مطبوعات برخورد نمي‌‏شود اما مطبوعات دچار نوعي خودسانسوري شده‌‏اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24934

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي قوه قضاييه: اكثر تخلفات انتخاباتي مربوط به حضور نظاميان در ستادهاي انتخاباتي است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005