Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 29 خرداد 1384

جبهه مشاركت : براي جلوگيري از خطر ظهور فاشيسم مذهبي، دست خود را به سوي همه نيروهاي حامي آزادي، دموكراسي و حقوق بشر دراز مي‌‏كنیم، امروز

جبهه مشاركت ايران اسلامي با صدور بيانيه‌‏اي ضمن دعوت از مردم براي حضور گسترده در انتخابات رياست‌‏جمهوري، اعلام كرد كه در دوره دوم انتخابات، فعالانه در برابر جبهه متكي به حزب سياسي- نظامي وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

متن كامل بيانيه به اين شرح است:
هماهنگونه كه در بيانيه‌‏هاي قبلي يادآور شديم، جبهه مشاركت بر پايه ارزيابي از شرايط داخلي و بين‌‏المللي ايران و اهدافي مرحله بندي شده، وارد عرصه فعاليت‌‏هاي انتخاباتي شد و در مرحله پاياني و علي‌‏رغم رخدادهاي ناخوشايند، همچون اعمال نظارت استصوابي توسط شوراي نگهبان و در ابتدا متوقف كردن دكتر معين و سپس ورود مجدد ايشان به انتخابات و در يك شرايط نابرابر و متفاوت، باز هم هدف و تلاش ما اين بود كه در اين رقابت راه خود را بپيماييم و اصلاحات را "گامي به پيش" بريم و امروز وجدان ما راضي است كه براي دستيابي به استقلال, آزادي, دموكراسي و تامين حقوق بشر در اين كشور همه توان خود را به كار بسته‌‏ايم و پژواك صداي ما مخاطبان خود را يافته و فضاي سياسي- اجتماعي را در جهت ارتقاء حقوق شهروندي تغيير داده است.
جبهه مشاركت ايران اسلامي از همه شهرونداني كه بر پايه آگاهي, احساس مسووليت و تاثيرگذاري در اداره كشور به پاي صندوق‌‏هاي راي رفتند, به ويژه از افرادي كه به نامزد اصلاح‌‏طلبان پيشرو معين راي دادند, تقدير و تشكر مي‌‏كند و مطمئن هستيم كه حضور فعال و پيگيرانه شما در عرصه سياست ادامه خواهد يافت و همچون گذشته با انگيزه و باور به پيشبرد اصلاحات و دموكراسي عمل خواهيم كرد.
تجزيه و تحليل نتايج 27 خرداد درس‌‏هاي بسيار به ما مي‌‏آموزد و علل شكست اصلاح‌‏طلبان در انتخابات 27 خرداد و درس‌‏هاي آموزنده آن را پس از اتمام مرحله دوم انتخابات طي بيانيه‌‏اي تحليلي انتشار خواهيم داد اما تجربه اين انتخابات نشان داد در حالي كه حاكميت و نهادهاي انتصابي كه بايد اجماعي و ناظر داوري بي‌‏طرف باشند, با فعاليت‌‏هاي رسمي و علني و قانونمند احزاب مخالفت و مبارزه مي‌‏كنند و با فعالان سياسي برخورد مي‌‏نمايند ولي عملاً با حمايت از حزبي سياسي- نظامي در دوران تبليغات انتخاباتي و همچنين با به‌‏كارگيري آنها به عنوان ناظر انتخابات در پاي صندوق، به آساني راي‌‏سازي كرده و فرد مورد نظر خود را بالا مي‌‏كشند و در شرايطي كاملاً نابرابر و غير سالم نتيجه انتخابات را به نفع خود تغيير مي‌‏دهند و در اين راه با تمسك به قاعده "هدف وسيله را توجيه مي‌‏كند", راه خود را براي به دست‌‏گيري قوه مجريه و انحصار قدرت به دست يك جريان فكري سياسي خاص هموار نمايند. به جرات مي‌‏توان گفت كه شرايط سياسي و انتخاباتي ايران منحصر به فرد بوده و اراده‌‏اي برتر با استفاده از همه امكانات حكومتي، درصدد تحميل فردي از پيش‌‌‏تعيين‌‏شده به عنوان رئيس‌‏جمهور به ملت است كه اين را به وضوح مي‌‏توان از تلاش‌‏هاي بي وقفه دوران تبليغات و سپس نتيجه انتخابات روز جمعه دريافت.
جبهه مشاركت ايران اسلامي براي جلوگيري از انحصار كامل قدرت و يكپارچه شدن حاكميت و خطر ظهور فاشيسم مذهبي، دست خود را به سوي همه نيروهاي حامي آزادي, دموكراسي و حقوق بشر دراز مي‌‏كند و از همه آنها مي‌‏خواهد كه در اين شرايط حساس بي‌‏تفاوت نبوده و نسبت به آنچه رخ داده با حضور خود در انتخابات دور دوم واكنش نشان دهند. خطري كه الان كشور را تهديد مي‌‏كند، خطر فعال شدن و دخالت مستقيم احزاب پادگاني و خصوصاً خطر دخالت نظاميان در عرصه انتخابات و در سياست رسمي كشور است. هم‌‏اكنون پس از اعلام نتيجه انتخابات، دو جبهه نانوشته در كشور در حال شكل‌‏گيري است. جبهه‌‌‏اي كه با اتكاء به حزب سياسي - نظامي مي‌‏خواهد به هر قيمت برنده انتخابات باشد و جبهه‌‏اي كه از ظهور اقتدارگرايي افراطي به شدت نگران شده است. اين جبهه نگران، دربرگيرنده طيف وسيعي است كه يك سر آن روحانيان نگران ظهور اقتدارگرايي و فاشيسم مذهبي است و سر ديگر آن علاقمندان به دموكراسي و حقوق بشر قرار دارد. جبهه مشاركت ايران اسلامي با اذعان به حساسيت و خطير بودن شرايط كشور، اعتقاد دارد بايد ظرف روزهاي آينده يكي از عناصر فعال مخالفت با اقتدارگرايي افراطي باشد و در دوره دوم انتخابات فعالانه در برابر جبهه متكي به حزب سياسي - نظامي وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برآيند عمل ما مي‌‏تواند كشور را از فرو رفتن در دام تماميت‌‏خواهي و طالباني‌‏گري نجات دهد و علي‌‏رغم تلاش سازمان‌‏يافته و منسجم اقتدارگرايان، آنان را در دستيابي به انحصار كامل قدرت و حاكميت ناكام‌ ‏سازد و در اين مسير بايد هوشمندانه, ايثارگرانه و آينده‌‏نگر باشيم.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005