Click for Amazing Phone Card








جمعه 27 خرداد 1384

طنزآفرینان سیاست باز، سروش ملت پرست

به نام خدا

با سلام و عرض خیر مقدم به حضار ( دانشجویان و دانش پژوهان ) گرامی و نیز 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری . شفاف سازی و تنویر افکار عمومی ما را بر آن داشت جلسه پرسش و پاسخی این چنین برگزار کنیم که در اجرای آن از همکاری و همراهی سازمان مدافعین حقوق بشر و سازمان بین المللی صلیب سرخ بهره فراوان بردیم تا به شکلی کاملاً مستقل و فراجناحی به موضوع مهم انتخابات بپردازیم . جهت انبساط خاطرتان باید بگویم گروه فشار که کما فی السابق مترصد شبیخون زدن به این برنامه بود و با تکنیک شبیه سازی و ملبس به جامه های فاخر و تر و تمیز به مکان همایش حرکت نموده بوده ، توسط ستاد اطلاعاتی – امنیتی مورد شناسایی قرار گرفت و همگی اعضاء در 4 نقطه شهر توسط کماندوها و تکاوران بین المللی پاسدار حقوق بشرابتدا به امر به معروف و نهی از منکر دعوت شدند و در ادامه بدلیل تمرد و سرکشی شان از تمامی شان با ضربات چودان زوکی و آبدولیو پذیرائی شد و بنا به اخبار واصله 32 فردی که در معیت گروه فشار بودند به بیمارستانهای اطراف روانه شدند . { البته ما نیز با پخش مستقیم جریان تأدیب و تنبیه گروه فشار از شبکه های ماهواره ای در تبیین این حرکات ضد انسانی آن بی هویتها سهیم شدیم . }
در ابتدا کاندیداها اگر حرفی دارند می شنویم . ( در این لحظه 6 نفر و نصفی از کاندیداها به یک نامزد رو کردند و چشمهای آن نصف دیگر به تابلوی آویخته به ضلع غربی دیوار سالن می نگریست که رویش نوشته شده بود :
برو طواف دل کن که قبله خود سنگ است
که قبله را خلیل بنا نمود دل را خدای خلیل نقطه عطف نامزدها می خواست دست بر محاسنش بکشد اما منصرف شد و گفت : به نمایندگی از سایر رجال از حضار تشکر می کنم که هم فضای انتخاباتی را باور کردند و هم ما را ( جمله وی به پایان نرسیده همزمان از 3 گوشه تالار 4 نفر فریاد زدند : ما تنها برای نقد فضای انتخاباتی و سوابقتان اینجاییم و لاغیر . )
مجری ادامه داد از شما شروع می کنم که اینقدر بر طبل اقتدار در خاورمیانه می کوبید چرا ؟
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به امت ببخشید ملت همیشه بیدار – غیور – سلحشور و جان بر کف . ببینید بی رو در بایستی این ایدئولوژی مورد قبول ماست که حکم می کند به حضور در یک سازمان استراتژیک . حتی اگر بلا منازع بودن قدرتمان در خاور میانه همراه شد با تداوم فقر اقتصادی و فرهنگی در کشور و از یاد نبرید نکته محوری را که هر ایرانی فی نفسه یک شهاب 3 است ! ( فی الفور اعتراض شدید الحن حضار همراه شد با فراخوان نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتخاذی رویکردی دموکراتیک که باور کنند می توان انحصار طلبان را نیز به چالش طلبید . در این میان یکی از نوازندگان گیتار از گوشه سالن با تک نوازی ملایم این سرود را خواند :
این فیلم پر کلیشه سراب تا همیشه
آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه
مجری : بفرمایید درباره معضلات اقتصادی چه تدابیری اندیشیده اید ؟ کلمه اقتصاد که بر زبان مجری جاری شد یکی از کاندیداها به بهانه رفتن به زور خانه – حاجتکده از سالن خارج شد و ضمن گفتگوی تلفنی با رئیس بانک مرکزی آقای گلدن اسمیت golden shmith از وی خواست کلیه حسابهای بانکی اش را از ژنو و زوریخ منتقل کند به گلزن کرشن که هوا پس است در پاسخ به سُوال مطروحه همگی متفق القول گفتند : با الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی تاکتیکهای دفاعی در مقابله با نظام سرمایه گذاری و مک دونالد ملعون بدل خواهد شد به تاکتیکهای هجومی که جهت خصوصی سازی فرآیند ، تغییر مسیر خواهد داد . ( خانمی از میان جمعیت داد زد : فقط این بار مواظب باشید با تلقیح ابرها در مرکز کشور سودی عاید افغانستان نشه که اونجا باران بیاید و اینجا خشکسالی ادامه داشته باشد ... و همه قاه قاه خندیدند .
مجری به کاندیدای دیگر گفت : گیرم تو خلبان ! چه تعریفی از جامعه مدنی داری ؟ حضور حداکثری مردم به عنوان یک گزینه بومی + نفی مظاهر تجدد و دموکراسی به عنوان نهادی غیر بومی و بیگانه .
پس عملکرد NGO ها چه ؟ آنها تنها در راستای تحکیم اصل فوق حضور یافته و تجهیز می شوند . نوبت شماست که در وصفتان سروده اند :
خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود
در مورد سیاست تمرکز گرایی چه می گویید ؟ من که همه جا خدمت کردم هیچ اما ماکیا ولی شیلیایی ( حضار خنده کنان یاد آور شدند وی ایتالیایی است ) می گوید : مهمتر از کسب قدرت انباشت و انحصار قدرت است همین اشارت کافی است .
با توام تو که در کنار چراغ نشسته ای : 1- چرا از حضور شبکه های خصوصی رادیویی – تلویزیونی واهمه دارید ؟ 2- چه تفاوتی است میان موسیقی pop داخلی و pop خارجی ( هر دوکه دیرام دارام دارند )
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام به ملت همیشه در صحنه و بویژه ایرانیهای مقیم خارج از کشور . ابتدا بگم بالاخره دیروز رفتم مزار استاد شادروان احمد شاملو هوای تازه رودرک کردم . در پاسخ به پرسش نخستتان باید عرض کنم که همانا ان الله مع الصابرین شما که با فلسفه اپیکوریسم نا آشنایید نمی دانید چه لذتی دارد در نبود رقبا در در خلاء جولان دادن ما یک شوی تلویزیونی 90 ساختیم 2 تا روزنامه 90 و البرز از توش در اومد .
و اما در مورد سوال دوم اصلاً موضوع ارتباطی به مباحث ریتمیک و دیرام دارام ندارد اصلاً ببینید که در سامسونت من کتاب ترانه های سیاوش قمیشی به نام قاب شیشه ای و همین طور سروده های مسعود فرد منش و ترانه های فریدون فروغی موجود است این یعنی جامعه باز که با مجوز وزارت ارشاد به صورت نوشتاری عرضه شد اما انتشار موارد فوق به صورت نوار صوتی و گفتاری جایز نیست چرا که آنها در مقایسه با اشعار خوانندگان pop وطنی که صراحتاً می گویند : کفشهای لنگه به لنگه بد آموزی دارند به فرض مثال جناب سیاوش قمیشی از قافله سالاران pop لس آنجلسی خیلی خزنده و گزنده حرکت می کند و اشعاری را می خواند که وامصیبتا . بگذارید CD سیاوش را از جیب کتم در بیاورم آها ! آقا لطفاً روی پرنده های قفسی کلیک کن می شنوید :
قفس به این بزرگی کاش که پرنده بودم
مهم نبود پریدن ولی برنده بودم
اینگونه سروده ها ذهنها را دچار تشتت وگسست می نماید . و من الله التوفیق
مجری : از این پس تریبون را دراختیار حضار قرار می دهیم که با عفت کلام و حفظ حرمتها سوالات ونظراتشان را مطرح کنند . به قید قرعه نفر اول آقای ماسیس کاراپتیان از دانشکده هوا فضای دانشگاه آزاد واحد بهشت زهرای علیا
سلام : هرچند تا جامعه قانونمدار دنیایی فاصله داریم اما این دلیلی نمی شود که به تبانی میان تیمهای شهید قندی یزد و راه آهن تهران که منجر به عدم صعود تیم صنعت نفت آبادان شد بی تفاوت باشید . آقای تربیت بدنی چرا ، چرا، چرا؟
با سلام متقابل اولاً خوب است تعصب رادر جای خود مصرف کنید مثلاً دو هفته دولت ورسانه ملی مردم را به همبستگی آنچنانی در ورزشگاه آزادی به منظور حمایت از تیم ملی در برابر ژاپن فرا خواندند و دیدیم این مانور چه قدر در پیروزی تیم ملی دخیل بود و هدف بر آورده شد
اینکه 7-6 نفر از هموطنانمان در ابتدای سال را در ورزشگاه آزادی جان به جان آفرین تسلیم کردند فرع است بر اصل قضیه ، امید وارم پاسخ قانع کننده ای گرفته باشید از هواداران نفت می خواهیم از لشگر کشی به پایتخت و ساختمان مرکزی راه آهن وفدراسیون اجتناب ورزند .
نفر بعد بفرمایید : به نام راستی و درستی من هلن خوش صدا از دانشکده موسیقی دانشگاه باختران ( همان کرمانشاه ) از شما کاندیدای محترم نفر اول بر حسب الفبای تابلو و دکور می خواهم بگویم با شنیدن کلمات زیر نخستین احساسی که پیدا می کنید و یا عبارتی که بر ذهنتان می آید چیست ؟
سلام علیکم عزیز برادر چه سوال سختی ! بفرمایید 1- هژمونی : بلاشک ضعف ذاتی فرهنگستان ادب فارسی در معادل سازی برخی لغات بیگانه ! 2- جهانی شدن : آه سیطره امت واحده جهان اسلام بر کلیه مظاهر تمدن وحشی غرب ( یکی فریاد زد : آقا چرا نا سزا می گی اونها هم انسانند اونها هم خدایی دارند اونها هم با باورها و اصالتشون دمخورند ) آری آری درست می فرمایید 3- ساکسیفون : راستش سیفون که مشخصه اما ... آها وضعیتی که یک ساک بر روی یک سیفون قرار گرفته باشد تشکیل قالب ترکیبی می دهد به نام ساکسیفون ( هاهاها خنده حضار گوش فلک را کر کرد و حظ وافری بردند )
شما بفرمایید : سلام بر همگی، من همونم که به جرم به تصویر کشیدن پیراهن خونین دانشجویان حمله اراذل ، اوباش به کوی دانشگاه به زندان رفتم .
از شما که دقایقی قبل رفتی به سوییس تلفن زدی می پرسم انتظار داری در پایان 4 سال ریاست جمهوریتان شرایط جامعه چگونه باشد ؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متشکرم البته این سوال را قبلاً هم از ما پرسیده بودند امیدوارم که به paradime ( فریاد مرسی تکیه کلام از سوی حاضرین که کلی احساساتی شدند ) روشنگری پس از انقلاب پا بگذاریم . {مجری گفت : به شرط آنکه تپانچه را در خط استارت Start ) )شما شلیک کنی } از انسداد سیاسی خارج شویم - تضاد و اختلافات طبقاتی که خیلی خطریه ریشه کن بشه – کلیشه های خودی و غیر خودی را بگذاریم در کوزه آبش را بخوریم . به مسائل مناطق محروم هم مثل مرکز رسیدگی کنیم . ندامت معاندین منافع ملی را بپذیریم :
{ در این زمان ده ها نفر یکصدا فریاد بر آوردند :
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند}
... و این برنامه هم به پایان رسید همه از سالن خارج شدند و به سمت راست خیابان و به سوی میدان اصلاحات حرکت کردند و شگفتا دیدند که تنها کودکی در جهت مخالف همه آنها حرکت می کند و فریاد می زند :
صحبت از پژمردن یک برگ نیست
وای جنگل را بیابان می کنند

9/3/84 بندر انزلی سروش ملت پرست

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24643

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طنزآفرینان سیاست باز، سروش ملت پرست' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005