Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 24 خرداد 1384

پيام دكتر يزدي به گردهمايي مردم قزوين، نهضت آزادي ايران

با سلام و درود فراوان بر هر آن كس كه حق گويد و ازتكاپوي خويشتن حقيقت جويد.
بسيار مشتاق بودم در زادگاهم، كه مهد فرهنگ سازان بزرگ ايران مي‌باشد و آن را مينو دريا باب الجنه خوانده‌اند، در ميان همشهريان عزيز حضور پيدا كنم.اما به دلايلي كه توضيح خواهم داد از اين نعمت محروم ماندم. خداوند انسان را آزاد و مختار خلق كرده است. و هم او يكي از حقوق حقه انسان را تعيين سرنوشتش قرار داده است. حاكميت ملت در راستاي حاكميت الله است و اراده و مشيت الهي اين است كه انسان خود سرنوشت خويش را تعيين كند. انتخابات شيوه دخالت انسان در سرنوشت خويش است.
نهمين انتخابات رياست جمهوري از يك حساسيت ويژه ملي و بين‌المللي برخوردار است. اين حساسيت بيش از هر زمان حضور و مشاركت فعال مردم رادر انتخابات مي‌طلبد. بر همين اساس با احساس تكليف ملي، عليرغم ردصلاحيت غيرقانوني‌ام توسط شوراي نگهبان غيرپاسخگو، اعلام نموديم كه در انتخابات شركت مي‌كنيم و براي ادامه فرايند اصلاح طلبي، به برنامه‌هاي اعلام شده آقاي دكتر معين راي مي‌دهيم. در تشكيل جبهه فراگير دموكراسي و حقوق بشر مصمم هستيم و تشكيل چنين جبهه¬اي را، آقاي معين چه پيروز شوند و چه نشوند، ضروري مي‌دانيم و آن را با جديت دنبال مي‌كنيم.
بر اين باوريم كه پيگيري اهداف جنبش اصلاح طلبي و اصلاح ساختارهاي حقيقي، تنها از راه تبديل نيروي بالقوه مردمي به نيروي بالفعل ممكن و ميسر مي‌باشد .
اصلاح طلبان در طي هشت سال گذشته دو قوه مجريه و مقننه را در اختيار داشتند امانتوانستند به تمامي اهداف جنبش اصلاح طلبي و وعده¬هاي داده شده به مردم برسند. به نظر ما علت آن بود كه يك رهبري منسجم از نيروي مردمي وجود نداشت. در واقع جبهه دموكراسي و حقوق بشر براي تامين همين منظور بايد تشكيل شود كه بتواند مطالبات مردم را به طور سازمان يافته پيگيري نمايد.
عزيزان من، ايران، اين سرزمين تمدن ساز، ملك مشاعي 70 ميليون ايراني از هر قومي و از هر دين و مذهبي مي‌باشد. مالكين مشاعي اين سرزمين، براي اداره ملك خود، كساني را انتخاب مي‌كنند و اين يعني مردم‌سالاري. انتخابات شيوه مشاركت مردم در اداره كشور مي‌باشد
اما انتخابات آزاد پيش شرط‌هايي دارد. برگزاري انتخابات آزاد و رقابتي به تامين حقوق و آزادي‌هاي اساسي ملت نياز دارد. آزادي نطق و بيان، آزادي مطبوعات، آزادي گردهمايي، آزادي فعاليت احزاب سياسي غيروابسته به دولت و حكومت.
اما بايد بدانيم كه حق را به كسي نمي‌دهند بلكه بايد آن را مطالبه كرد و گرفت. انتخابات فرصتي است براي مطالبه حقوق و آزادي‌هاي اساسي ملت. با شركت خود در انتخابات حق خود را مطالبه كنيد و آن را بگيريد.
همشهريان عزيز: هر جرياني كه خود را حق مي‌داند براي ابلاغ پيام خود نياز به جو آرام دارد و با تشنج مخالف است . تشنج و غوغاسالاري به ضرر حق است. علاوه بر اين ما تشنج را به نفع كشورنمي‌دانيم اما كساني كه خود را دلسوز و مدافع نظام مي‌دانند، برخلاف منافع نظام به تهديد و ارعاب پرداخته‌اند. مسئولان استان قزوين به مسئول ستاد انتخاباتي دكتر معين و برگزار كننده اين گردهمايي اطلاع دادند كه جرياني قصد حادثه آفريني دارد آنان قادر به جلوگيري از آن نيستند و بنابراين خواسته‌اند كه من شخصا در اين گردهمايي حضور پيدا نكنم.
به اين ترتيب من از ديدار شما محروم شدم اما خود را در كنار شما و در ميان شما مي‌دانم و از شما مي‌خواهم نااميد و مايوس نباشيد. انسجام وحدت و يكپارچگي خود را حفظ كنيد دست حق همراه شماست و يدالله فوق ايديهم.
پيروز باشيد
22/3/1384

ابراهيم يزدي: بمب گزاريهاي اخير با برهم زدن تجمعات انتخاباتي در ارتباط است.

ابراهيم يزد ي دبير كل نهضت آزادي ايران در خصوص بمب گذاريهاي روز گذشته تهران و اهواز گفت: ميان برهم زدن سخرانيهاي انتخاباتي و انفجارهاي روز گذشته در تهران و اهواز ارتباط وجود دارد و هر دو انفجار يك هدف را دنبال مي‌كند. اين گروه ها ميخواهند به دنيا اعلام كنند در ايران بي نظمي و عدم امنيت حاكم است.وي در ادامه افزود : در هفته اخير يكي از اتفاقاتي كه روي داده حمله به تجمعات انتخاباتي است كه دراهواز، قم، همدان وجهرم مشاهده ميكنيم و اگرچه در بعضي از اين حوادث هدف بر هم زدن مراسم سخنراني بوده ولي در نهايت اين عده قصد دارند چهره ايران را در سطح جهاني مخدوش كنند.براي مثال من در فرودگاه مورد حمله اين افراد قرار گرفتم با اين اقدام مي خواهند نشان دهند كه نيروهاي امنيتي در ايران توان برقراري امنيت را ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير كل نهضت آزادي ايران ضمن انتقاد از مقامات امنيتي افزود : من تعجب مي‌كنم كه چگونه مقامات امنيتي اقدام جدي صورت نمي دهند براي مثال در فرودگاه اهواز هيچ يك از مامورين انتظامي مانع از حمله نيروهاي لباس شخصي به من نشدند ميان اين دو اتفاق رابطه وجود دارد.
وي ادامه داد : هر گروهي در اين جريان دست داشته باشد، هدفش بي آبرو كردن اين انتخابات است، چه گروهي كه به سخنرانيهاي انتخاباتي حمله مي‌كنند و چه كساني كه عامل اين بمب گذاريها بودند.
دبير كل نهضت آزادي ايران ضمن انتقاد از مقامات امنيتي افزود : من تعجب مي‌كنم كه چگونه مقامات امنيتي اقدام جدي صورت نمي دهند براي مثال در فرودگاه اهواز هيچ يك از مامورين انتظامي مانع از حمله نيروهاي لباس شخصي به من نشدند ميان اين دو اتفاق رابطه وجود دارد.
وي ادامه داد : هر گروهي در اين جريان دست داشته باشد، هدفش بي آبرو كردن اين انتخابات است، چه گروهي كه به سخنرانيهاي انتخاباتي حمله مي‌كنند و چه كساني كه عامل اين بمب گذاريها بودند.
22/3/84

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24422

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام دكتر يزدي به گردهمايي مردم قزوين، نهضت آزادي ايران' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005