Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 23 خرداد 1384

احمدي‌‏نژاد: احتمال هرگونه انصرافي را تكذيب مي‌‏كنم ، ايلنا

* تنها شوراي شهر تهران از من حمايت كرده است
* اگر آمريكادست از خصومت‌ بردارد ارتباط برقرار مي‌‏كنيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري گفت: اينكه كسي كه يك بار در عرصه رياست جمهوري حضور داشته، توقع داشته باشد كه باز هم از سوي مردم انتخاب شود، تفكر غيردموكراتيكي است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدي‌‏نژاد در نشست مطبوعاتي امروز خود كه با حضور رئيس و برخي از اعضاي شوراي شهر برگزار شد،در مورد علت حضورش در عرصه انتخابات تصريح كرد: به دليل اينكه فكر كردم بهتر مي‌‏توانم عمل كنم، وارد عرصه شدم اما انتخاب با ملت ايران است و هر كس را كه مردم انتخاب كنند، او رئيس‌‏جمهور است در صورتي كه راي نياورم به فعاليت‌‏هاي كنوني خود ادامه خواهم داد تا زماني كه شوراي اسلامي شهر بخواهد من به كارم در شهرداري ادامه خواهم داد.
وي افزود: ملت ما ملتي تمدن‌‏ساز است كه در دوران جديد خود با كنار زدن رژيمي سلطه‌‏گر گام‌‏هاي بلندي در راه تعالي كشور خود و جامعه بشري برمي‌‏دارد.
شهردار تهران گفت: خرسنديم كه انتخابات كشور در شرايط فعلي واقعا انتخابات است يعني زمينه حضور براي تحقق اراده ملت است و ملت ايران ملتي است كه قصد دارد روي پاي خود بايستد و با فرهنگ اسلامي، پرچم اسلام و ايران را در جهان به اهتزاز درآورد و با پيروزي انقلاب اسلامي ملت ما فرصت يافته است كه در جايگاه خود در جهان ايفاي نقش كند.
احمدي‌‏نژاد تاكيد كرد: حضور مردم در انتخابات آينده كشور را رقم خواهد زد و آنچه مردم مي‌‏خواهند، انجام خواهد شد و اين تفاوت جمهوري اسلامي با ساير نظام‌‏هاست.
وي با بيان اين مطلب كه در آستانه انتخابي بزرگ قرار داريم، گفت: پس از تجربه هشت سال برنامه توسعه اقتصادي و هشت سال توسعه سياسي، ملت ما اكنون در آستانه انتخابات جديدي هستيم و در اين شرايط شاهد انتخاباتي گسترده خواهيم بود كه نمايندگاني از سلايق و گرايش‌‏هاي مختلف در عرصه حضور دارند.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري ادامه داد: رقابت انتخاباتي امر لازمي است اما ملت ايران ملتي يكپارچه و واحد است كه به محض پايان يافتن رقابت‌‏ها، رفاقت‌‏ها آغاز خواهد شد و منتخب ملت هر كس كه باشد، بايد مورد حمايت و همكاري تمام سلايق و گرايش‌‏هاي مختلف باشد.
وي با ابراز تاسف از حوادث رخ داده در برخي شهرها نظير اهواز و تهران، گفت: اين حوادث حاصل تلاش دست‌‏هاي بدخواه ملت است و من ضمن تشكر از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي از آنان مي‌‏خواهم براي جلوگيري از اين اقدامات تلاش كنند و از سربازان گمنام امام زمان مي‌‏خواهم كه مانع از توطئه دست‌‏هاي بد خواه ملت شوند.
شهردار تهران در پاسخ به سوالي در خصوص عدم تحقق وعده آسفالت خيابان‌‏ها در شهرداري، گفت: اين وعده در زمان تعيين شده انجام شد ضمن اينكه فعاليت‌‏هاي ديگري نظير تثبيت قيمت مسكن هم علير غم اينكه عده‌‏اي مي‌‏گفتند امكان‌‏پذير نيست، صورت گرفت.
احمدي‌‏نژاد با تاكيد بر تشكيل دولت اسلامي به معناي اين نيست كه تاكنون دولت اسلامي وجود نداشته است، گفت: دولت‌‏هاي قبلي هم دستاوردهاي خوبي داشته‌‏اند، در طول يك سال، 5/8 درصد رشد اقتصادي داشتيم اما نگاه اقتصادي اسلام متفاوت است اگر چه خدمات خوبي در كشور صورت‌‏گرفته اما مشكلاتي نظير فقر، فساد و تبعيض هم وجود دارد و طرح تشكيل دولت اسلامي به معناي نفي خدمات ديگران نيست بلكه يك گام به جلو است.
وي در خصوص اينكه آيا ديداري با سفراي كشورهاي خارجي داشته است، گفت: معمولا هفته‌‏اي يك ديدار با سفراي كشورهاي خارجي داريم و ارتباط بين كلان شهرها ارتباط متنوعي است، سفراي اكثر كشورهاي خارجي تاكنون با من ديدار كرده‌‏اند و اين ديدارها ادامه دارد.
احمدي‌‏نژاد در مورد سرنوشت روابط ايران و آمريكا گفت: به گفته امام خميني(ره) ما نمي‌‏خواهيم به كسي ظلم كنيم، همانطور كه حاضر نيستيم زير بار ظلم كسي برويم اما سلطه جهاني سعي داشته است در شرايط جنگ تحميلي و ساير بحران‌‏ها به صورت يك‌‏جانبه ارتباط را قطع كرده است و آنها اصرار دارند اين ادبيات را به جهان تحميل كنند كه بدون كمك آنها ساير كشورها نمي‌‏توانند ادامه حيات دهند.
وي افزود: آمريكا ارتباط خود را با ايران را براي ضربه زدن به آن قطع كرد همانطور كه حالا مي‌‏خواهد براي ضربه زدن به ايران ارتباط برقرار كند ضمن اينكه ارتباط آمريكا و عراق هرگز قطع نشد اما جنگ بزرگي ميان آنها اتفاق افتاد.
شهردار تهران با اشاره به اين مطلب كه اكنون به همت ملت ما نظام جمهوري اسلامي نظامي با ثبات است، گفت: ما نيازي به پذيرش يك رابطه تحميلي نداريم اما از آنجا كه اصل بر تعامل و ثبات است، اگر دست از خصومت‌‏پذيري بردارند، با آنها ارتباط برقرار خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص تخريب كانديداها، خاطر نشان كرد: تاكنون تخريبي عليه كانديداهاي ديگر از سوي سايت‌‏ها و ستادهاي مردمي حامي من رخ نداده است و من همواره با چنين اقداماتي مخالف هستم اگر چه رو در بايستي با كسي نداريم اما تخريب و تخطه شخصيت‌‏ها در آيين ما نيست ضمن اينكه من از منتقدان دولت سازندگي و اصلاحات هستم و بهترين دوستي در يك ملت بيان صادقانه و شجاعانه ضعف‌‏هاست.
احمدي‌‏نژاد در مورد فعاليت‌‏هاي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي كشورمان كه سوال يكي از خبرنگاران بود، گفت: انرژي هسته‌‏اي حاصل رشد علمي ملت ماست كه دانشمندان ما با فناوري بومي به آن دست يافته‌‏اند و با توجه به اينكه جلوي رشد يك ملت را نمي‌‏توان گرفت، نگراني برخي افراد از اين است كه ملت ما به شكل درونزا به اين فناوري دست‌‏يافته است يعني اگر آن را وارد كرده بود، با مخالفت روبرو نمي‌‏شد.
وي با بيان اين مطلب كه ملت ما نشان داده است كه در دفاع از منافع ملي و حقوق اصيل خود ثابت قدم است، گفت: مساله انرژي هسته‌‏اي ما امروز در زمان و با تدبير حل خواهد شد و به ويژه اينكه ما معتقد به تعميق روابط با ساير كشورها هستيم و همانطور كه بسياري از كشورها هم نگاه خصومت‌‏آميز به رابطه با ايران ندارند و خواهان تعامل مثبت هستند.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: براي حضور خود در عرصه انتخابات از هيچ حزب و گروهي درخواست نكرده‌‏ام و يك نامزد مستقل هستم، تنها شوراي شهر تهران از من حمايت كرده است، امروز شاهد يك جنگ رواني به نام انصراف هستيم اما در انتخابات هيچ نفع شخصي وجود ندارد بلكه مساله خدمت است، من هرگونه انصراف را تكذيب كرده‌‏ام اما عده‌‏اي سعي مي‌‏كنند اين مساله را هر روز رسانه‌‏اي كنند اما تاكيد مي‌‏كنم كه من تا آخر خواهم ماند و انتخاب با ملت است و به منتخب ملت براي انجام امور كمك خواهم كرد.
وي با اشاره به اينكه همواره در عرصه انتخابات كشور شاهد اقدامات نامناسب نظير برخورد با برگزاري جلسات بوده‌‏ايم، گفت: متاسفانه مسوولان سياسي هيچ وقت به صورت جدي به جلوگيري از اين مساله نپرداخته‌‏اند.
شهردار تهران در خصوص وضعيت گنجي، گفت: تحقق آزادي در گرو وجود عدالت است، آزادي سياسي و فرهنگي بدون برپايي عدالت ممكن نيست، اين دو مفهوم, مقوم هم هستند و پايه‌‏هاي آزادي در دولت آينده قطعاً تقويت خواهد شد.
وي در خصوص انفجارهاي ديروز در كشور گفت: بعيد است كه اين حركت‌‏هاي ايذايي ارتباطي با مسائل عراق داشته باشد و موارد مشابه آن گاهي در چنين شرايطي رخ مي‌‏دهد.
احمدي‌‏نژاد در خصوص احتمال روي كار آمدن دولت اصلاحات و پيروزي مصطفي معين در انتخابات رياست‌‏جمهوري، گفت: ما موظف هستيم كه برنامه‌‏ها را به مردم ارايه دهيم و كساني كه در انتخابات كانديدا شده‌‏اند، مورد پشتيباني قانون هستند و هر كس توسط ملت انتخاب شود، مورد پذيرش ما هم است و قطعاً انتخاب ملت به ضرر ملت نخواهد بود.
وي در خصوص خواست‌‏هاي ملت، گفت: اولويت اول خواست‌‏هاي مردم رفع فقر، فساد و تبعيض است و بر اين اساس برخورد با مفاسد اقتصادي و اداري در اولويت فعاليت ما خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي‌‏نژاد در خصوص عدم اجماع اصول‌‏گرايان در انتخابات گفت: اين جنگ رواني است كساني كه خودشان با سه يا چهار نفر وارد عرصه شده‌‏اند اما در مورد عدم اجماع اصول‌‏گرايان كه براي افزايش مشاركت مردم رخ داده است، تبليغات منفي انجام مي‌‏دهند.
مهدي چمران سخنگوي ائتلاف آبادگران نيز با حضور در اين جلسه، گفت: ما حتي نيازي به حمايت ائتلاف آبادگران از دكتر احمدي‌‏نژاد احساس نكرده‌‏ايم، ايشان حركت خود را به صورت نابرابر و مظلومانه آغاز كرده است و ترجيح مي‌‏دهيم به همين شكل ادامه دهيم اما اگر ضرورت وجود داشته باشد، به طور قطع آبادگران نظر خود را اعلام خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24384

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌‏نژاد: احتمال هرگونه انصرافي را تكذيب مي‌‏كنم ، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005