Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 22 خرداد 1384

مرعشي: نيازي به پاسخگويي رفسنجاني در قضيه‌ي قتل‌هاي زنجيره‌يي نيست، ايسنا

آزادي سياسي در ايران به اين معني نيست، كه ايران به كشوري لائيك مثل سوئد تبديل شود.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، حسين مرعشي، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي در اروميه با اعلام اين مطلب اظهار داشت: آنچه كه در دوره‌هاي قبل رياست جمهوري اتفاق افتاده، اين است كه نامزدها بيشتر از آنچه در توان داشتند، شعار دادند و مطالبات را بيشتر از توانايي‌ها بالا بردند، به عنوان مثال تبديل رشد اقتصادي ايران به عددي دورقمي و يا تبديل ايران به كشوري كاملا دموكراتيك مثل سوئد، عواملي ناشدني و محال است كه متاسفانه برخي از نامزدها به آن توجه نمي‌كنند.

وي افزود: اگر امروز مي‌بينيم كه مردم دلسرد و نااميد از دولت خود هستند، نتيجه همين وعده‌هاي بي‌اساس است، درحالي كه من معتقدم در دولت خاتمي، ايران پيشرفت چشمگيري داشته و تنها به دليل عدم تحقق برخي وعده‌هاي دور از چارچوب قانون ايراني، باعث نارضايتي مردم شده است.


او در پاسخ به خبرنگاري، مبني بر كناره‌گيري هاشمي رفسنجاني از سياست در صورت شكست، گفت: در تمام نظرسنجي‌هايي كه توسط مراكز مختلف صورت گرفته، رشد آرا به نفع هاشمي است، ولي مردم ايران در انتخابات آزادند و راي آخرين نفري كه برگه خود را به صندوق مي‌اندازد نيز محترم و سرنوشت‌ساز است. كسي كه وارد سياست مي‌شود يعني خودش را براي هر حالتي آماده كرده، دموكراسي و انتخاب مردم را پذيرفته است و ضرر و منفعت خود را در نظر نمي‌گيرد، بلكه اصل براي او خواسته مردم است.


وي افزود: رفسنجاني با حضور خود، عرصه انتخابات را گرم كرده و قطعا سبب مشاركت حداكثري مي‌شود، ولي در صورت شكست نيز دوري از سياست در دستور كار او نيست.


مرعشي درمورد عدم انتخاب هاشمي در مجلس ششم عنوان كرد: شرايط كنوني كاملا با زمان گذشته متفاوت است. در آن زمان نيز هاشمي راي لازم را كسب كرده بود، ولي حجم وسيع تبليغات و تخريباتي كه در مطبوعات عليه او صورت گرفت و اتهاماتي كه ناجوانمردانه شكل گرفت سبب شد نوعي بي‌اعتمادي نسبي بين مردم شكل بگيرد.


او در پاسخ به سوال ايسنا، در مورد كابينه فراجناحي هاشمي گفت: رفسنجاني نسبت به ديگر نامزدها از توانايي بيشتري براي تشكيل كابينه فراجناحي برخوردار است و با توجه به حمايت اكثر نمايندگان مجلس هفتم، قطعا او هيچ گونه محدوديتي درانتخاب كابينه نخواهد داشت و به دور از جناح‌بازي و گرايش به گروه خاص، بهترين‌ها را روي كار خواهد آورد.


عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد چرا هاشمي پس از نوشتن خاطرات سياسي‌اش از اين عرصه كنار نرفت، متذكر شد: اگر بخواهيم عرف جهاني را در نظر بگيريم بايد به اين نكته نيز توجه كنيم كه يك وزير نيز پس از استعفاء از پست خود ديگر به دنياي سياست گام نمي‌گذارد. خاطراتي كه هاشمي نوشته مربوط به مبارزات او قبل از انقلاب است و زمان جنگ، آن نوشته‌ها سندي از مبارزات تثبيت شده دوره بحران دهه 60 است، رفسنجاني به اين اميد خاطرات سياسي خود را نوشته تا در دوران اصلاحات كشور با سعه صدري كه خواهند داشت، به قدري شكوفايي سياسي صورت گيرد كه كشور مجددا دچار بن‌بست سياسي نشود.


وي افزود: به دليل عدم تامل پاره‌اي از گروهها و يا نهادها، دوره توسعه سياسي كشور به بن‌بست رسيده است و دوستاني كه به عرصه آمده‌اند متاسفانه قدم در راهي گذاشتند كه هيچ منافعي براي كشور نداشت، او هيچ تمايلي براي نامزدي نهمين دوره رياست‌جمهوري نداشت و تنها براي خدمت به كشور و برون‌رفت جامعه از شرايط سخت كنوني وارد عرصه شد.


مرعشي دليل سفر‌نكردن هاشمي به استان‌هاي كشور را جلوگيري از هدررفتن بيت‌المال دانست و عنوان كرد: نظام در اين مورد، سقفي از حفاظت را پيش‌بيني كرده كه طبيعتا آن هم براي كشور هزينه سنگيني دارد و او هم به لحاظ فرصت كم، هم به لحاظ جلوگيري از تبعيض بين استانها و هم براي اينكه هزينه زيادي به بيت‌المال به جهت مسائل شخصي تحميل نشود، از سفر به شهرها امتناع كرده است.


مرعشي نوشته برخي از مطبوعات مبني بر عدم سفر هاشمي رفسنجاني به دليل مشكلات مالي شخصي را قويا تكذيب كرد.

وي در ادامه در رابطه با حمايت حزب كارگزاران از هاشمي گفت: هاشمي رفسنجاني ظرفيتي فراتر از ظرفيت كارگزاران و حتي مجموعه گروهها و شخصيت‌هايي كه از او حمايت مي‌كنند را داراست. درانتخابات فعلي هاشمي شخصيت ملي متعلق به همه نظام است و حضورش براي حفاظت از مواضع يك حزب خاص، جناح و يا گروه خاص تلقي نمي‌شود. او بر مبناي رسالت و مسؤوليت ملي وارد صحنه شده، لذا اين به نفع كشور نيست كه او را به نفع كارگزاران مصادره كنيم. كارگزاران تنها براي بهبود وضعيت كشور آن هم با انديشه هاشمي از او حمايت مي‌كند اما اين به اين معنا نيست كه با يك كار پررنگ حزبي بخواهيم به ساماندهي حزب كمك كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد عدم پاسخگويي هاشمي درباره قتل‌هاي زنجيره‌اي خاطرنشان ساخت: اين قتل‌ها در دوره رياست جمهوري او رخ نداده است و اگرهم شما اعتقاد داريد ريشه‌هاي اين قتل‌ها به آن زمان برمي‌گردد بايد ادعا كنيم كه حماسه دوم خرداد هم در زمان رياست جمهوري هاشمي ريشه دارد، قتل‌هاي زنجيره‌اي پرونده مشخصي دارد كه با فوت سعيد اسلامي(امامي) پايان يافت و نيازي هم به پاسخگويي رفسنجاني نيست.


مرعشي در پايان ابراز اميدواري كرد با انتخاب صحيح و عاقلانه و گزينش فرد اصلح انتخابات نهمين دوره رياست‌جمهوري قدرتمندانه باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24296

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرعشي: نيازي به پاسخگويي رفسنجاني در قضيه‌ي قتل‌هاي زنجيره‌يي نيست، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005