Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 16 خرداد 1384

کروبي: جز اسرائيل با همه كشورهاي دنيا روابط معقول برقرار مي‌‏كنيم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مهدي كروبي، نامزد نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري گفت: اگر دولت آمريكا تمايل دارد كه با كشور ما روابط سياسي برقرار كند، بايستي در ادبيات فعلي خود تغيير ايجاد كند.
به گزارش "ايلنا"، مهدي كروبي كه در جمع دانشجويان دانشگاه اراك سخن مي‌‏گفت، با بيان اين كه سياست كشور ما نه پذيرش ظلم است و نه ظلم كردن به ديگران، گفت: با سخناني كه جرج بوش در مورد ايران مطرح مي‌‏كند و با وجود سياست فعلي اين كشور در قبال ما، در شرايط فعلي مردم ايران زير بار رابطه با آمريكا نمي‌‏روند.
وي افزود: برنامه‌‏هاي من در عرصه سياست‌‏خارجي مبتني بر تنش‌‏زدايي, تعامل, گفت‌‏وگو و احترام متقابل خواهد بود و جز با اسرائيل غاصب با تمام كشورها روابطي معقول برقرار خواهيم كرد و اگر ديگر كشورها در چارچوبي معقول و حساب‌‏شده با ما همكاري كنند، مشكلي ميان ما وجود نخواهد داشت.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري خود را اصلاح‌‏طلبي عمل‌‏گرا خواند و گفت: من اصلاحات را در چارچوب قانون اساسي و تنها با نگاه به درون نظام قبول دارم.
وي افزود: سرآغاز اصلاحات نه از دوم خرداد 76 بلكه از سال 63 بود و در شرايطي كه برخي جريانات جلساتي را براي حذف مجموعه‌‏اي از افراد غيرروحاني در دستور كار خود داشتند، بنده به مخالفت با اين اقدام برخاستم و از جامعه روحانيت مبارز استعفا دادم.
كروبي افزود: سال بعد از آن نيز با همكاري و دعوت از چند تن از فعالان سياسي، اجتماعي و فرهنگي، مجمع روحانيون مبارز را در سال 66 و با هماهنگي امام خميني(ره) تاسيس كردم و در واقع انشعاب ما از جامعه روحانيت مبارز در اعتراض به عملكرد عده‌‏اي از افراد، آغاز دوران اصلاحات بود.
وي تصريح كرد: به دليل همزماني با جنگ و رحلت امام (ره)، اين جريان اندكي منزوي شد اما از سال 75 به بعد جريان ما‏ از انزوا خارج شد و در اسل 76 با معرفي خاتمي به عنوان كانديداي مجمع در انتخابات رياست جمهوري، توانستيم نخستين قدم را بعد از سال‌‏ها برداريم و سپس شوراها و مجلس ششم را نيز به دست آورديم.
كانديداي اصلاح‌‏طلبان عمل‌‏گرا با بيان اينكه سرنوشت اصلاحات اكنون پس از پيروزي‌‏هاي پياپي به نقطه فعلي رسيده است، گفت: اصلاحات هيچ‌‏گاه قائم به افراد نبوده بلكه اصلاحات در جمع مردم است و بزرگترين اصلاحاتي كه مردم ايران انجام داده‌‏اند، انقلاب اسلامي بوده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش شركت در انتخابات را وظيفه ديني، ملي و انقلابي مردم دانست و تاكيد كرد كه نبايد ميدان را بي‌‏دليل به رقبا واگذار كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كروبي، عملكردش در مجلس ششم را كه به گفته خودش پربارترين مجلس بعد از انقلاب بوده است، مقتدرانه ارزيابي كرد و گفت: عملكرد من در دو دوره رياست مجلس يعني دوره‌‏هاي سوم و ششم كه بحراني‌‏ترين مجالس بوده‌‏اند، براي همه روشن است، به طوري كه من آبروي نظام و مجلس را در آن دوران خريدم.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري در مورد حكم حكومتي گفت: به خاطر داشته باشيد كه بيشترين استفاده را از حكم حكومتي اصلاح‌‏طلبان داشته‌‏اند.
وي با اشاره به قضيه آزادي كرباسچي، تاييد انتخابات مجلس ششم و استيضاح‌‏هاي پياپي وزرا در مجلس هفتم، اضافه كرد: همه مي‌‏دانيم كه كشور را نمي‌‏توان با حكم حكومتي اداره كرد و اين مساله در مواردي است كه كاري گره خورده باشد و متضرر اصلي مردم باشند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23878

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبي: جز اسرائيل با همه كشورهاي دنيا روابط معقول برقرار مي‌‏كنيم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005