Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 16 خرداد 1384

دفتر تحکيم وحدت: در انتخابات شرکت نمي کنيم و از صندوق هاي راي دوري مي گزينيم، دي تي نيوز

اطلاعيه روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت درباره موضع نهايي اين اتحاديه در مورد انتخابات رياست جمهوري:

در انتخابات شرکت نمي کنيم و از صندوق هاي راي دوري مي گزينيم

انتخابات رياست جمهوري پيش رو براي جنبش دانشجويي ايران از آن جهت اهميت دارد که فرصتي براي بيان مطالبات خاموش و به فراموشي سپرده شده مردم فراهم مي کند و دفتر تحکيم وحدت از ديدگاه نقد روشنگرانه انتخابات و قاضي و داور اجتماعي وارد انتخابات شده است.
جنبش اجتماعي ايران اينک مي رود تا با پايان بخشي به دوره فترت در راستاي تحقق مطالبات دموکراتيک مردم ايران در100 ساله اخير، خود را مهياي تحرکي دوباره و دميدن روحي نو در کالبد جامعه مدني کند. موفقيت و کاميابي در کارزار پيش رو، تابعي از درک درست، منصفانه و واقع بينانه شرايط و تحولات داخلي و بين المللي، بازخواني تلاش هاي صورت گرفته 100 سال اخير، درس آموزي از تجربه 8 ساله گذشته و به کار بردن تاکتيک ها و برنامه هاي مفيد و موثر مي باشد. چگونگي مواجه با انتخابات رياست جمهوري نهم، به ميزان زيادي مستلزم مداقه و تامل در جايگاه انتخابات و بخش هاي انتخابي مستقيم در قانون اساسي و عملکرد بخش مسلط ساختار قدرت در طول ساليان گذشته است. انتخاباتي شايسته حضور و برخورد مثبت مي باشد که آزاد و موثر باشد، پيش نيازها و ويژگي هاي ذاتي آن مطابق استانداردهاي جهاني برقرار باشد يا در جريان آن موازنه به سود نيروهاي سياسي و اجتماعي دموکراسي خواه تغيير يابد و در تحليل آخر در روندي فرسايشي و خنثي مستهلک نگردد و چشم انداز روشني را براي پيشبرد دموکراسي به نمايش گذارد. انتخاباتي که در شکل گيري سرنوشت کشور، تصميمات کلان ملي، نحوه اداره امور کشور و سياسيتهاي کلي حاکميت نقش تعيين کننده ندارد و در عمل نقش تزييني براي ساختار قدرت تام و مطلق را بر عهده دارد، فاقد معنا و ارزش براي گذار ايران به دموکراسي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از آنجا که شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت بالاترين رکن تصميم گيري است، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان سراسر کشور در آخرين جلسه شوراي عمومي تحکيم، مصوب کرد در انتخاباتي که در پيشبرد فرآيند دموکراسي خواهي، تحقق مطالبات ملت و توسعه کشور واجد معنا و ارزش نيست در راستاي تداوم سياست دوري از قدرت و نفي کارکرد حربي از هيچ کانديدايي حمايت نمي کند و با «عدم شرکت در انتخابات» و دوري گزيدن از صندوق هاي راي به نمايش مشروعيت بخشي حاکميت و تقويت بخش هاي مسلط غير دموکراتيک ساخت قدرت کمک نمي کند. بنابراين کليه ارکان دفتر تحکيم وحدت اعم شوراي مرکزي، شوراي تهران تحکيم و انجمن هاي عضو اتحاديه خود را ملزم به رعايت اين مصوبه مي داند و معتقد است تشکل هاي دانشجويي نبايد سرنوشت خود را به احزاب داخل قدرت پيوند زنند چرا شکست احزاب نبايد شکست جامعه مدني را در پي داشته باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23853

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دفتر تحکيم وحدت: در انتخابات شرکت نمي کنيم و از صندوق هاي راي دوري مي گزينيم، دي تي نيوز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005