Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 16 خرداد 1384

محسن رضايي:ارتباط آلوده دولت باقاچاقجيان موادمخدر راقطع مي كنم، بازتاب

محسن رضايي درگفتگو با شبكه اول سيما گفت:مشكل مواد مخدر ارتباط آلوده دولت با قاجاقجيان است.
سئوال: در مورد قاچاق مواد مخدر و اعتياد مي‌خواهم از شما سوال كنم و سوال ديگر هم در مورد مسائل بي‌عدالتي‌هاي اجتماعي و راه‌هايي كه مد نظر شما هست
رضايي: در بعد اول من بسيار متاسفم، چون اين مساله‌اي نيست كه قابل كنترل نباشد اين قاچاق از يك جاي معيني وارد ايران مي‌شود و ايران با اين نيروي عظيمي كه در اختيارش هست چرا نمي‌تواند اين كار را انجام دهد. حتما يك مفسده‌اي وجود دارد، حتما يك دست هايي وجود، حتما يك آلودگي هايي وجود دارد، چطور ايران نمي‌تواند اين مساله را حل كند، وقتي كه منشا ورود قاچاق مواد مخدر در ايران از يك نقاط معيني هست اين مساله به نظر من قابل حل هست و من مي‌دانم مشكل كجاست؟ مشكل اصلي در اين ارتباطات آلوده‌اي است كه بين دولتي‌ها و قاچاقچي‌ها برقرار شده. ما بايد اين دستها را قطع كنيم و قاطعانه هم قطع كنيم انشاءا... و اصل قاچاق در اينجا حل و فصل خواهد شد و مي‌مانيم براي مساله اعتياد، در اعتياد مساله استراتژي تقاضا به نظر من مهم است كه ما بايد كاري بكنيم كه مردم و جوان ها، آگاهي كامل از اين پديده پيدا بكنند و راه مقابله با آن را بدانند و راه برون رفت را هم از آن بدانند چون حالا وقت كم هست من اينها را فهرست بار گفتم. در مساله دوم سوال شما عدالت بود من دوباره تاكيد مي‌كنم ما حتما از اقتدارمان در اين مملكت استفاده مي‌كنيم اما براي بريدن دستهايي كه دارند جوانهاي ما را از بين مي‌برند و منافع ملي ما را زير پا مي‌گذارند، امكانات برابر را به كشور صادر نمي‌كنند، براي اين كار ما نمي‌خواهيم شعار دهيم. اول از قانون شروع مي‌كنيم شايد شما تعجب كنيد. براي هر جرمي، مجازات هست، اما براي تبعيض مجازاتي نيست، براي بي‌عدالتي مجازاتي نيست، چون قانوني نيست.
براي تمام مسائل قانون نوشتيم ولي براي، برابري و عدالت در اين كشور قانون نوشته نشده است. چون من كه درمجلس و دولت نبودم. قانون برابري و عدالت اولين لايحه قانوني است كه ما تنظيم مي‌كنيم و در مجلس به تصويب مي‌رسانيم، همه جاي كشور آموزش مي‌دهيم و قاطعانه هم اجرايش مي‌كنيم، من فكر مي‌كنم كه همان چهار، پنج نفر اول كه قاطعانه با آنها برخورد بشود، براي هميشه اين مساله تبعيض و بي‌عدالتي، در اين كشور از بين خواهد رفت، البته نمي‌گويم در سه، چهار سال اول بلكه يك پايه‌اي خواهد بوده كه آرام، آرام ما به سمت آن خواهيم رفت. در مورد ناهنجاري هاي اجتماعي، مهمترين مساله ناهنجاري هاي اجتماعي مساله اعتماد است اعتماد در اين جامعه كم شده، اعتماد درخانواده‌ها كم شده در كوچه و خيابان كم شده،‌در مدرسه و دانشگاه هم كم شده راه‌حلش اين است كه ما اول از دولت شروع كنيم، دولتمردان ما نبايد دروغ بگويند نبايد به خاطر انتخابات حرفهاي غيرواقعي بزنند نبايد از پاسخ دادن فرار كنند. ما دولتي خواهيم ساخت كه كاملا پاسخگو باشد ما صادقانه همه مسائل را به مردم مي‌گوييم. حتي مخالفينمان را مي‌آوريم و با آنها مناظره تلويزيوني مي‌كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما در اول انقلاب وقتي در حادثه گنبد اتفاقي افتاد من به شهيد بهشتي پيشنهاد كردم جنابعالي اجازه بدهيد، (چون ايشان رييس قوه قضاييه بودند) كه روساي چريك هاي فدايي را بياوريم و با آنها مناظره كنيم. چون اينها مي‌گويند شما اگر مرد هستيد اجازه بدهيد ما با مردم حرف بزنيم، ما يك مناظره دو ساعته داشتيم، من بودم و آقاي بني‌صدر و چريكهاي فدايي بودند. آمديم، حادثه گنبد را ما گفتيم، آنها هم گفتند، قضاوت مردم هم صورت گرفت آنچنان امنيتي توسط خود مردم گنبد درآنجا به وجود آمد كه ديگر هيچ‌گاه مشكلي در آنجا اتفاق نيافتاد. بنابراين ما بايد شفاف و صادقانه از دولت شروع كنيم، اعتماد بين دولت و مردم را اول بالا ببريم، اين اعتماد خود به خود مي‌رود در خانواده‌ها، در مدرسه، در دانشگاه، من مهمترين مزیت اجتماعي را اعتماد و يا همان چيزي كه علماي جامعه شناسي مي‌گويند سرمايه اجتماعي می دانم، اين سرمايه در اين پانزده سال اخير ضعيف شده اما در دهه اول انقلاب ايران قوي‌ترين سرمايه اجتماعي يا اعتماد را داشت، همه براي همديگر فداكاري مي‌كردند، جان خودشان را در راه كشورشان و ملتشان مي‌دادند و اعتماد مي‌كردند كه اين هديه‌اي كه دارند مي‌دهند يك ما به ازاي معنوي و الهي دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23846

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي:ارتباط آلوده دولت باقاچاقجيان موادمخدر راقطع مي كنم، بازتاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005