Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 8 خرداد 1384

پاسخ مهدي هاشمي رفسنجاني به اتهامات نماينده مجلس

نادران: وزير اطلاعات بايد درباره سوء استفاده نفتي به نفع كانديداي خاص پاسخگو باشد


خبرگزاري فارس: نماينده مردم تهران در مجلس خواستار رسيدگي به سؤال خود از وزير اطلاعات درباره سوء استفاده مالي فرزند يكي از كانديداها از سازمان بهينه‌سازي سوخت به نفع كانديداي خاص شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، الياس نادران در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي در تذكر آئين‌نامه‌اي با اشاره به ماده 193 آيين‌نامه داخلي مجلس اظهار داشت: بيش از يك ماه است كه سؤالي در خصوص سوء استفاده مالي از سازمان بهينه‌سازي سوخت به نفع كانديداي خاص و سابقه اتهام اقدام به ارتشاء در ماجراي استات اويل توسط ايشان به هيات رئيسه مجلس تحويل دادم كه اين سؤال به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ارجاع شد.
وي افزود: بعد از تذكري كه در اين زمينه دادم هفته گذشته وزير اطلاعات قول دادند تا در جلسه كميسيون مذكور شركت كنند كه از طرف كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي براي اينجانب دعوت نامه‌اي براي حضور در جلسه فرستاده شد.
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: چهارشنبه گذشته درست يك ساعت قبل از جلسه به اينجانب اطلاع دادند كه براي آقاي وزير جلسه‌اي فوري پيش آمده و نمي‌تواند در جلسه حاضر شود كه من براي پيگيري با مسئولين وزارت تماس گرفتم كه گفتند خارجي‌ها با وزير جلسه‌اي گذاشتند.
نادران اضافه كرد: جاي تعجب دارد كه خارجي‌ها اينقدر بي‌نظم هستند كه يك ساعت مانده به جلسه وزير با وي جلسه مي‌گذارند.
وي با اشاره به فوريت اين موضوع و با تاكيد بر اين كه اين موضوع بايد رسيدگي شود، اظهار داشت: تذكر دادم كه مسئله نفت جدي است.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ماجراي ملي شدن صنعت نفت گفت: در دعواي بين ايران و انگليس در زمان ملي شدن نفت نيز وقتي پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل رفت، درست در روز جلسه سفير شوروي كه با دو طرف مراوداتي داشت مريض شد و در جلسه شركت نكرد و اين مريض شدنها سابقه دارد.
نادران گفت: با توجه به اين كه قبلاً در اين زمينه تذكر داده شد و رئيس جلسه مجلس تذكر را وارد دانستند و با توجه به اين كه اين سؤال در آرا مردم موثر است و مرتبط با هزينه انتخاباتي است و كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز به دليل استكاف وزير سوال را در دستور كار قرار نداد از هيات رئيسه مجلس مي‌خواهيم كه سؤال از وزير اطلاعات در اين هفته در صحن علني مجلس مطرح شود تا مردم از كم و كيف اين قضيه مطلع شوند.
وي در تذكر دوم خود با اشاره به بند 11 ماده 23 در جهت حفظ شان مجلس گفت: استفاده از امكانات دولتي براي تبليغ له يا عليه كانديداي ممنوع است، اما متاسفانه هفته گذشته عده‌اي از نمايندگان مجلس براي ملاقات با يكي از كانديداهاي رياست جمهوري به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفتند.
عضو كميسيون‌ انرژي مجلس اضافه كرد: امروز هم در صحن علني مجلس برگه‌اي توزيع شد كه جمعي از نمايندگان طرفدار آيت‌الله فلان در سالن اجتماعات مجمع تشخيص مصلحت نظام با ايشان ديدار مي‌كنند.
نادران خاطرنشان ساخت: اگر مجمع تشخيص ستاد انتخاباتي است عيب ندارد، اگر ستاد جاي ديگر است نمايندگان بايد به آنجا بروند.
اين سخنان نادران واكنش برخي از نمايندگان از جمله قدرت‌الله عليخاني نماينده بوئين‌زهرا را در برداشت و عليخاني در حالي كه از جاي خود برخاست با صداي بلند گفت: آيت‌الله هاشمي نه آيت‌الله فلان.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذكر الياس نادران با اشاره به تذكر قسمت اول وي مبني بر عدم حضور وزير اطلاعات در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، گفت: ما پيگيري مي‌كنيم كه وزير هر چه زودتر حاضر شود و آئين‌نامه مجلس پيش‌بيني نشده كه اگر وزيري در جلسه كميسيون حاضر نشده سؤال مستقيماً در صحن علني مجلس مطرح شود.
حداد عادل با اشاره به قسمت دوم تذكر الياس نادران گفت: از اين كه از امكانات دولتي نبايد راي تبليغات انتخابات استفاده شود يك اصل و قانون است اما همه بايد از آن پيروي كنند.
وي اضافه كرد: بعضي اوقات مي‌بينيم كه از فضا امكانات مجلس براي تبليغ انتخابات استفاده مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهدي هاشمي با تكذيب سخنان نادران: براي اثبات ادعاهايش دليل ارائه كند

رييس سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت در واكنش به تذكر امروز الياس نادران مبني بر استفاده از امكانات اين سازمان به نفع يك كانديداي خاص، گفت: «اين ادعا دروغ است و من آن را تكذيب مي‌كنم. آقاي نادران براي اثبات ادعاهايش بايد دليل و مدرك ارائه كند، نه اينكه كلي حرف بزند.»

مهدي هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص پرونده‌ استات اويل نيز گفت: «اين پرونده توسط سه گروه كارشناسي و با حضور وزير نفت بررسي و مختومه اعلام شده است، ولي من نمي‌خواهم ديگر در اين مورد پاسخ دهم. در دوران انتخابات به اين قبيل مباحث جواب نمي‌دهم.»

وي اين قبيل اظهارات را شايسته‌ پاسخگويي ندانست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23437

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ مهدي هاشمي رفسنجاني به اتهامات نماينده مجلس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005