Click for Amazing Phone Card








شنبه 7 خرداد 1384

قاليباف: زمان جابه‌جايي و گردش نخبگان فرا رسيده است، خبرگزاري فارس

كانديداي اصولگراي انتخابات گفت: ويژگي‌ برجسته اين دوره انتخابات رياست جمهوري اين است كه احساس مي‌شود زمان جابه‌جايي و گردش نخبگان فرا رسيده است.

به گزارش خبرگزاري فارس محمد باقر قاليباف در گفتگو با خبرنگار روزنامه يوميوري ژاپن در پاسخ به سؤال خبرنگار ژاپني كه «چرا كانديداي شركت در انتخابات شديد؟» گفت: با توجه به اوضاع و شرايط حاكم و برداشتي كه از مجموعه خواست مردم كشورم داشتم، ضرورت حضور در انتخابات را احساس كردم.
خبرنگار يوميوري پرسيد:شعار انتخاباتي شما چيست و برنامه‌هايتان در صورت رسيدن به رياست جمهوري چيست؟قاليباف با بيان اين كه شعار كلي ما «زندگي خوب برازنده ايراني» است، افزود:طبيعتا زندگي خوب هم بايد شامل بعد مادي شود و هم شامل بعد معنوي، از نظر مادي، بهبود كيفيت زندگي مردم در حوزه‌هاي بهداشت و درمان، معيشت، امنيت عمومي و احساس امنيت، آموزش و تربيت مطرح است. ابعاد معنوي زندگي شامل رشد و تعالي روحي مردم نيز در صورتي مي‌تواند توسعه يابد، كه نيازهاي اساسي زندگي مادي به درستي تامين شده باشد در واقع حل مشكلات زندگي مادي مردم، زمينه را براي زندگي معنوي خوب هم فراهم مي‌سازد.
خبرنگار روزنامه پرتيراژ روزنامه يوميوري درباره سياست خارجه ايران و به ويژه موضوعات انرژي هسته‌اي و رابطه با آمريكا در دوران رياست جمهوري آقاي قاليباف سؤال كرد. قاليباف در پاسخ ضمن مهم دانستن اين دو موضوع در عرصه ديپلماسي ايران، گفت: در زمينه انرژي هسته‌اي معتقديم كه استفاده از مزاياي صلح آميز انرژي هسته‌اي حق مردم ايران است. با توجه به اين كه در 25 سال آينده اولويت‌هاي انرژي هسته‌اي در جهان متمركز بر انرژي‌هاي آب، برق و انرژي هسته‌اي خواهد بود، ما نمي‌توانيم از اين فرصت چشم پوشي كنيم و مردم هم به ما چنين اجازه‌اي را نخواهند داد. معتقديم به طور روشن اين اعتماد را در سطح بين‌المللي را تضمين مي‌كنيم. اما درباره رابطه با آمريكا، سابقه تاريخي بدي در ذهن ملت ما، به ويژه پس از كودتاي 28 مرداد 1332 وجود دارد. همين روزها هم شاهد فشار دولت ايالات متحده به ايران در موضوعات انرژي هسته‌اي و بحث WTO هستيم و حتي آقاي بوش از كشور ما با عنوان «محور شرارت» نام برده است. به نظر من، زمان آن فرار رسيده است كه با يك منطق درست و عقلانيت در حوزه روابط بين‌الملل، به اين چالش‌ها پايان داده شود. آن‌ها بودند كه قطع رابطه كردند و نه ما. اگر امروز دولتمردان ايالات متحده در اعمال و روش‌هاي خود بازنگري كنند، بهتر از گذشته مي‌توان مسائل را پيش برد و از تنش‌ها احتراز كرد.
خبرنگار ژاپني پرسيد: در حال حاضر توجه مردم به شما زيادتر شده است و ديگران از شما به عنوان يك رهبر قدرتمند ياد مي‌كنند كه مي‌تواند وضعيت زندگي آنها را تغيير دهد. شما جوان هستيد و در مقايسه با ديگر رقبا شانس بسيار خوبي داريد. به ويژه در پليس كارها را چگونه پيش برديد كه جامعه اين تصور مثبت را از شما پيدا كرد؟
قاليباف در جواب گفت:عملكرد من در مديريت‌هاي گذشته، چه در بخش امنيت عمومي جامعه و چه در دوران سازندگي كه معطوف به فعاليت‌هاي عمراني جهت بازسازي مناطق محروم و بازسازي ساختارهاي زير بنايي كشور بود، كارنامه‌اي مثبت در ذهن مردم ايجاد كرده است. جامعه جوان ما بيش از هر زمان ديگر نيازمند حضور جوانان و گردش نخبگان است. در پليس، تكيه كار من جوانان بودند و در تصميم سازي‌ها از نخبگان استفاده كردم و زمينه را براي مشاركت معني دار مردم در امنيت عمومي فراهم ساختم. همچين با استفاده از تجربه‌هاي مثبت ديگر كشورها، با تكيه بر يك رويكرد علمي، تحولي در حوزه امنيت عمومي مردم پديد آمد. اقبال افكار عمومي ناشي از مشاهده اين تحولات است و مردم انتظار دارند كه در زمان دولت آينده نيز تحولات سريعي را در عرصه‌هاي مختلف به چشم خود ببينند.
خبرنگار يوميوري، نگراني برخي از مردم را از حضور كانديداهايي كه سابقه نظامي دارند ياد آور شد و در اين مورد نظر آقاي قاليباف را پرسيد.
قاليباف در پاسخ با اشاره به اين كه اين نگراني بيشتر از آن كه از ناحيه مردم اظهار شود از سوي جريانات سياسي مطرح مي‌شود،گفت:مردم مي‌خواهند كسي را انتخاب كنند كه اطمينان داشته باشند مي‌تواند با عملكرد خود مشكلات آنان را حل كند. نبايد نظرات جريانات سياسي را كه نگران جا به جايي در حوزه‌هاي قدرت هستند، به عنوان دغدغه‌ مردم مطرح كرد. مردم در انتخابات خود آزادند و تعيين خواهند كرد كه چه كسي بيايد، دغدغه‌ واقعي مردم را در راي آنان خواهيد ديد و نه در اظهار نظرهاي برخي از جريانات سياسي.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سؤال ديگري كه از سوي خبرنگار يوميوري مطرح شد مربوط به مشاركت مردم در امور كشور بود. او پرسيد: با توجه به اين كه مشاركت مردم و نقش آنان در حكومت جزو سياست‌هاي اصلاح طلبان بود، آيا شما از ديدگاه‌هاي اصلاح طلبان تاثير پذيرفته‌ايد و آيا خود را اصلاح طلب مي‌دانيد؟
كانديداي رياست جمهوري در پاسخ نسبت به اين كه اصلاح طلبان مشاركت مردم را فقط به عرصه سياسي محدود كردند انتقاد كرد و افزود:منظور من از مشاركت معنادار مردم، حضور آنان در همه عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي است. معتقديم مردم بايستي به صورت سازماندهي شده در اقتصاد به صورت بخش خصوصي، در سياست‌‌ها به صورت احزاب و گروه‌ها و در مسائل فرهنگي و اجتماعي به صورت NGO‌‌ها (تشكل‌هاي غير دولتي) وارد شوند و در همه ابعاد نقش ايفا كنند.
خبرنگار يوميوري درباره ميزان مشاركت مردم در انتخابات و اين كه چند درصد مردم به به شما راي مي‌دهند سؤال كرد. قاليباف ميزان مشاركت مردمي را حتما بالاي 50 درصد دانست و افزود:اين كه چند درصد مردم به من راي خواهند داد تا اندازه زيادي بستگي به اين دارد كه تا چه حد بتواني قابليت‌هاي خود را به مردم ارائه كنم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23337

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف: زمان جابه‌جايي و گردش نخبگان فرا رسيده است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005