Click for Amazing Phone Card








جمعه 6 خرداد 1384

اعلام نظر دانشجويان حامي معين در مورد حضور يا عدم حضور در انتخابات

تأييد نامزد اصلاح‌طلبان پيشرو تنها در صلاحيت عموم مردم ايران است

نه رد صلاحيت دكتر معين توسط يك نهاد انتصابي و نه تأييد صلاحيتش توسط نهاد انتصابي ديگر نبايد كوچكترين تأثيري در عزم ايشان داشته باشد. لذا اكنون نيز بايستي بر اساس نظر گروه‌هاي حامي و مردم عمل كند. و رد يا تأييد صلاحيت وي تنها در صلاحيت عموم مردم ايران است.

به گزارش كميته خبر و اطلاع‌رساني دفتر مركزي دكتر مصطفي معين، دانشجويان حامي وي با صدور بيانيه‌اي با تأكيد بر مطلب بالا خواستار حضور قاطعانه وي در عرصه نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شدند. متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

جنبش اصلاح‌طلبي كه عصاره تحولات پيشروانه صد سال اخير را در خود جاي داده در مرحله‌اي بس سرنوشت‌سازتر از 8 سال گذشته قرار گرفته است كه بايد آغازگر مرحله دوم اصلاحات با ويژگي‌ها و مختصات نوين باشد.

انتخابات نيز در يك جنبش اصلاح‌طلبي مهم‌ترين فرصت سياست‌ورزي است و آن نيز در چارچوب مفاهيم اساسي و اصولي مانند دفاع از حقوق بشر و حقوق شهروندي، تن دادن به ساز و كار دموكراتيك و حركت مسالمت‌آميز قابل تعريف است.

اهتمام اصلاح‌طلبان به حضور فعال در انتخابات از ابتدا به اين معنا نبود كه اصلاح‌طلبان حاضرند به هر شكل و قيمتي براي كسب قدرت، قدم در حاكميت گذارند، استراتژي‌ ما از ابتدا نه حضور بي‌قيد و شرط و نه تحريم بي‌قيد و شرط بود و اين راهكار همچنان پا بر جا بود و به دور از تناقضات تحريم و يا پذيرش ساز و كارهاي اقتدارطلبانه مي‌باشد. به علاوه نكته قابل توجه در جنبش اصلاح‌طلبي واقع‌گرايي آن است. بر مبناي واقع‌گرايي اصلاح‌طلبانه، ما معين را به عنوان كف انتخابات آزاد دانسته و وظيفه دكتر معين و حاميان وي را آن مي‌دانيم كه به نقض حقوق شهروندي تمامي ردصلاحيت‌‌شدگان اعتراض نموده و از پتانسيل‌ نيروهاي محذوف سياسي و اجتماعي در صورت پيروزي استفاده نمايند.

حاميان دكتر معين كه اكنون در برابر بازي رسواي اقتدارگرايان قرار گرفته‌اند به ياري پروردگار با اتخاذ تصميمي سنجيده بار ديگر افق اميد را پيش روي ملت ايران خواهند گشود. سفره‌اي كه اين روزها محافظه‌كاران تحت نام حكم حكومتي پهن كرده‌اند و برخي دوستاني كه از ابتدا هم بناي شركت در انتخابات را نداشتند ميهمان آن گشته‌اند، حداكثر دعواي خانوادگي مثلت انتصابي در حاكميت است و نبايد كوچك‌ترين تأثيري در فرآيند تصميم‌سازي حاميان دكتر معين كه از ابتدا تلاش داشته‌اند بخش انتخابي حاكميت را تقويت نمايند داشته باشند. دكتر معين از ابتدا به دعوت نخبگان، دانشجويان، دانشگاهيان و احزاب آمده است بنابراين نه رد صلاحيتش توسط يك نهاد انتصابي و نه تأييد صلاحيتش توسط نهاد انتصابي ديگر نبايد كوچكترين تأثيري در عزم ايشان داشته باشد. لذا اكنون نيز بايستي بر اساس نظر گروه‌هاي حامي و مردم عمل كند. و رد يا تأييد صلاحيت وي تنها در صلاحيت عموم مردم ايران است.

با اين مقدمه پيشنهاد مي‌گردد دكتر معين استراتژي حضور مشروط توأم با سياست ورزي را بر اساس شرايط ذيل و مؤلفه‌هاي فاز دوم اصلاحات پيگيري نمايد. شروطي كه نه بين او و بخش انتصابي حاكميت بلكه بين دكتر معين و مردم منعقد شده و وي آنها را طي نامه‌اي به اطلاع مردم خواهد رساند.

1- دكتر معين به صراحت اعلام مي‌نمايد هيچ حكم و دستوري فراتر از قانون را از هيچ نهادي ولو رهبري نمي‌پذيرد.

2- دكتر معين به صراحت اعلام مي‌نمايد به نظارت استصوابي اعتقادي نداشته و زير بار برگزاري انتخابات فرمايشي نخواهد رفت.

3- دكتر معين بيان مي‌دارد رأي به برنامه‌هاي خود در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياست داخلي و سياست خارجي مي‌داند و در راستاي اجراي برنامه‌هاي اعلام شده و عمل به منافع ملي هيچ مصلحت انديشي از هيچ مقامي را نخواهد پذيرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

4- دكتر معين، تأكيد مي‌نمايد كابينه‌اي منسجم، كارآمد، با توان بالاي كارشناسي و صلاحيت علمي براي تحقق توسعه دانايي‌محور تشكيل خواهند داد و پس از اخذ نظرات نخبگان، رئيس جمهور، با استفاده از حداكثر اختيارات قانوني خود بر مبناي خرد جمعي تصميم خواهد گرفت و البته تصميم‌گيرنده نهايي تنها شخص رئيس جمهور خواهد بود.

سرور گرانقدر جناب آقاي دكتر معين

ما در اين سالها از دو نعمت برخوردار بوده‌ايم. يكي جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي كه ذخيره و سرمايه انقلاب و كشور هستند و ديگري سرور عزيزمان سيد محمد خاتمي است كه آبرو و هر آنچه داشت هزينه اصلاحات كرد. به عنوان دانشجويان حامي شما تقاضا مي‌كنيم نه با پذيرش بي قيد و شرط حضور در انتخابات خاتمي باشيد و نه با عدم پذيرش دعوت حاميان، موسوي شويد، حضرتعالي نعمت سومي باشيد، دكتر معين باشيد و دكتر معين باقي بمانيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23293

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام نظر دانشجويان حامي معين در مورد حضور يا عدم حضور در انتخابات' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005