Click for Amazing Phone Card








جمعه 30 اردیبهشت 1384

رييس ستاد انتخابات معين: ردصلاحيت معين به معناي رد صلاحيت انتخابات خواهد بود، ايسنا

* اكنون توپ در زمين شوراي نگهبان است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


انتخابات گزينه‌ي اول براي پيشبرد اهداف اصلاحات است و اگر انتخابات حداقل شرايط را داشته باشد، بهترين راه تامين خواسته‌هاي مردم خواهد بود.


به گزارش خبرنگار ايسنا، دكتر شكوري‌راد، عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي و رييس ستاد دكتر معين كه به خراسان جنوبي سفر كرده بود، در مصاحبه‌ با خبرنگار ايسنا ضمن اعلام اين مطلب گفت: تلاش كرده و مي‌كنيم تا كساني را كه موجبات دلسردي مردم را فراهم آورده‌اند، وادار كنيم كه در رفتارهاي خود تجديد نظر كنند و افق خوبي را پيش پاي مردم قرار دهند تا انگيزه لازم را براي شركت در انتخابات پيدا كنند.


وي با تاكيد بر اين نكته كه عليرغم اينكه استراتژي نظام، مشاركت حداكثري مردم اعلام شده، اما هنوز چشم‌ا‌نداز روشني در اين زمينه وجود ندارد، افزود: اصلاح‌طلبان در چند ماهه‌ي اخير براي تحقق مشاركت حداكثري همه‌ي تلاششان را انجام داده‌اند و اكنون توپ در زمين شوراي نگهبان است. بايد ديد در بررسي صلاحيت نامزدها چگونه عمل خواهند كرد.


عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت همچنين با اعتقاد به اينكه نهادهايي همچون صدا و سيما نيز كه در گذشته رفتار جانبدارانه در انتخابات داشته‌اند بايد از اين كار پرهيز كنند و بي‌طرفي خود را در انتخابات به اثبات برسانند، ادامه داد: از طرف ديگر شوراي نگهبان و ساير نهادهايي كه جلو تصويب لوايح دولت سد ايجاد و پيش پاي دولت سنگ‌اندازي مي‌كردند، بايد اعلام كنند كه از رفتار خود دست برداشته‌اند تا حداقل بخشي از مردم مجاب شوند و در انتخابات حضور پيدا كنند، در غير اين‌صورت، چشم‌انداز حضور مردم چشمگير نخواهد بود.


وي در مورد برخي از شايعات مبني بر رد صلاحيت دكتر معين توسط شوراي نگهبان نيز اظهار عقيده كرد: با توجه به سابقه شوراي نگهبان مي‌توان انتظار چنين شايعاتي را داشت، هر چند انتشار اين شايعه بسيار قوي‌تر از يك شايعه‌ي معمولي بود، اما من فكر مي‌كنم اين مطلب بيش از آنكه يك خبر باشد، شايعه است، به دليل اينكه شوراي نگهبان هنوز فرصت براي بررسي صلاحيت نامزدها را دارد، علي‌القاعده موارد بحث برانگيز در آخرين فرصت‌ها بررسي خواهد شد و اگر هم واقعا خبري بوده باشد، خبر نهايي نيست و در آن تجديدنظر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس ستاد انتحاباتي معين افزود: معتقديم اگر حداقلي از تدبير در شوراي نگهبان وجود داشته باشد، در شرايط حساس كنوني چنين اقدامي را انجام نخواهد داد، زيرا با توجه به پايگاه اجتماعي وسيع دكتر معين ردصلاحيت آقاي معين به معناي رد صلاحيت انتخابات خواهد بود.


به اعتقاد وي در اين صورت، انتخابات ديگر از شكل طبيعي خود خارج مي‌شود و اگر قرار است در كشور چنين انتخاباتي برگزار شود، اساسا نيازي به آن نيست و مي‌شود با ابلاغ يك حكم فردي را به رياست‌جمهوري نصب كرد تا از صرف هزينه و وقت بسيار براي برگزاري انتخابات جلوگيري شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22923

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس ستاد انتخابات معين: ردصلاحيت معين به معناي رد صلاحيت انتخابات خواهد بود، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005