Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 25 اردیبهشت 1384

دكتر ولايتي دلايل انصرافش را تشريح كرد: به نفع آقاي هاشمي به عنوان فرد اصلح كنار مي‌روم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر علي‌اكبر ولايتي در اطلاعيه‌اي خطاب به مردم، دلايل انصرافش را از كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا ، متن اين اطلاعيه به اين شرح است:

« هم‌ميهنان عزيز

خواهران و برادران گرامي

با سلام و درود فراوان به عرض مي‌رساند كه از چند سال پيش گروه‌هاي مختلف مردم با مراجعه به اين‌جانب و تشريح شرايط حساس كشور، خواستار آن شدند كه در عرصه‌ي رقابت نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري حضور يابم. از مهم‌ترين استدلال‌هاي ارايه شده، خطير بودن شرايط بين‌المللي و اهميت مشكلات و نيازهاي داخلي بود كه محتاج به مديريتي توانمند و باتجربه است.

تجربه‌ي سال‌هاي طولاني حضور در مديريت‌هاي مختلف خارجي و داخلي نظام و دغدغه حل مشكلاتي كه مردم خوب و هوشمند ما را احاطه كرده و اعتقاد به وجود ظرفيت‌هاي بالقوه فراوان موجود در كشور كه مي‌تواند در جهت حل اين معضلات مورد بهره‌برداري قرار گيرد، من را بر آن داشت تا وارد عرصه‌ي انتخابات شوم و با توكل به خداي متعال، توانمندي‌هاي ناچيز خود را به مردم عزيز عرضه نمايم.

به عنوان فردي كه خود را مومن به ارزش‌هاي اسلامي و ملي مي‌دانم، بر اين باورم كه بايد در چارچوب اصول نظام در مسير خردورزي و اصلاحات حركت كنيم و با رفع اشكالات موجود در نظام مديريتي كشور و تكيه بر دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي، در جهت تحقق «چشم‌انداز بيست ساله» تلاش نماييم. لذا بر ضرورت توسعه‌ي اقتصادي همراه با عدالت اجتماعي و مبارزه با فقر و فساد تاكيد كردم. روان‌سازي سياست خارجي و در خدمت گرفتن آن براي شكوفاكردن اقتصاد كشور را در دستور كار قرار دادم و اتكا به فرهنگ پوياي اسلامي و ايراني در مقابله با چالش‌هاي فرهنگي پيش رو را اساس دانستم.

در اين روند، همواره تابع مردم و رهنمودهاي روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي بوده و هستم.

با شما مردم فهيم عهد كرده بودم كه مستقل باشم كه چنين بود و تا اين لحظه مستقل از گرايش‌ها و جريان‌هاي سياسي در صحنه بوده‌ام. از وابستگي‌هاي جناحي پرهيز داشته و تفكر فراجناحي را ترويج كرده و همكاري همه‌ي نيروهاي وفادار به انقلاب را براي پيشبرد اهداف آن و خدمت به مردم ضروري مي‌دانم. وامدار هيچ فرد يا گروهي نبوده و نيستم و هرگز نخواهم بود. از متن شما برخاسته‌ام و به شما دلبسته‌ام كه آفريننده‌ي تمام افتخارات پرشور اين مرز و بوم ايمان، علم، عرفان و فتوت هستيد. لذا آن‌چه را صلاح كشور و مصلحت ملت بود، مدنظر قرار دادم و خود را عرضه كردم؛ زيرا خويش را براي تقبل چنين مسووليتي توانمند مي‌ديدم.

در طول حيات سياسي خود همواره كوشيده‌ام تا با تأسي به فرامين شريعت محمدي (ص) و سيره ائمه اطهار (ع)، در عرصه‌ي سياست، به مباني اخلاقي پايبند باشم. از اين روي با حفظ احترام به همه‌ي جريان‌هاي سياسي داخل نظام و ساير نامزدهاي محترم، خود را معرفي كرده و از نفي و تخريب ديگران پرهيز نمودم. حاصل آن بود كه با استقبال دلگرم‌كننده‌ي شما مردم، وظيفه‌ام سنگين‌تر شد؛ اما در اين ميان، با تكيه بر همان مباني اخلاقي، چون احترام پيشكسوتان عرصه‌ي مديريت كلان كشور و روحانيت معزز را بر خود لازم مي‌دانستم. لذا از ابتدا اعلام كردم كه در صورت ورود جناب آقاي هاشمي رفسنجاني به عرصه‌ي انتخابات (به عنوان فرد اصلح)، از صحنه كناره‌گيري خواهم كرد. اينك كه ايشان ثبت‌نام كرده‌اند، انصراف خود را از ادامه‌ي فعاليت‌هاي انتخاباتي اعلام مي‌دارم. علي‌رغم اين‌كه ايشان بارها عدم تمايل خويش را به بازگشت به اين سمت اعلام و متقابلا از نامزدي اين‌جانب، در صورت اجماع بين ارزش‌گرايان حمايت كرده بودند، كه البته هرگز چنين نشد.

آمده بودم تا به سهم خود، اخلاق را در سياست نهادينه كنم و اينك به عهده خود وفا مي‌نمايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رجاء وائق دارم كه ملت شريف ايران با حضور پرشور خود در انتخابات ‌٢٧ خردادماه سال ‌١٣٨٤ پايبندي‌اش به دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، اهداف امام خميني (ره)، استقلال و عزت بين‌المللي و ميراث گهربار شهداي گرانقدر انقلاب و سربلندي سرزمين باستاني ايران اسلامي را تضمين خواهد نمود. اين حضور گسترده‌ي شما در صحنه است كه همگان را نسبت به آينده‌ي كشور اميدوار مي‌سازد.

در خاتمه لازم مي‌دانم از مراجع عظام، علماي اعلام، اساتيد دانشگاه، پزشكان، دانشجويان، جوانان، فرهنگيان، كارمندان، اصناف و كليه‌ي خواهران و برادران هموطن كه در اين مسير مشوق اين‌جانب بوده‌اند و همه‌ي كساني كه با حمايت‌هاي خود تا اين لحظه مرا ياري كرده‌اند سپاسگزاري نمايم. از اعضاي ستادهاي انتخاباتي خود در سراسر كشور كه تا آخرين لحظه بدون هيچ چشمداشت و با كمترين امكانات كوشيدند تا ارتباط اين‌جانب و مردم را برقرار سازند تشكر فراوان دارم و در جهت خدمت به ايران عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، اين همگامي‌هاي مبارك را در ادامه تفكر اصولگرايي اصلاح‌طلبانه ان‌شاءالله ادامه خواهيم داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22582

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دكتر ولايتي دلايل انصرافش را تشريح كرد: به نفع آقاي هاشمي به عنوان فرد اصلح كنار مي‌روم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005