Click for Amazing Phone Card








شنبه 24 اردیبهشت 1384

ثبت نام نامزد نهضت آزادي ايران تداوم تلاش براي تحقق پيش‌شرط‌هاي انتخابات آزاد، نهضت آزادي ايران

بسمه تعالي

1922‌
24/2/1384

بيانيه شماره 4

والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا (69/29)
نهضت آزادي ايران در بيانيه‌هاي پيشين، با تشريح دلايل ضرورت و اهميت برگزاري انتخابات آزاد، سالم و منصفانه، براساس اصول قانون اساسي و معيارهاي شناخته شده جهاني و مشاركت گسترده مردم در شرايط حساس و بحراني كنوني ـ كه امنيت و يكپارچگي كشورمان در معرض تهديدهاي جدي قرار دارد ـ حداقل شروط گريزناپذير براي تامين آزادي و سلامت انتخابات و جلب اعتماد مردم و ورود نامزد نهضت آزادي به فرايند انتخابات را اعلام كرد.
هدف راهبردي يا اميد و انتظار نهضت آزادي ايران در اين امر صرفا مشاركت در تقويت فرايند تحقق دموكراسي ـ كه از ضروري ترين نيازهاي توسعه سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است ـ بوده و هست.
با توجه به تجربه دوران پس از پيروزي انقلاب، ترديدي براي ما وجود نداشت كه اين حركت نهضت آزادي ايران مورد انتقاد، اعتراض و حتي هتاكي مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران يا مخالفان نهضت آ‍زادي ، از يك سو و مردم ناراضي و نااميد از عملكرد حاكمان كشور، از سوي ديگر، قرار خواهد گرفت. با اين حال، نهضت آزادي به خاطر تلاش در راستاي منافع و امنيت ملي، به مانند گذشته، سرزنش سرزنشگران را به جان خريد و با اتكا به خداوند و اعتقاد به حقانيت هدف‌هاي نهضت آزادي گام در اين راه پر فراز و نشيب و طولاني مردمسالاري و چالش برانگيز نهاد.
اينك، در مهلت نام نويسي نامزدهاي رياست جمهوري، متاسفانه به جز آزاد شدن تني چنداز فعالان سياسي ـ مطبوعاتي، شروط تعيين شده تحقق نيافته است و نشانه‌هاي روشن و اطمينان بخشي براي تضمين تحقق آنها نيز به چشم نمي‌خورد. بر اين پايه، نامزد نهضت آزادي ايران علي‌الاصول نمي‌بايستي به فرايندانتخابات وارد شود و نام نويسي كند. ولي اگر چه ثبت نام دبيركل نهضت آزادي ممكن است كه از سوي مخالفان به منزله عدول از مواضع اعلام شده و در راستاي گرم كردن تنور انتخابات غيرآزاد و مشروعيت بخشيدن به آن تلقي شود، شوراي مركزي نهضت آزادي ايران، بنابردلايل متعدد از جمله موارد اصلي زير، ثبت نام آقاي دكترابراهيم يزدي به عنوان نامزد رياست جمهوري را در راستاي راهبرد تحقق فرايند دموكراسي و تامين منافع و امنيت ملي ارزيابي كرد و از ايشان خواسته است كه در اين باره اقدام كند:
1ـ اتمام حجت و فرصت دادن به تصميم گيرندگان اصلي نظام براي تلاش در جهت كاهش شكاف دولت ـ ملت و برون رفت از انسدادهاي كنوني، با كمترين تغييرات و هزينه، در شرايطي كه بحران‌هاي داخلي و خارجي كيان كشور را در معرض تهديد قرار داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


2ـ ضرورت استفاده هر چه بيشتر از فضا و امكانات دوران انتخابات براي استيفاي حقوق ملت و پيگيري تحقق پيش‌شرط‌هاي انتخابات آزاد
3 - استقبال گسترده و پيش‌بيني نشده فعالان سياسي و قشرهاي مختلف جامعه، به ويژه دانشجويان، دانشگاهيان و جوانان، از مواضع و برنامه واقع‌بينانه اعلام شده از سوي نهضت آزادي ايران و نامزدي آقاي دكتر يزدي
بديهي است كه نحوه ادامه حضور نهضت آزادي ايران در اين انتخابات بستگي به ميزان تحقق پيش‌شرط‌هاي تعيين شده داشته، ديدگاه‌ها و مواضع نهايي در رابطه با اين دوره از انتخابات، با توجه به مناسب‌ترين گزينه به لحاظ تامين منافع و امنيت ملي، در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

نهضت آزادي ايران

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22558

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ثبت نام نامزد نهضت آزادي ايران تداوم تلاش براي تحقق پيش‌شرط‌هاي انتخابات آزاد، نهضت آزادي ايران' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005